Nieuwe goggle advies

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 16 december 2015 · 15:06
    Tijdens de kick-off is mijn gewone goggle nu echt overleden. Tijd voor iets nieuws.
    Klinkt makkelijk maar dat is het toch niet.

Het liefst stap ik over naar een goggle met verwisselbare lensen. 1 pasvorm vind ik wel zo fijn.

Wat wel voor mij een uitdaging is is dat ik het vrij snel warm heb en goggles ondanks alle features makkelijk laat beslaan.
    Welke goggles bieden de beste doorluchting en anti-fogging?

Zat nu een beetje te denken aan de Bluetribe Ultra White en de Anon Relapse MFI. Iemand verder nog tips?
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 16 december 2015 · 15:42
    Ik heb een adidas id2 pro. Deze heeft een zeer makkelijk verwisselbare lens en is bij mij nog niet beslagen (al heb ik ook een vrij zweterig hoofd), vind de fit om m'n gezicht ook fijn.
    Riding on the edge!
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 16 december 2015 · 16:14
    Oakley Canopy tocht goed door
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 16 december 2015 · 17:03
    Ik heb vorig jaar de Scott LCG gekocht. Superfijne goggles. Erg makkelijk om de lens te verwisselen. Ook de pasvorm is aan te passen en de reserve lens zit in een mooi stevig hoesje. Ik heb 'm wel met korting in Livigno gekocht waar je ook nog eens geen btw hoeft te betalen. Anders ietie misschien wat prijzig.

Oh ja... je kan 'm met het schuifje ook een beetje open zetten om extra te luchten.

My drug is white powder. Deep, white powder.
  • powderforce
    Beginner
    powderforce op 16 december 2015 · 17:31
    Zelf de laatste jaren lopen sukkelen met beslagen lenzen boven op bergen, toen besloten een Oakley Airbrake aan te schaffen, bleek een van mijn betere aankopen van de laatste Jaren.

Nog nooit ook maar iets wat op een beslagen lens lijkt gehad, kreeg er een spiegel lens en een slecht weer lens bij, het wisselen van lenzen is enorm makkelijk en het zit als gegoten.

Kortom, ik heb mijn goggle gevonden, kan 'm alleen maar aanraden.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 16 december 2015 · 18:45
    Als je echt anti-fogging zekerheid wilt hebben

Smith Prophecy Turbo Fan
    Toerisski
  • svenk
    Advanced
    svenk op 16 december 2015 · 20:45
    Bij Duijvestein Valeriusstraat: De hier veel besproken Bluetribe Ultra goggle met magnetische verwisselbare lenzen met 20% korting tov 150 euro. Zelf gepast, alleen voor mensen met een smal gezicht. ..

Ook mooi: de Smith IO/7 en Salomon Xmax.

Conclusie van mijn eigen zoektocht: vooral veel passen!
    If in doubt, don't go out!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 18 december 2015 · 15:54
    Vandaag ook even gepast bij Duijvestein, Bluetribe is echt te smal. Helaas, verder wel een mooie bril.

Anon M2 zat goed, beter dan de Salomon Xmax.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 21 december 2015 · 15:11
    Ben wel gecharmeerd van die Scott LCG met een Illuminator lens en een Blue Solar of Silver Chrome lens. Nu alleen nog een aanbieding vinden. Iemand nog een tip hiervoor?
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 21 december 2015 · 20:19
    @haagje Mijn oog is op dezelfde bril gevallen. Viel me op dat je ze bij Conrad koopt met twee lenzen voor 199 en bij snowcountry je door de lenzen te kiezen je prijs bepaalt vanaf € 149. Maar iedere aanbieding is welkom.
    And snow it is.....
  • Gilles
    Beginner
    Gilles op 21 december 2015 · 22:02
    De Julbo Universe heeft een redelijk flexibel frame en meekleurende lenzen. Staat op mijn lijst.

https://www.julbo.com/en/10/products/goggles/first-class/model/univers...
    Gilles is my name!!
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 22 december 2015 · 08:28
    zoals @powderforce al zei.

Ik ben ook voor de airbrake gegaan.
    Kan hem ook alleen maar aanraden! Je moet wel even in de buidel tasten...

Er zitten idd. 2 lenzen bij. Oakley noemt het PRIZM glazen. goed zicht!
    Skiing is Freedom!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 22 december 2015 · 09:33
    Ik heb in het verleden ook een Oakley gehad, maar deze sloot helemaal niet goed aan bij mijn helm. Dus passen is altijd een must.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 22 december 2015 · 10:56
    ik heb een Smith I/O. Top ding ook omdat de lens/filter zo goed is. idd, check met je helm is zeer belangrijk.

Nadeel: de verwisselbare lenzen. Ja idd. Kom er toch achter dat ik het fijn vind om gewoon een andere bril te pakken ipv een lens te wisselen imho. Qua fragiliteit neem ik zo'n losse lens nooit mee de berg op.
    Ander ding: liever een extra google die je op een dikke poeder dag na een crash lekker droog kan opzetten en de zijk natte in je tas kan proppen.

Praktijk dingetje: de Cat.1 lens die bij mijn Smith zit is ook nog best wel heel goed als de zon doorkomt. (stel dag begint met sneeuw en eindigt met zonnetje). De wens om te wisselen is helemaal niet zo sterk dus dan ga ik ervoor om niet te hoeven wisselen halverwege de dag.
    Restultaat: Minder keuze stress en concentratie op de sneeuw ipv gear 😉

Ander scenario waarbij ik dacht dat verwisselbare lenzen fijn zijn: meerdaagse toeren of meerdere dagen in 1 berghut met weinig bepakking.
    Praktijk: de lichte lens (cat.1) voldoet voor alle omstandigheden zolang je hem niet de hele dag met volle bak zon op hebt (wel afhankelijk vd kwaliteit lens). Met toeren heb ik m in de praktijk alleen bij de afdaling op en de rest van de dag een zonnebril. Mocht je je goggle toch met lopen aanhebben is het blijkbaar zulk K weer en is de zon niet zo zichtbaar.
    http://verticaldissidents.net
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 22 december 2015 · 11:56
    Voor noodgevallen is een oude goggle altijd goed. Maar toch weet ik uit de praktijk hoe fijn het is als je in de lift nog snel zonder gedoe je lens kunt verwisselen terwijl je met al je gear staat, omdat je daar in de haast 's ochtends niet aan toe gekomen bent. Daarom vind ik die Scott ook zo fijn. En de reserve lens komt in een dusdanig sterk hoesje dat je je ook geen zorgen hoeft te maken als je die in de rugzak propt.

Ik deel de ervaring met @Teleaddict dat met touren m'n helm met goggles meestal aan mijn rugzak bengelt op de weg omhoog, met een zonnebril op mij neus, en dat ik de goggles alleen voor de afdaling gebruik. En dat ik vaak met de eerste gekozen lens de dag uit rij, omdat deze een dusdanig hoge marge heeft voor veranderend weer dat ik vergeet te wisselen.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 22 december 2015 · 16:40
    Heb de Scott LCG besteld met de Illuminator en de Blue Chrome lens. Hoop dat ik over 2 weken in het poeder sta in de Alpen 😃
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 22 december 2015 · 16:45
    Laat weten hoe je 'm vind 😀
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 22 december 2015 · 19:23
    Heb de Scott LCG besteld met de Illuminator en de Blue Chrome lens. Hoop dat ik over 2 weken in het poeder sta in de Alpen 😃 Haagje op 22 dec 2015 16:40

@Haagje waar heb je ze nu besteld en voor welk bedrag?
    And snow it is.....
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 22 december 2015 · 21:29
    Gewoon bij snowcountry. Bijna 200 euro
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 10 januari 2016 · 16:53
    Zo, een weekje de Scott LCG getest.
    Snel in huis vanuit Snowcountry, helaas hadden ze er geen briefje bij welke lens nu welke is en welke ze geleverd hebben. Lastig controleren maar aangezien ik twee zeer verschillende lenzen heb lukte het aardig

De eerste indruk, gemengd. De lenzen omwisselen gaat best makkelijk en het zicht is met beide lenzen top.
    Vanwege de vele sneeuwval vooral met de illuminator geskied. Op dag 2 begon deze bovenin een klein beetje te beslaan. Had het ook vrij warm dus dacht dat het misschien daaraan lag.
    Totdat er op de laatste dag een aquarium aan het ontstaan was in de luchtruimte tussen de 2 glazen van de lens. De lens was dus al stuk bij levering, verklaarde meteen het beslaan bovenin. Er zit daar ergens een lekkage.

Met andere woorden, bril kan retour naar Scott voor een nieuwe. Toch slordig van de kwaliteitscontrole bij Scott. Voor dit geld verwacht ik toch beter. Hier kan snowcountry weinig aan doen
    Zal binnenkort wel een foto plaatsen. Eerst ook even alles afstemmen qua retour.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro