Japow

• BASC
    Advanced
    BASC op 10 januari 2016 · 12:03
    Snel vraagje;

weet iemand waar je een goed en duidelijk snow forecast kan vinden van Japan?
    Snow-forecast/com heeft wel wat maar niet heel uitgebreid. Niet zoals op deze site in ieder geval.

Ik vlieg woensdag, en kijk wel elke dag op instagram met tags van de plekken waar ik heen ga. Maar het ziet er allemaal een beetje minimaal uit. (Niet hokkaido, daar is erg veel, maar Myoko en Hakuba gebied)

Alvast bedankt.

Bart
    First Tours
  • Bobvaniterson
    Advanced
    Bobvaniterson op 10 januari 2016 · 19:19
    Hoi Bart,

ik ben me nu aan het verdiepen op http://www.jma.go.jp/jma/indexe.html

Met goed zoeken, kan je best veel verschillende soorten info vinden.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, wij vertrekken pas 11 feb

groet Bob
    Waarom ligt de noordzee niet aan de alpen, waarom liggen de alpen niet aan de noordzee?
  • Neorej
    Tourist
  • BASC
    Advanced
    BASC op 11 januari 2016 · 12:19
    Thanks @Neorej & @Bobvaniterson

Vorig jaar Maart was ik in Niseko en Rusutsu, was top maar dacht dus dit jaar naar het "main island" te gaan.
    Heb ik natuurlijk net weer het geluk dat ze daar nog nooit zo weinig sneeuw hebben gehad, ever!

Maarja, ik ga die sites even goed in de gaten houden, en hopen dat het, net zoals hier in de alpen, toch stiekem nog goed komt!
    First Tours
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 januari 2016 · 12:22
    @BASC, dit niet gelezen? http://wepowder.nl/forum/topic/213954
    Het is een El Niño jaar. Dan heeft het hoofdeiland altijd minder sneeuw + milder
    May the powder be with you.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 januari 2016 · 12:26
    Wat morris zegt. Daar staat wel tegenover dat als het koud genoeg is en de sneeuwmachine aangaat, je problemen over het algemeen binnen twee dagen zijn opgelost (in Myoko dan in ieder geval. Daar kan me een bak naar beneden komen in een dag, dat is ongelooflijk. Nozawa volgt dan meestal ook wel. Hakuba profiteert meer van wat meer westelijk binnenkomende fronten. Het pikt van de noormale noordwestelijke stroming ook wel op, maar minder) Dus hou de moed erin. Anders... vlucht omboeken en eerder naar Hokkaido gaan? Of Kyoto bezoeken. Of naar het noorden van Honshu (Aomori) is ook een optie..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 januari 2016 · 13:03 May the powder be with you.
  • BASC
    Advanced
    BASC op 13 januari 2016 · 12:11
    Thanks @meteomorris & @Dutchess !

Ik had deze trip al heel vroeg in het jaar geboekt, nog voor ik over ElNino had gehoord. Maar geeft inderdaad niets. Ik weet hoeveel er in Myoko kan vallen! En volgens de verwachtingen gaat het wel deze week sneeuwen. Maar niet de aantallen die ze daar gewend zijn. Maarja, Kyoto is inderdaad ook een leuke optie voor een dag of 2. Vlucht omboeken kon al niet meer omdat in Hokkaido bijna al alles vol zit, en ik dan annulerings kosten heb.
    Japan is zoieso een top land dus we vermaken ons wel! Maar toch hoop je dan om net dat beetje meer...
    First Tours
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 13 januari 2016 · 13:12
    @Basc

je kan ook de Bullet train nemen naar hokkaido en dan overstappen op de normale.
    Atomic

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro