Meer nieuws over lawine slachtoffers in Verbier

• Kuro
    Advanced
    Kuro op 20 januari 2016 路 13:12
    Zeer opmerkelijk dat kennelijk bij een van de slachtoffers de airbag van het lichaam is afgescheurd (zie insert)!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 20 januari 2016 路 13:35
    Dan ben ik benieuwd of daar meer info over te krijgen is.
    Bovendien is mijn frans maar heel beperkt 馃槥

Een paar vragen die bij mij opkomen:
    - Hoe is ze los gekomen? Is ze uiteen gescheurd of is ze over het hoofd getrokken?
    - Was de airbag goed om gedaan? (bandje tussen de benen?)
    - Ik heb eerder al eens een vergelijk tussen airbags en klimmateriaal gemaakt. Klimmateriaal zoals gordels dient na 10 jaar niet meer te worden gebruikt. Airbags zijn al langer dan 10 jaar op de markt. Hoe oud was deze airbag?
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 20 januari 2016 路 15:20
    @Mars Waterdichte antwoorden op dergelijke vragen zul je nooit krijgen aangezien er geen getuigen ter plaatse waren die het kunnen navertellen. En dan nog, doen we allemaal bewust een partner-check voor deze zich in het onbekende stort? Ik heb tijdens een cursus in NZ hier tot vervelends toe op moeten trainen, maar ik betrap er mij zelf op dat vaak de exitement van het moment de overhand neemt en er dan voor zorgt dan men wat nalatig wordt. Verder onderzoek zou enkel kunnen komen tot een benadering van de mogelijke feiten. Jouw vragen worden tevens ook gesteld door de lokale expert in Sion. De insert wordt er mee afgesloten; 'Est-ce que tout 茅tait bien attach茅 lors de cet accident?' m.a.w. 'Werd alles goed vastgemaakt v贸贸r het ongeval?'

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro