Vraagje over de verbinding Les Deux Alpes en La Grave

• InsaneTim
    Beginner
    InsaneTim op 30 november 2015 · 15:04
    Hey allemaal,

Ik heb een vraag over de verbinding tussen Les Deux Alpes en La Grave. Ik ga 12 december op wintersport in Les Deux Alpes en zag op de pistemap dat er ook een soort verbinding is tussen deze twee skigebieden. Ik las ergens dat het ongeveer 1 á 2 kilometer is en dat er vervoer is in de vorm van een pistebully.

Mijn vraag is: is dit te doen? Is die pistebully gratis of is het ook prima te lopen? En werkt een Les Deux Alpes skipas ook voor de La Grave lift?

Mvg,

Tim
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 30 november 2015 · 15:24
    La grave opent in de regel pas rond kerst
    May the powder be with you.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 30 november 2015 · 15:25
    Bij niet al te best weer rijdt de bully al snel niet. Je betaalt er uit mijn hoofd 5 euro voor. Lopen wordt m niet denk ik. Wel is het te 'schaatsen', immers een geprepareerd pad als de bully rijdt. De liftpas werkt niet bij de La Grave lift. Of die het wel doet voor die 2 sleepliftjes daar boven weet ik niet maar zou zomaar kunnen. Je hangt met een touw achter de bully. Wel handig om te weten wat open is, anders moet je terugskinnen als je al bent afgedaald 😃 Veel plezier!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 november 2015 · 15:25
    Skipas weet ik niet meer, maar het stukje is prima te lopen op ski's! Was vrijwel vlak in mijn herinnering, we hadden in ieder geval geen vellen nodig. Vrij veel gedaan jaar of wat terug en nooit een pistebully voor gebruikt.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 30 november 2015 · 16:20
    Toen ik jaren geleden een pisteur in l2a vroeg naar de verbinding vertelde hij me dat de bully niet reed. En dat terwijl ik net ervoor 2 groepen had zien vertrekken! Ik vond het maar een onvriendelijke vent, die totaal niet servicegericht was...

Inmiddels denk ik dat het anders zat. De beste man vond waarschijnlijk dat ik, grote broek, brede twintips (85mm!) en ongehinderd door kaart, kennis of rugzak weinig te zoeken had in La Grave. Het feit dat ik de vraag stelde was voor hem een teken dat ik nog niet klaar was voor het antwoord...
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 30 november 2015 · 16:24
    Dat was waarschijnlijk het broertje van de kerel in La Grave die mopperde dat we overal waar sneeuw lag naar beneden konden, als we in bepaalde delen maar wegbleven. Achteraf bezopen/onverantwoord(elijk) natuurlijk, maar ja, je bent jong....
  • InsaneTim
    Beginner
    InsaneTim op 1 december 2015 · 23:08
    Bedankt voor de reacties. Ik zal het verder even navragen bij het ophalen van onze passen. Wel goed om te weten dat het te lopen is als we er mentaal op voorbereid zijn 😃
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 2 december 2015 · 01:01
    Meer info over de verbinding tussen L2A en La Grave en de liftpassen:

http://www.les2alpes.com/en/ski-pass-stay.html

Heb zelf die verbinding met de PistenBully een paar keer gepakt, maar je kan hem ook prima lopen. Er zijn overigens aan de La Grave kant nog meer verbindingen met PistenBully's, die ook prima te lopen zijn.. maar het scheelt je wel wat tijd en energie.
    Rex Monte - Amor Nix
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 december 2015 · 07:33
    @InsaneTim

La Grave opent pas de 19e december (http://www.la-grave.com/winter/index.php)

En lees ook even dit: http://www.la-grave.com/hiver/2alpes.php
    May the powder be with you.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro