Backflip

• SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 2 februari 2016 · 12:47
    Het lijkt mij erg gaaf om eens een backflip te doen. Dit is voor de mij de ultieme trick om vrijheid te voelen. Alleen wanneer doe je dit? Gewoon proberen in de pow? Eerst op een trampo? Of op een luchtkussen? Moet je er lenig voor zijn?
    Wie kan mij helpen want dat gevoel lijkt mij heerlijk.
  • vain
    Advanced
    vain op 2 februari 2016 · 13:33
    In het begin is het vooral lastig om een hoog genoege draaisnelheid te behalen. Het is daarom verstandig om de grootste kicker in het gebied te zoeken zodat je bij je eerste poging genoeg airtime hebt om rustig de draai te maken. Vergeet vooral je GoPro niet!
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 2 februari 2016 · 13:57
    Ik persoonlijk heb ik die behoefte niet zo, maar als ik in de Pow van een clif een backflip zou willen maken zou ik er eerst voor zorgen dat ik deze perfect onder die knie heb in een gecontroleerde omgeving.

Er zijn trampoline parken in NL met bv ook een big airbag om op te landen. Ik zou zeggen begin daar en bouw het langzaam op naar die ene ultieme trick in de bergen.
  • Timsen91
    Beginner
    Timsen91 op 2 februari 2016 · 14:04
    Misschien een optie om te proberen op een airbag ergens in het funpark van het gebied. Een stukje lef heb je ook nodig om toch die draai achterover in voorwaartse begin te maken. Is toch iets anders dan op de trampoline om een backflip vanaf alleen een horizontale beweging te maken en die achterover te draaien.
  • dieter
    Advanced
    dieter op 2 februari 2016 · 15:39
    Ik persoonlijk heb mijn eerste backflip gesprongen op een borstelpiste.
    In de poeder gaat een mogelijke missing wel minder pijn doen maar het is dus te doen zonder ook.
    Belangrijk is niet twijfelen, het draait helemaal rond "commitment" je probeert het niet, je DOET het.
    Zorg wel dat je eerst de kicker wat leert inschatten, spring er een paar keer straight over om hem gewoon te worden en zet dan je backflip in vanuit je heupen. Blijf kijken naar je landing en dan komt het wel ok.
    Dit is hoe ik mijn backflips deed en geloof me vrij... ik heb er in mijn tijd een aantal gedaan 😉
    Veel plezier
  • PaulC
    Beginner
    PaulC op 2 februari 2016 · 22:42
    @SaintUsuge, omdat ik lang geleden met dezelfde vraag zat, heb ik destijds het internet afgestruind. Hierdoor de onderstaande video gevonden. Ik ben niet verder gekomen dan het zwembad 😉 maar wellicht bruikbaar voordat je je eerste backflip in de sneeuw gaat uitproberen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro