Marker bindingen KINGPIN of JESTER

• MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 9 december 2015 路 12:41
    Ik zoek tweedehands bindingen 馃槂
  • rollie
    Beginner
    rollie op 9 december 2015 路 12:46
    Kingpin ga je niet tweedehands vinden gok ik zo. 馃槈
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 9 december 2015 路 12:47
    Waarom pers茅 marker? En zoek je tour-bindingen of normaal? Kingpin is namelijk een tourbinding, de jester niet.
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 9 december 2015 路 13:42
    Ik zoek 1 van de twee.. voor weinig haha 馃槂 is voor mijn vriendje
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 9 december 2015 路 14:02
    Wat surfertje ook al vroeg, het zijn compleet andere bindingen die je opschrijft. De Kingpin ga je zeker niet 'betaalbaar' krijgen, maar is wel heul mooi (spreekt uit ervaring 馃槂 ). De Jester is toevallig wel in de aanbieding bij de Bever momenteel (http://goo.gl/LosVBf) maar weet niet welke stopper maat hij nodig heeft. Heeft hij 眉berhaupt wel tech schoenen, voor je een Kingpin koopt?
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 9 december 2015 路 14:18
    Even visualiseren 馃槂

Zolen onderscheid voor de verschillende normen:

DIN norm (Jester)

Lowtech (Kingpin):
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 9 december 2015 路 23:55
    Hij heeft k2 pinnacles dus ik gok wel.. Zijn tour achtige boots toch... Ik denk dat ie te lui is om te touren maar wie weet anders koop ik ze bij de nieuwe skies dan monteren ze ook meteen
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 10 december 2015 路 07:46
    Als ie te lui is om te touren zou ik mn geld niet aan een dure kingpin uitgeven maar gewoon een jester oid kopen. Skiet ook nog beter.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 10 december 2015 路 07:47
    Beste Marcella,
    Heb je enig idee waar je het over hebt?
    Het lijkt er voorlopig op dat je zo nu en dan wat kreten opvangt en die hier verder bazuint zonder veel in te gaan op vragen en andere argumenten van andere posters waardoor je je kennis vergroot en mogelijk met een betere set thuiskomt.
    Maar ik kan natuurlijk mis hebben.

Mijn advies: Ga gewoon naar de skizaak om de hoek die verkopen je graag wat ze hebben en vertellen er mogelijk ook nog een leuk/goed verhaal bij. Jij blij, zij blij.
    Toerisski
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 10 december 2015 路 12:16
    @sanno +1 Ik hoop ook dat je het mis hebt, want we gaan in de 1e instantie altijd uit van het positieve.

Mijn visualisatie momentje heeft volgens mij het kwartje nog niet laten vallen 馃槂
  • evan
    Advanced
    evan op 10 december 2015 路 12:34
    Ik zoek een paar V枚lkl-ski's. Racetiger of THREE. Tweedehands.
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 10 december 2015 路 12:39
    Beste Sanno,
    Geen idee waar ik het over heb, probeer gewoon lief een skiset voor mijn vriend te kopen. Die er wel verstand van heeft. Dus wil wel met iets moois thuis komen. Ik ben een snowboarder, die elk weekend naar de sneeuw rijd, dus sorry dat ik niets van skien weet. Geen tijd om me er echt in te verdiepen. Ik vroeg volgens mij alleen of iemand bindingen te koop had toch? Gelukkig staat vragen in deze wereld vrij toch en je hoeft niet te antwoorden. Maar anyway, volgens mij had ik niet eens een vraag gesteld. Wel chill dat AlexSki nog de moeite neemt om het uit te leggen. Misschien zal ik dan ook is overwegen om toch de skies uit het stof halen.

Hij heeft marker bindingen op zijn twin set dus vandaar dat ik dacht dat marker wel ok is.

AlexSki ik zal er is naar kijken, of inderdaad gewoon naar MK ski service gaan en vragen of ze een setje voor hem in elkaar zetten.

Maar chill dat iedereen zo lekker coulant is! Happy skiing!
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 10 december 2015 路 12:41
    Ik zoek een paar V枚lkl-ski's. Racetiger of THREE. Tweedehands. evan op 10 dec 2015 12:34 Ze hebben een chille aanbieding op sport-conrad.de of bittl effe googlen! Weet niet of ze ze nog hebben
  • evan
    Advanced
    evan op 10 december 2015 路 12:46
    Top! Ik ga effe googlen.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 10 december 2015 路 12:51
    @MarcellaRocks,

Volgens mij zijn er genoeg reacties gekomen van mensen die je op de goede weg proberen te helpen. Mijn eerste vraag bijvoorbeeld was een opzetje om je verder te helpen, het heeft weinig zin om je zomaar iets te verkopen waar je vervolgens niets aan hebt (zoals bijvoorbeeld een techbidinging als hij alpine schoenen heeft). Echter geef je daar niet echt antwoord op en geef je nu aan dat je geen tijd hebt om je "er" in te verdiepen..Tjsa.

Je hoeft je niet te verontschuldigen dat je niets van skiien weet maar daar kunnen wij verder ook niets mee. Als je echter zelf losse bindingen wilt kopen zul je dat toch moeten doen en ander inderdaad gewoon naar een winkel gaan waar ze je kunnen helpen zonder dat je er zelf moeite voor hoeft te doen馃槂
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 10 december 2015 路 12:54
    @AlexSki

Ok er zit zo'n pinnetje aan de voorkant maar de onderkant is alpin. Die low tech dus. Ik hoop namelijk dat ie in de toekomst wellicht gaat touren als we naar Oostenrijk verhuizen.
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 10 december 2015 路 13:01
    @Surfertje
    Ik wist niet eens dat er nog verschil in was. Dacht gewoon tour is tour en maakt niet uit wat voor schoen. Nadat ik van mensen antwoord had gekregen probeerde ik me erin te verdiepen, maar mijn hemel er is zoveel. Nu weten we dus dat er een pinnetje in zit aan de voorkant en de onderkant alpin is, maar misschien snap ik het punt van een forum niet waar je als noob gewoon vragen kunt stellen en wanneer je tijd hebt om je kelder overhoop te halen antwoord op de vragen.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 10 december 2015 路 13:11
    @MarcellaRocks
    Noob vragen, voor zover die er zijn, zijn natuurlijk ook welkom.馃槂 Maar als anderen de moeite nemen om je vragen te beantwoorden is het op zich redelijk om zelf ook wat moeite te doen als er vragen terug komen toch?

Maargoed, ff verder met waar dit topic w茅l over gaat. Hij heeft dus K2 Pinnacle's, dit zijn Lowtech schoenen met van die gaatjes bij de neus. Ik ga even van uit dat hij de standaard DIN compatible outsoles heeft: http://en-nl.k2skis.com/ski-boots/pinnacle-130 (dit kun je nog even checken, of hij zo'n vlak plaatje onde de schoen heeft zoals op die website te zien is).

Dit betekend dat hij zowel tech-bindingen als normale DIN-bindingen kan gebruiken. Nu heb je de volgende overweging:
    -Techbinding: duur (echt flink duurder bedoel ik dan) en minder optimaal voor normaal skien maar wel uitstekende tourmogelijkheden voor later
    -DIN binding: cheap en makkelijk te vinden (staat al genoeg te koop op dit forum) en top voor normaal skien maar geen mogelijkheid tot touren.

Mijn advies: Koop deze tyrolia's voor 75e http://wepowder.nl/forum/topic/112876 en hij is voorlopig klaar, er dure tech-bindingen op zetten kan altijd nog.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 10 december 2015 路 13:14
    ik heb nog alpine trekkers te koop, dan ben je meteen klaar 馃槂
    ook de beste oplossing als je niet gaat touren...
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 10 december 2015 路 13:17
    @Surfertje
    Thanks! Inderdaad die DIN. Ander vraagje misschien wel heel dom, maar kan je als je normale bindingen erop heb gezet, later nog wisselen? Ik weet niet hoe dat werkt bij skies. Bij snowboards zit er al standaard schroefdraad in en kan je gewoon wisselen van binding, mits die past.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 10 december 2015 路 13:20
    Dat kan over algemeen prima, er zitten dan wat extra gaten in je ski die even met epoxy moeten worden opgevuld. Je moet het niet 10x doen maar 1 keer kan wel.

Bij ski's zitten dus geen voorgeboorde gaten met schroefdraad, je moet gaten boren en daar de bindingen met schroeven in vast zetten. Andere bindingen hebben meestal een ander gatenpatroon waardoor je ook nieuwe gaten moet boren, de oude dan dus opvullen.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 10 december 2015 路 13:46
    @marcellarocks sorry voor mijn reactie van vanmorgen. Normaal heb ik iets meer geduld. Waarschijnlijk is het het gebrek aan sneeuw dat mij parten speelt.
    Toerisski
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 10 december 2015 路 14:03
    @sanno accepted... je mag het goed maken om samen is een leuke afdaling te doen 馃槈 dat duurt nog wel even indd januari zijn de vooruitzichten las ik 馃槥.. Dan maar naar de andere kant van de wereld, maar als de poeder daar is, is vriendje iig ready om zijn latten met bindingen uit te testen 馃槂 mede mogelijk gemaakt door jullie.. ik zal tezijnertijd (na kerst) een foto van zijn blije hoofd plaatsen
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 10 december 2015 路 14:40
    @Surfertje
    Thanks! Inderdaad die DIN. Ander vraagje misschien wel heel dom, maar kan je als je normale bindingen erop heb gezet, later nog wisselen? Ik weet niet hoe dat werkt bij skies. Bij snowboards zit er al standaard schroefdraad in en kan je gewoon wisselen van binding, mits die past. MarcellaRocks op 10 dec 2015 13:17
    Ski毛n bestaat nog niet zo lang, boarden werd al in vijftiger jaren gedaan. Veel meer tijd voor productinnovatie dus ...... 8-) 8-) 8-) Alle gekheid met de kippen op stok: Gewoon vragen hoor .... domme vragen bestaan niet, stomme antwoorden wel 馃槈 En: Bij MK zit je helemaal goed, vraag naar Menno!
    Tukker(ik)
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 10 december 2015 路 14:56
    @Tukker ja ik moet zelf ook nog nieuwe skischoenen en MK is top.. Ik word door die leuke meid geholpen ehm maar ben der naam kwijt, dochter/zus miss van Menno.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 10 december 2015 路 15:46
    Top! Ik ga effe googlen. evan op 10 dec 2015 12:46

hahahaha. Googelse!
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 10 december 2015 路 18:27
    @Tukker ja ik moet zelf ook nog nieuwe skischoenen en MK is top.. Ik word door die leuke meid geholpen ehm maar ben der naam kwijt, dochter/zus miss van Menno. MarcellaRocks op 10 dec 2015 14:56 Ze zijn allemaal tof bij MK.
    Tukker(ik)
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 15 december 2015 路 13:06
    En ben je er al uit? 馃槂
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 16 december 2015 路 15:12
    nog niet helemaal haha maar wel genoeg om over na te denken...
  • MarcellaRocks
    Beginner
    MarcellaRocks op 27 december 2015 路 14:08
    geslaagd!! Bedankt jongens!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro