vraag marker kingpin

• Basjuh
    Beginner
    Basjuh op 16 februari 2016 · 22:45
    Met de gedachte: "stomme vragen bestaan niet"
    Ik sta op het punt een (ski) setje aan te schaffen met zoals het er nu uitziet de Marker Kingpin. Eerste keer zo'n type binding.Voor dit jaar zal ik andere zolen onder mn schoenen schroeven (salomon). Als ik volgend jaar andere schoenen aanschaf met een andere (kleinere) BSL......kan ik dan dit nog makkelijk instellen of moet ik dan opnieuw boren? Kan het nergens terug vinden.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 16 februari 2016 · 22:51
    Het ligt een beetje aan het verschil in BSL. Ik heb mn ski's even niet bij de hand maar uit mn hoofd zit er toch zeker wel 3cm speling in de achterbak. Dus als je m een beetje gunstig monteert (alvast in de goede richting voor kortere/langere bsl) dan moet dan opzich lukken.
  • Basjuh
    Beginner
    Basjuh op 17 februari 2016 · 18:26
    Merci...is meer dan voldoende zolang mn tenen eraan blijven
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 17 februari 2016 · 19:12
    Kingpin heeft idd zo'n 3cm speling. Als je van alpine schoenen naar tour schoenen gaat wordt je zool zo een cm korter. Veilig is dus laten monteren op 2/3e van de rails.
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 25 februari 2016 · 10:01
    @Luukie25 Ik zie dat jij een kingpin binding en salmon quest max bc (die oranje-witte?) hebt. Ik heb die schoenen en denk erover na een kingpin te kopen. Gaan die twee goed samen? heb je zo'n adapter stukje nodig voor de hak van de schoen?

Groet,
    Ro
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 25 februari 2016 · 22:54
    @rdck He Ro. De combinatie gaat super hoor, geen enkel probleem. Ik heb ook gewoon de tech hak erop zitten. De Kingpins zijn heerlijk 😃
  • mitely
    Expert
    mitely op 2 maart 2016 · 14:07
    Hallo,
    die PowerInserts van Marker heb je alleen nodig bij die Dynafit TLT 6 schoenen.
    ( Die hebben eein speziale ronde vorm, die ook alleen voor deze schoen gemaakt is,
    voorsichtig als je die op een Bv. Atomic Backland schroeven wil.)
    Let Op, door deze Power insert heb je meestel weer een probleem met een andere Binding !!
    (betekent met dezelfde schoen in meerder binding wordt een probleem.)
    zoals hier boven ook gezegd wordt, bij montage genoeg speelruim overlaten, en
    een tourenskischoen is meestal een paar mm korter. Of probeer gelijk in de winkel een
    passend model en vergleijk de solen lenge.

Succes
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro