kamperen met tent in de buurt van een skigebied

• bergenzee
    Beginner
    bergenzee op 9 december 2015 · 09:18
    Hi, wie kent campings waar je met de tent in de winter welkom bent? Liefst op ongeveer 900 km van Utrecht en natuurlijk graag in de buurt van een skigebied.
    Sinds jaar en dag gaan we naar camping Walch in Braz, Oostenrijk. Prima camping (zelfs met sauna) maar na een paar keer wil ik wel eens wat anders.
    Wie heeft tips?
  • johannes
    Beginner
    johannes op 9 december 2015 · 09:30
    we staan zelf met een caravan op camping Kastenhof in sankt johann im pongau, ski bus stopt voor de camping en binnen een paar minuten sta je voor de gondol
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 9 december 2015 · 10:00
    Beiden iets verder, maar prima voor elkaar: tirol-camp.at, fieberbrunn (incl zwembad/welness) en "camping le reclus, seez, fr" nabij paradiski
  • Steef
    Advanced
    Steef op 9 december 2015 · 12:42
    Utrecht - Solden, precies 900km volgens google maps.
    http://www.camping-soelden.com/en/
    http://www.camping-oetztal.com/nl/willkommen.html

Verder denk ik dat @Aryen ook nog wel wat tips heeft...
    Every turn is a sign of weakness
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2015 · 13:26
    Waar wil je heen?

Er zijn eigenlijk best veel wintercampings verspreid over de Alpen. Bij de meesten ben je welkom met je tentje. Bij een enkele doen ze moeilijk onder het mom van 'niet verzekerd voor afvriezen van tenen of erger en daarmee samenhangende claims'.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 9 december 2015 · 13:35
    Gaan zelf met de caravan, maar in een tent zou ik toch wel even iets kiezen dat een beetje aangekleed is met bv gemeenschappelijke ruimte, zwembad en dergelijke. Lijkt me toch niet helemaal top om direct na het eten in een tent te moeten kruipen. Maar ja, met caravan worden we ook vaak voor gek verklaard 😃
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 9 december 2015 · 13:42
    Kandersteg camping Rendez-vous http://www.kandersteg.ch/en/unterkunft/camping. hier is ook een hok waar je verwarmt kan/kon zitten.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2015 · 13:49
    Zelf ga ik alleen voor de slaapplek en de droogruimte en verwarmd sanitair is ook wel prettig, maar verder vind ik de prijs belangrijk en dan is meer luxe in de vorm van sauna en zwembad bv meestal niet wenselijk. 😃
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 9 december 2015 · 13:54
    Camping du Grand Paradis , vlakbij morgins, verwarmde douches enzo. loopafstand van skigebied!
  • bergenzee
    Beginner
    bergenzee op 9 december 2015 · 14:35
    Bedankt voor alle reacties, geweldig! Ik ga ze opzoeken en opslaan.
    De meeste belangrijke eis is dat je met de tent mag komen, de campings in bijvoorbeeld Engelberg en Grindelwald verbieden dat nl.... Verder is verwarmd sanitair en een droogruimte erg handig en een ruimte om 's avonds te zitten, het is helemaal ideaal als je er ook mag koken.
    De afstand is wel van belang, we gaan nl vaak een lang weekend en dan is het fijn om zo veel mogelijk uren op de latten door te brengen ipv in de auto. Vandaar de vraag de reisafstand van zo'n 900 tot max 1000 km vanaf Utrecht.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 9 december 2015 · 14:58
    Iets te ver, maar genoemde camping "le reclus" heeft een gemeenschappelijke ruimte met (eenvoudige) keuken voor gebruik door de gasten. Zelfs een open haard. En oh ja, camping is niet te duur ook 😃 Geen welness 😃. Sanitair/droogruimte vanzelfsprekend verwarmd, maar hebben ze nmm allemaal wel. Staan er met de kerst weer 😃
  • Condratos
    Advanced
    Condratos op 9 december 2015 · 16:01
    alpencamping.at, bij Brandnertal en Montafon
    ‘En quittant le domaine skiable vous gagnez votre responsabilité’
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 9 december 2015 · 16:10
    Erlengrund in Bad Gastein, Au-Schopernau, Imst, Mayrhofen, Seecamp bij Zell am See, Les Hauderes, Fiesch, Bad Ragaz. Allemaal campings waar je met een tentje welkom bent.
  • bergenzee
    Beginner
    bergenzee op 9 december 2015 · 21:30
    Top, heel erg bedankt. Dit wordt een hele mooie database met wintercampings voor tentkampeerders
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 9 december 2015 · 21:43
    @Aryen nog een onbelangrijk vraagje uit nieuwsgierigheid: Heb je de ervaring dat die 'bang-voor-afgevroren-tenen-campings' allemaal in 't zelfde land te vinden zijn?
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 9 december 2015 · 23:35
    Wij staan op Camping Dr. lauth in Ehrwald (stacaravan) 850 km van utrecht. Hier zijn tenten welkom in de winter (vorig jaar stonden er ook een paar). In de avond kan je genieten van wat drinken in de stube (pizzeria) van de camping. Je kan ook gezellig bakje thee doen bij ons (koffie drinken wij niet). Verder schoon sanitair met warme douches. Www.campingehrwald.at
    And snow it is.....
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 december 2015 · 07:50
    @EmileHendrix Nee, die link kan ik niet leggen. De camping in Engelberg is er zo één en Camping Nova bij Gaschurn, Montafon. Verder ben ik het nog niet tegengekomen.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 december 2015 · 09:51
    In Noorwegen, Duitsland, Frankrijk en Italië ben ik overigens nog geen wintercampings tegengekomen waar tentkampeerders geweigerd worden.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 10 december 2015 · 16:46
    Volgens mij heb ik (een jaar of 11 geleden... ik weet het nog goed*) op camping Zelfen in Schruns/ Tschaguns (Montafon) gestaan.

*Ik moest toen ineens hals over kop opbreken omdat mijn dochter zich onverwacht aandiende (als in het geboorteproces zette zich in gang terwijl ik nog in A aan het poeder happen was).
    White room,Pillow lines,I rule
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 10 december 2015 · 21:45

*Ik moest toen ineens hals over kop opbreken omdat mijn dochter zich onverwacht aandiende (als in het geboorteproces zette zich in gang terwijl ik nog in A aan het poeder happen was). telemikey op 10 dec 2015 16:46

@telemikey
    uit nieuwsgierigheid: was je op tijd thuis? Snelheidsrecords verbroken op de autobahn? 😉
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 11 december 2015 · 07:33
    In Noorwegen, Duitsland, Frankrijk en Italië ben ik overigens nog geen wintercampings tegengekomen waar tentkampeerders geweigerd worden. Aryen op 10 dec 2015 09:51
    |Redelijk wat campings gezien in Zwitserland, Frankrijk, Oostenrijk. Stonden altijd wel een paar tenten tussen in de winter.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 11 december 2015 · 23:56
    @pulverdude: yep.

De vliezen waren gebroken maar uiteindelijk duurde het nog een paar dagen voordat mevrouw zich echt aandiende. Maar idd wel vlotjes naar huis gereden...
    White room,Pillow lines,I rule

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro