Omhoog met een Snowboard in Zweden.

• Xavier1234567
    Tourist
    Xavier1234567 op 26 december 2015 · 13:56
    Beste,

Ik ben een exchange student van 17 jaar die momenteel in Zweden zit voor het hele schooljaar. Nu heb ik een gastvader die erg veel van skiën houdt. Hij loopt soms bergen op met bepaalde ski's. Waar hij dan 4-5u over doet en dan in 30-40 minuten beneden is. We hebben proberen uit te vogelen of ik met mijn snowboard mee kon doen.
    Als oplossing kwamen we alleen maar op een 'splitboard' terecht. Het nadeel is dat ik vorig jaar een Burton Flying V heb aangeschaft en dat ik het dus zonde vind om mijn geld nu alweer in wat anders te investeren. Ik vroeg me zelf af of ik niet mee kon doen met van die rackets, maar mijn gastvader denkt dat dat erg zwaar is en dat ik het dan niet bij houd.
    Heeft iemand nog een oplossing, zodat ik mee de berg op kan? Zou top zijn!

Alvast bedankt.

Xavier
    "When you go down, you get up. That's simple." - Travis Rice
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 26 december 2015 · 15:12
    Hoi Xavier,

Er zijn ruwweg drie oplossingen: sneeuwschoenen kopen of huren, maar... dat is eigenlijk meteen de slechtste oplossing. Je bent dubbel zolangzaam als de vellende skieër. Je komt wel boven, maar.. het kost meer tijd en meer energie.

Dat geld kan je dan mijns insziens beter voor de andere oplossing behouden namelijk:

Hoe dan ook toch een splitboard zien te versieren. Misschien eerst eens huren om te kijken hoe dat is? Een tweedehands op de kop tikken? Hier op het forum bedelen? Ze zijn mega duur maar het is een investering waarvoor je heel veel goede dagen met grote grijnzen terugkrijgt.

Oplossing drie: een oud board -als je dat nog hebt of bij iemand bedelen kan- zelf splitten. (Of je Flying V, dat kan natuurlijk ook..) Er zijn verschillende mensen hier die het al gedaan hebben en ook op youtube zijn how-to's te vinden. Een werkplaats hebben/bezoeken is wel handig. @ieism weet vast wel hoe en wat..