Batterijen in nieuwe Pieps DSP Sport

• MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 10 december 2015 · 18:28
    Heb voor komend seizoen in een nieuwe pieper geïnvesteerd. Kwam er alleen achter dat er nieuw uit de doos al batterijen in de pieper zaten. Is dit normaal? Ik heb altijd geleerd dat je bij lang niet gebruiken de batterijen uit de pieper moet halen. Lijkt mij dan ook het geval met een gloed nieuwe pieper toch? Zat niks van een plasticke of iets dergelijks tussen de polen.

Is dit normaal?
    One step at a time.
  • kanski
    Elite
    kanski op 10 december 2015 · 19:21
    Lijkt me geen probleem! Gewoon gebruiken tot ze op zijn, scheelt weer een handeling.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Constant
    Beginner
    Constant op 10 december 2015 · 23:30
    Moderne batterijen lekken niet meer zo makkelijk als vroegah in mijn jeugd. Menig apparaat verloren in de jaren 70 door lekkende batterijen, soms al na een week.

Maar de laatste jaren geen lekkende batterijen meer meegemaakt. Desondanks haal ik de batterijen er toch uit aan het einde van het seizoen, je weet maar nooit.............

Ik vermoed dat de apparaten bewust werkend worden verkocht, je zal toch maar een pieper kopen en op de berg erachter komen dat er geen batterijen bij zaten............. of dat plastiekje tussen de polen laten zitten........
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 11 december 2015 · 07:32
    Prima natuurlijk, maar zou in een pieper altijd even zelf verse plaatsen waarvan herkomst en leeftijd bekend zijn. Spul wat meegeleverd wordt, kan mooi in een zaklamp of afstandsbediening. Dat de batterijen onder kamertemperatuur in orde zijn, wil niet altijd zeggen dat ze in de kou ook 100% in orde zijn.
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 11 december 2015 · 09:13
    Had ik ook bij mijn Pieps DSP die van sportconrad kwam! Batterijen zijn meer dan prima (ze zitten nog vrijwel vol na 2 weken gebruik). Als je twijfelt doe dan een extra setje batterijen in je backpack (is sowieso wel handig).
    Riding on the edge!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 11 december 2015 · 09:27
    Als je twijfelt, stop je de verse in je pieper 😃
  • jriph
    Tourist
    jriph op 11 december 2015 · 10:26
    Elke dag check je thuis/ on base hoe de batterij er voor staat en wisselt ze bij 80% . Een extra pak batterijen voor je pieper heb je dan nooit nodig ( althans ik heb een oudere tracker en die moet je wellicht een keer per twee weken vervangen, en ik zet het ding aan als ik de deur dicht trek als routine ). Een extra pakje voor je hoofdlamp (bij mij zijn dat dezelfde) is handig, die houden het niet lang uit en nieuwe geven veel meer licht.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 11 december 2015 · 10:52
    ik had dat ook met n nieuwe mammut pieper alleen waren die dus aan het lekken... dus retour en toen echt n nieuwe...
  • Konte
    Beginner
    Konte op 11 december 2015 · 11:05
    Wat is de firmware versie van je DSP Sport? Mijn vriendin heeft een maand geleden ook een nieuwe DSP Sport ontvangen met daarop de pas uitgekomen firmware 3.0 al geïnstalleerd.
    Wellicht dat de batterijen er bij jou dus ook nog in zitten omdat ze de laatse firmware voor je hebben geïnstalleerd.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 12 december 2015 · 17:05
    Thanks voor alle uitgebreide reacties! Ik was gewoon benieuwd of het normaal was. Blijkbaar dus wel.

@Konte Ik denk dat inderdaad zoals je zegt door Bever bij het updaten de batterijen erin zijn gezet. Heb de laatste firmware 3.0
    One step at a time.
  • mitely
    Expert
    mitely op 15 december 2015 · 23:12
    Hey, ja de 3.0 is de Version für 2015/16
    LVS aanzetten en op de Display ziet je dan welke Version je hebt.

http://www.pieps.com/de/content/software-30

Klopt in de verpakking zitten de Batterijen al erin, worden in Fabriek gechecked.
    Bv. de JetForce had ook een volle akku.

Tip, na winter, toch de Battereijen eruithalen !
    je kan op de piesp HP je ''piepser'' aanmelden en je garantie tijd uitbreiden.

salut
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro