Ongeluk gehad, en wat je daar van kan leren

• boris
    Beginner
    boris op 19 januari 2016 · 18:41
    Afgelopen week was ik lekker off-piste aan het skiën in Courmayeur. Ging geweldig met perfecte poeder, zelfs op de pistes. Jumps, mooie afdalingen, alles perfect. Op weg naar lunch zie ik een miezerig bobbeltje (op blauwe piste, 100 meter van lift) over het hoofd en val net even lullig op mijn schouder. Ik leerde toen heel rap een aantal dingen:

- De houder/handvat van je Airbag is best hard. Zo hard dat als je er op valt hij je sleutelbeen op 4 plekken kan breken. Dat is een nadeel van een Airbag dragen waar ik nog nooit over na had gedacht. Niet te voorkomen ook, maar dan weet je het dus.

- In Italië kun je wel verzekerd zijn (ik via de NKBV) maar je moet alsnog bepaalde zaken contant voorschieten. €200 voor het van de piste af begeleiden en als je dat niet kan pinnen nemen ze je skis in. je krijgt dat geld later terug van je verzekering, maar je moet het wel kunnen voorschieten dus! Ik betaalde ook nog bij het ziekenhuis, zelfde verhaal.

- Ik kon niet zelf meer naar huis komen dus dan wordt je goed geholpen. De NKBV werkt dan kennelijk weer samen met de ANBW die keurig zorgen voor een chauffeur van en naar de airports en een extra stoel in vliegtuig (in mijn geval) voor als je meer ruimte nodig hebt ivm je letsel.

- De verzekering regelt wel vervoer maar ik kon ook mijn tas niet zelf inpakken (kon eigenlijk niks meer) en dat regelen ze niet, dus moet je zelf lokaal regelen. Dat lukte me via de verhuur van appartement.

Zo, dat was even een ervaringsdeskundige verhaal. Nu wachten op een plekje in het ziekenhuis zodat ze mijn botten aan elkaar kunnen knutselen met schroeven en een plaatje. Ski veilig!
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 19 januari 2016 · 18:50
    Damn, veel beterschap met je herstel.

Jouw 2e punt kan ik beamen en is de normale gang van zaken. Heb in 2013 ook mijn sleutelbeen gebroken, mocht ook alle kosten van de dokter direct aftikken.. Uiteindelijk wel allemaal prima afgehandeld door verzekering.
    Life is short, ride a board!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 19 januari 2016 · 19:01
    Beterschap.
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 19 januari 2016 · 19:06
    Beterschap!

Dank voor het delen van deze informatie.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 19 januari 2016 · 21:10
    Beterschap! Dat klinkt als een heel geniepig klein k***** heuveltje...
    Dat kosten voorschieten is volgens mij in Zwitserland ook zo. In Frankrijk dacht ik niet (? tenminste.. tien jaar geleden niet)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Havana
    Beginner
    Havana op 19 januari 2016 · 21:26
    Beterschap.

Dit is één van de redenenen dat je altijd een creditcard moet hebben ook al gebruik je m nooit.
  • Christ05
    Beginner
    Christ05 op 20 januari 2016 · 15:00
    @boris beterschap.

Ik heb dit seizoen ook een ongeluk gehad op de piste in Frankrijk. Hier diende ik kosten ook zelf eerst voor te schieten. Hiervoor heb ik credit card gebruikt.
    Denk dat het voorschieten in alle Alpenlanden tegenwoordig standaard is.

Ik ben verzekerd via Nederlandse ski vereniging. Zij hebben me prima geholpen, was binnen 24 uur thuis. Nu nog aan het herstellen verwacht over 6 weken weer te kunnen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro