Splitboard: wide versie of niet?

• JohanP
    Advanced
    JohanP op 6 december 2015 路 15:13
    Hey iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een Jones Solution, en ik heb een gevoel dat die er dit jaar toch van zal gaan komen...

Nu, ik rij al jaar en dag met een "wide" snowboard, omdat dat met een maat 44, en dan zeker met mijn vorige snowboardschoenen door iedereen aangeraden werd. Splitboarden is echter een ander verhaal:
    * hoe smaller je "ski" (al is het maar een centimeter), hoe minder weerstand bij het stappen.
    * Hoe smaller je "ski", hoe minder groot het moment op je zachte snowboardschoen is als je in een ijzige traverse staat.
    * Bovendien zal je vel over een langere lengte tot aan de rand kunnen lopen (een splitboardvel is meestal 140mm breed, en zal dus aan de neus en staart van je bord een kleine centimeter overschot hebben bij de meeste wide splitboards), en wie weet hoeveel ik daarmee minder zal sukkelen op hardere traverses.
    * Als klap op de vuurpijl ben ik een grammenjager, en je kan met het verschil tussen wide versie en normale versie, inclusief de skins, toch al snel 250g uitsparen. Lijkt niet veel, maar als je daar consequent in bent met al je gear tikt dat aan 馃槈

Dus ik ben geneigd naar de normale versie? Of zou ik daar spijt van krijgen in ride mode?

PS: als solid board heb ik een flagship van 3 jaar oud, 163W
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 6 december 2015 路 15:48

* Bovendien zal je vel over een langere lengte tot aan de rand kunnen lopen (een splitboardvel is meestal 140mm breed, en zal dus aan de neus en staart van je bord een kleine centimeter overschot hebben bij de meeste wide splitboards), en wie weet hoeveel ik daarmee minder zal sukkelen op hardere traverses.
    JohanP op 6 dec 2015 15:13