Georgië

• Bart313
    Tourist
    Bart313 op 22 oktober 2017 · 18:44
    Dit lijkt me echt te gek. Zijn er ook aanbieders die georganiseerde reizen hebben in deze richting?
  • BASC
    Advanced
    BASC op 23 oktober 2017 · 01:02
    Dit lijkt me echt te gek. Zijn er ook aanbieders die georganiseerde reizen hebben in deze richting?Bart313 op 22 okt 2017 18:44

Ja daar ben ik mee bezig. 4 tot 11 Maart. 😃
    First Tours
  • sanno
    Tourist
    sanno op 23 oktober 2017 · 12:05
    powderproject.ch
    explore-share.com
    Toerisski
  • sanno
    Tourist
    sanno op 23 oktober 2017 · 12:11
    gewoon op de website boeken en zelf een ticket kopen. Zo moeilijkis het niet

Powderproject.ch of via explore-share.com
    Toerisski
  • BASC
    Advanced
    BASC op 24 oktober 2017 · 00:32
    Powderproject.ch is waar wij mee bezig zijn. 5/6 dagen cat skien, 4 - 11 Maart, 1 dag Kutaisi, incl. gekwalificeerde gids, accommodatie, ontbijt/lunch/dinner en al het vervoer in Georgie.

Powderproject biedt zelf geen gidsen aan maar alleen de cat naar boven. De lokale gidsen kennen volgens de eigenaar het gebied nog niet goed aangezien ze pas vorig jaar begonnen zijn.
    Gebied ziet er veelbelovend uit en het is makkelijk bereikbaar vanaf Dortmund.
    First Tours
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 6 november 2017 · 09:12
    Ik ben afgelopen februari in Georgië geweest en ben onder andere in Goderdzi geweest. Het ligt in dezelfde regio en het terrein ziet er erg vergelijkbaar uit. In Goderdzi kun je cat skiën voor zo'n € 80 pp voor een dag. Je kunt dan zelf bepalen waar je naar toe gaat maar hebt dan ook geen gids. Die vrijheid vond ik erg prettig en het terrein is nou niet bepaald lawinegevoelig aangezien het verre van steil is. Daarnaast kun je in een nabijgelegen dorpje bij een lokale familie verblijven en heb je tevens een mooie culturele ervaring. Het is maar een idee...
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 6 november 2017 · 11:38
    @Polhovsky wanneer komt je boek uit over exotische ski-bestemmingen? 😉
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 6 november 2017 · 21:05
    @bertjebertje Ik zou het serieus leuk vinden om daar een boek over te schrijven maar ik vrees dat het niet veel beter kan worden dan het boek van Jimmy Petterson, Skiing around the world. Maar goed, van mijn skireis van 17 maanden heb ik wel een boek gemaakt maar dan voornamelijk foto's met hier en daar een beschrijving i.p.v. een 'echt' boek. Mocht ik een keer richting Davos gaan, zal ik het meenemen.
  • BASC
    Advanced
    BASC op 10 november 2017 · 12:51
    Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn in cat skien in Georgie; http://firsttours.eu/caucasustrip.html , er zijn heel weinig plekken over voor komend seizoen hoor ik net.. Bijna alles is al vol voor het hele seizoen. De vrije plekken zijn allemaal met lokale bc gids.

Wees er dus snel bij als dit je wel aanstaat:

First Tours
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 10 november 2017 · 13:48
    @bertjebertje Ik zou het serieus leuk vinden om daar een boek over te schrijven maar ik vrees dat het niet veel beter kan worden dan het boek van Jimmy Petterson, Skiing around the world. ...Polhovsky op 6 nov 2017 21:05
    Die is helaas sinds jaar en dag redelijk onverkrijgbaar en meneer Petterson's her-uitgeef-idee'tje lijkt sinds een paar jaar toch maar bij een roddel te blijven. Dus ik zou je boek wel kopen @Polhovsky 😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 10 november 2017 · 19:07
    @EmileHendrix, dat wist ik niet, gelukkig heb ik een exemplaar van dat fantastische boek thuis liggen. Maar nu is er dus werk aan de winkel...
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 10 november 2017 · 20:23
    Oke, wacht... ik heb toch voor m'n beurt geschoten ... de roddel krijgt toch een vervolg, een keer 'autumn 2017'.
    http://www.skiingaroundtheworldbook.com/product/skiing-around-the-worl...
    Dus je hoeft voorlopig toch nog niet in de pen te klimmen Polhovsky 😉
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 13 november 2017 · 10:12 knowledge is powder
  • BASC
    Advanced
    BASC op 27 november 2017 · 00:22
    Deel 2:
    Cat skien met powderproject in Bahkmaro. (Zitten al bijna vol voor komend seizoen hoorde ik)
    First Tours
  • EwartvdPutten
    Beginner
    EwartvdPutten op 27 februari 2018 · 02:48
    Powderproject.ch is waar wij mee bezig zijn. 5/6 dagen cat skien, 4 - 11 Maart, 1 dag Kutaisi, incl. gekwalificeerde gids, accommodatie, ontbijt/lunch/dinner en al het vervoer in Georgie.

Powderproject biedt zelf geen gidsen aan maar alleen de cat naar boven. De lokale gidsen kennen volgens de eigenaar het gebied nog niet goed aangezien ze pas vorig jaar begonnen zijn.
    Gebied ziet er veelbelovend uit en het is makkelijk bereikbaar vanaf Dortmund. BASC op 24 okt 2017 00:32

Hoi, ik ben nieuw hier en zie net pas deze post. Ik ga as vrijdag voor 9 dagen naar Georgië om in min 4 gebieden te skiën. Het liefste zouden we ook wat gaan catskien. Is er nog een mogelijkheid om een dagje ofzo aan te haken of heb je wat tips voor ons waar het beste te informeren?
    Grtz Ewart
  • sanno
    Tourist
    sanno op 27 februari 2018 · 07:11
    Misschien kan je wat uitgebreider uitleggen wat je plannen zijn en wat al geregeld is en wat niet, maar ook hoe flexibel je bent in het mogelijk aanpassen van de plannen.

Voor de cat kan je contact opnemen met powderproject.ch. Die moeten weten hoe vol de cat zit en of je los een stoeltje kan boeken of misschien doorverwijzen naar de groep die de cat geboekt heeft.
    Toerisski
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 27 februari 2018 · 07:50

Gebied ziet er veelbelovend uit en het is makkelijk bereikbaar vanaf Dortmund. BASC op 24 okt 2017 00:32

Hoi, ik ben nieuw hier en zie net pas deze post. Ik ga as vrijdag voor 9 dagen naar Georgië om in min 4 gebieden te skiën. Het liefste zouden we ook wat gaan catskien. Is er nog een mogelijkheid om een dagje ofzo aan te haken of heb je wat tips voor ons waar het beste te informeren?
    Grtz EwartEwartvdPutten op 27 feb 2018 02:48

Stuur mij anders een DM als je wat specifieke vragen hebt. In januari zijn wij in Georgië geweest en 7 dagen ge-cat.
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 27 februari 2018 · 11:49
    @EwartvdPutten Je kunt ook bij de base in Goderdzi informeren en de cat huren. Dat gaat allemaal vrij gemakkelijk en scheelt je grote bakken met geld.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro