Tripje Canada - Edmonton

• BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 2 maart 2016 路 09:39
    Ik heb de mazzel dat ik van donderdag 10 tot maandag 14 maart mee kan vliegen naar Edmonton met mijn zus die piloot is. Langer blijven is helaas niet mogelijk.

Dat betekent dat ik vrijdag en zaterdag kan poeder scoren. Wie heeft tips waar heen te gaan?

Zelf dacht ik:
    1. Marmot Basin - Jasper ligt dichtbij en dus voor de hand, maar qua sneeuw valt het wat tegen (als je dan toch naar 'Canada' gaat...)馃槂
    2. Kicking Horse - misschien nog wel te doen qua afstand
    3. Revelstoke - gruwelijk natuurlijk maar eigenlijk te ver weg.

Heeft iemand zicht op de sneeuwcondities daar of de voorspelling de komende tijd?

Alle input welkom, thanks!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 maart 2016 路 10:09
    Marmot ken ik niet, maar Kicking Horse is wel vet hoor. Rond Banff liggen ook nog een paar gebieden geloof ik, misschien iets handiger qua reistijd?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 2 maart 2016 路 10:41
    Marmot Basin is niet het meest uitdagende skigebied. Wel lekker om een dag een jetlag weg te werken of om even in te rijden, maar het staat niet in verhouding met het terrein dat je in Kicking Horse of Revelstoke vindt.

Revelstoke zou ik voor zo'n korte tijd uit je hoofd zetten, is eigenlijk te ver. Maar ook KH is nog 5,5 uur rijden. Lake Louise is wat dichterbij en qua skigebied zeker leuker dan Marmot. Aan de andere kant, als het je eerste keer Canada is dan is alles tof.

Wat wel geldt in Canada is dat je er moet zijn als de sneeuw naar beneden komt zetten. In ieder Canadees gebied wordt alles binnen de boundary als een malle verspoord.

Veel plezier!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • rickkert91
    Advanced
    rickkert91 op 2 maart 2016 路 12:29
    Fernie?
    Powder to the people!
  • IorusRoos
    Beginner
    IorusRoos op 2 maart 2016 路 14:28
    Kicking Horse was echt heel gaaf toen ik daar was. Gebieden bij Banff zijn niet geweldig alhoewel Lake Louise wel leuk was. Lake Louise is ongeveer 45 min tot een uur buiten Banff, vanaf daar is het 2 uur naar Golden (Kicking Horse rijden) maar dat is afhankelijk of Rogers Pass goed/open is.
    To turn is to admit defeat to the mountain
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 2 maart 2016 路 14:44
    Fernie is te ver weg (wel een heel leuk gebied). De Rogers Pass ligt tussen Golden en Revelstoke, niet tussen Lake Louise en Golden.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 2 maart 2016 路 14:56
    Ik zou 1 dag Lake Louise pakken en dan doorrijden naar Kicking Horse.
    Kicking Horse is heel vet!
    Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 2 maart 2016 路 16:40
    1e dag: Marmot Basin, 2e dag Lake Louise. Kan je een mooi rondje maken, tussen Jasper en Lake Louisse via de mooi ice fields parkway. Na Lake Louise via Calgary en Red Deer terug naar Edmonton (denk ik sneller dan via de ice fields parkway).

In ieder geval: heel veel plezier!
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Ptrdejong
    Beginner
    Ptrdejong op 2 maart 2016 路 22:02
    Net terug uit Canada, ben in alle gebieden die je noemt geweest afgelopen twee vakanties.
    Denk dat Revelstoke te ver rijden is vanuit Edmonton. Wij gingen Vd week na de vlucht(Calgary) direct naar Revelstoke en dat was me een rit.... Tot Golden ging alles prima, maar in het donker de Rogerspas over met aardige sneeuw val was wat ons betreft geen pretje. En vanuit Edmonton is het nog verder.
    Zoals gemeld zou ik ook eerder naar LL gaan dan naar Marmot. Maar beide gebieden krijgen weinig sneeuw afgelopen weken, en het kan er goed koud zijn dus harde pistes. KH is nog net te doen maar dan wel na een dagje LL denk ik, anders ook een aardig stukje rijden. KH is een lekker uitdagend gebied. Mij betreft ook leuker dan LL.
    Overigens vond ik ook Sunshine (Banff) een iets meer gevarieerd gebied dan LL.
    Zoals je ziet, veel verschillende meningen, maar 1 ding staat vast, ski毛n in Canada is super vet.
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 3 maart 2016 路 12:49
    Dank voor de tips en advies!

Ik denk dat het een combi wordt van Lake Louise en Kicking Horse of Marmot en Lake Louise, alhoewel je met de laatste wel langer omrijdt. Zoals Arjan zegt vind ik Canada sowieso al vet, maar als ik dan met een uurtje doorrijden in een leuker gebied sta is dat me wel waard.

Ik had inderdaad gezien dat er geen enorme dumps zijn geweest, wel jammer natuurlijk. Hopen dat er de komende dagen nog wat naar beneden komt...

PeterdeJong; enige ervaring of zo'n gebied er compleet verspoord bij ligt of is er nog wel wat te vinden?

Ik ga in ieder geval een dikke smile krijgen!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 3 maart 2016 路 14:39
    @BigLepowski De kans is heeeeeeeel groot dat alles compleet verspoord is.
  • eelcovn793
    eelcovn793 op 3 maart 2016 路 14:42
    Ik ben net uit Canada terug en zowel Kicking Horse (woensdag), Lake Louise (donderdag) en Sunshine (vrijdag) waren vorige week al helemaal verspoord waarbij er in Kicking wel het meeste sneeuw lag maar in het gebied zelf ook weer niet zoveel meer dat het een omweg waard zou zijn. Als je ze hebt, neem je vellen mee, want de voorspelling geeft maar een paar cm nieuwe vers aan. Als je inbounds blijft, zou ik de moeite niet nemen om verder te rijden dan noodzakelijk, want ondanks de naam gaat Kicking Horse je nu ook niet veel meer bieden dan wat je in LL en Sunshine ook dichterbij kunt vinden. M茅t vellen en een half uurtje doorstappen, was er nog meer dan genoeg lekkere sneeuw te vinden in alle 3 die gebieden. kijk eens op http://backcountryskiingcanada.com/rocky-mountains voor inspiratie en informatie
  • woerdman
    Beginner
    woerdman op 3 maart 2016 路 19:47
    Wij hebben net dezelfde tocht gemaakt .Zoek even op Jasper in het forum.
    Ik denk dat je zus via de KLM site ook goede tips kan krijgen.
    Wij zijn naar Jasper geweest, voor 3-4 dagen meer dan genoeg te doen.
    De boel is inderdaad snel verspoord bij sneeuwval
    De Icefiels tocht van Jasper naar Banff kan na sneeuwval erg tegenvallen (iemand uit onze groep had daar 6 uur over gedaan), dus ik zou afh van het weer dan meteen naar Banff gaan via Calgary (Banff of Jasper zijn even ver vanuit Edmonton)
    Het is in ieder geval superleuk !
  • woerdman
    Beginner
    woerdman op 3 maart 2016 路 19:55
    Zoek even op Jasper in t forum, wij zijn net geweest op dezelfde manier
    Ik zou kiezen voor Jasper OF Banff(allebei 4 uur vanaf YEG) de rit over Icefield kan erg tegenvallen
  • BigLepowski
    Advanced
    BigLepowski op 3 maart 2016 路 21:07
    Thanks Woerdman, ga even kijken.

Vellen neem ik soweiso mee en heb geen ilussies dat het niet verspoord zal zijn but one can only hope...
  • Ptrdejong
    Beginner
    Ptrdejong op 5 maart 2016 路 23:12
    Zoals gemeld, snel verspoort. Zeker als er net is gevallen is de poederstress groot en moet je om 7 uur bij de lift staan om daar 1,5 uur te wachten. Dit heb ik in KH meegemaakt.
    Wat me wel opviel is dat er veel gefreeride wordt langs de icefield parkway. Helaas zelf niet gedaan vorigjaar.
    En zoals ook gemeld, de rit over de parkway kan een hele opgave zijn.

Veel plezier, wij zijn verliefd geworden op ski毛n in Canada 鈽猴笍

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro