Rossignol Alltrack 130 14/15

• Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 15 december 2015 · 14:37
    Naar aanleiding van een reactie in een ander topic met het advies een nieuw topic te open.. dus hierbij...

Ik sta op het punt de Rossignol Alltrack 130 jaar 14/15 van iemand te over kopen maar twijfel nog over de maat. Ik las al in een ander topic dat ze ruimer vallen en dat aanpassen (freezen, bollen) ook mogelijk zou moeten zijn.

De schoenen die ik op het oog heb zijn 265mm en volgens de Rossignol site correspondeert dat met EU maat 42. Nu heb ik zelf 42,5-43 als schoenmaat dus zou dit dan passen als ze groter vallen? En mocht niet zo zijn tot hoever kan je ze "groter" maken? Is dit verschil te overbruggen?

Bij voorbaat dank!

Sportieve groet, Olaf

Plaatje bij het praatje ...
    Go hard or go home
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 15 december 2015 · 14:41
    Ik heb de schoenen destijds van CPet (treurig genoeg afgelopen jaar overleden mocht je dat ontgaan zijn) overgenomen. Ik heb normaal ook maat 42.5-43 schoenen en skiede destijds op Atomic maat 28. Bovenstaande rossi's waren dus eigenlijk te klein voor mij maar op aanraden van @Manoni heb ik heb ik de gok toch gewaagd, mede omdat ik echt strak zittende schoenen wilde. Helaas bleek dit toch en beetje te veel van het goede te zijn en kreeg ik na een dag enorme pijn aan mijn grote tenen, zeker bij een in de backseat gelande jump was het geen feest. Ik ben toen langs MK geweest om ze bij de tenen wat uit te laten frezen en ben er nu super tevreden over, echt heerlijke schoentjes!

Lang verhaal kort, ik denk dat je met de 26.5 schoenen echt te klein gaat zitten, zelfs als je voeten iets kleiner zijn dan die van mij (ik neig meer naar 43 dan 42.5) zou het wel eens erg krap kunnen worden.
    Kun je ze niet even passen, als je dan het idee hebt dat ze nét te klein zijn kun je ze nog laten uitfrezen/deuken.
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 15 december 2015 · 14:49
    @Surfertje Ik heb het net meegekregen .. was niet mijn bedoeling

Om even terug te komen op het schoenen verhaal. Ik heb zelf ook nog een Atomic Redster 130 F.I.S. maat 27,5 uit mijn hoofd en daar is niet heel veel gesleuteld aan de lengte, was voornamelijk de breedte, dankzij de narrow fit technologie, waar aanpassing nodig waren.

Maar als ik jou goed begrijp. 26,5 met aanpassing van Menno Koelewijn passen ze jou (42,5-43). Dus die aanpassing zou wel voldoende zijn.

Kan ze helaas niet passen omdat ik zelf ontzettend druk ben en het niet om de hoek is (komen van een vriend uit Aspen, USA)
    Go hard or go home
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 15 december 2015 · 14:56
    @Oteeling, nee niet helemaal. De ik heb dus de 27/27.5 schaal (is de zelfde buiten schaal met andere binnenschoen geloof ik), jij hebt het nu over de 26/26.5 schaal. Ik moest dus met maat 42.5-43 die schaal 27/27.5 al laten uitfrezen om ze passend te krijgen, het lijkt me sterk dat die schoenen van nog een volle maat kleiner jou gaan passen, zelfs na uitfrezen en als je íets kleinere voeten dan ik zou hebben.

Ik zou iig niet zeggen dat ze groot vallen, eerder klein. Ik heb de Lange schoenen van mijn broertje wel eens gepast (27.5) en die pasten me wel perfect. Deze Rossi's met dezelfde maat dus niet.

Wel jammer want hij zijn echt brute schoentjes!
  • Oteeling
    Tourist
    Oteeling op 15 december 2015 · 15:32
    Oke duidelijk, bedankt zo ver!! ... Ik laat ze wel komen en als niet past heb ik pech, dan maak ik er iemand anders vast blij mee.
    Go hard or go home
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 15 december 2015 · 15:40
    Succes dat was uiteindelijk ook mijn instelling😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro