Graag advies voor de aankoop van freeride ski voor mijn vriendin

• philvis0031
    Advanced
    philvis0031 op 16 november 2015 · 14:26
    Voor aankomend seizoen en wat daar op volgt ben ik op zoek voor een nieuwe freeride ski voor mijn vriendin.
    Zij is 170cm lang en weegt 66kg. Kan goed skien op de piste en daarnaast. Ze skiet lekker door maar gaat niet met Mach10 door het terrein heen. Er komen Marker Tourbindingen op zodat we ook met een gids een tour kunnen maken. Zelf dacht ik aan een ski rond de 100mm breed aangezien ze weleens knieproblemen heeft gehad en die niet teveel wil belasten. Er wordt geskied in alle maanden en ook op de piste dus je moet wel in maart wel grip houden op een eventuele ijzige piste.
    Ik hoor graag jullie ideeen.
    Alvast many thanx voor de alle respons.
    Groet,
    Philippe
    philvis0031
  • jriph
    Tourist
    jriph op 16 november 2015 · 17:04
    testen..

Op het moment zijn er heel veel skies die prima zijn.

niet te lang, niet te stijf, niet te veel radius, niet te weinig radius...beetje rocker voorin, een aan beetje achterin.

maar dat zijn ze nog steeds bijna allemaal , dus testen of op reviews vertrouwen.

als je wilt touren ermee wil je iets wat vertrouwenswekkend is en makkelijk skied (want je gaat veel omhoog en moet dan zonder opwarmen op soms rare sneeuw met je vermoeide beentjes aan de bak).

max 100 breed en niet te lang 170 isch .
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 16 november 2015 · 17:50
    Wat @jriph zegt. Bij Wim Jaquet (Amersfoort) hebben ze echter nog wel een aantal paar Atomic Millennium's van 2 jaar geleden staan voor erg weinig (als in: < € 300 inclusief binding, maar die zijn er nog niet op gemonteerd en kunnen ze vast weglaten met prijsaanpassing)... Zijn wel 110 onder de voet, maar perfecte ski's denk ik. Ikzelf heb de 2014 Automatic (het unisex-broertje van de Millennium, 117 mm onder de voet) en die doen het echt erg goed op de piste voor een poederski. Zeker het bekijken waard dus, denk ik.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 16 november 2015 · 17:59
    mijn vriendin is dol op haar salomon lumen. Lijkt me ook prima voor wat jij beschrijft.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 17 november 2015 · 07:38
    Gebruik zelf de Automatic 117 2014. OIp de piste ook zonder meer goed te doen. Wellicht is de 102 nog een tikkie geschikter.
  • ruud_
    Beginner
    ruud_ op 17 november 2015 · 10:09
    Ik heb een paar jaar terug de ATOMIC THEORY 2013 gekocht (eigen lengte)
    Super blij mee, kan nog prima op de piste carven en flex genoeg voor het park en werkt al aardig in de poeder.
    Alleskunner!
    http://www.skis.com/Atomic-Theory-Skis-2013/275759P,default,pd.html...
  • jriph
    Tourist
    jriph op 17 november 2015 · 17:09
    nou genoeg suggesties. Als je voor 300 met een paar milleniums met bindingen kan krijgen (gooi je in de kast) kan je je nouwelijks een buil aan vallen.

Op de sport conrad site staan een paar modellen onder 300 euro die kunnen passen .

102 mm x 164 atomic automatic 250 euro. Beetje kort maar float zal wel lukken en als je wilt touren is het een stuk makkelijker spitzkehren met 164 dan met 190 😃

K2 Remedy 92 x170
    Atomic Century 102 in 164 of 172
    Black Crows Camox 167 97mm.

Touren deed je vroeger met je oude paar skis 😃 aangezien je toch over gras, rots en grind gaat ergens in je tour.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • philvis0031
    Advanced
    philvis0031 op 18 november 2015 · 12:47
    Dank allen voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag! In ieder geval zaterdag testen in Snowworld te Zoetermeer in hoeverre je dan ook freeride ski's indoor kan testen.
    philvis0031
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 18 november 2015 · 17:48
    Nou ja, dat deel 'op de piste' wel...
    gigiski.com | deskiclub.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro