Krippenstein

• mark75
    Beginner
    mark75 op 2 maart 2016 · 22:42
    Iemand ervaring in Krippenstein? Kun je je daar meerdere dagen vermaken?
    Onequiver
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 maart 2016 · 07:25
    @mark75 als er sneeuw ligt wel. Deze winter is (nog) geen topwinter daar. Het sneeuwdek is er nog aan de dunne kant voor de Kripp.
    May the powder be with you.
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 3 maart 2016 · 08:57
    Ja geweest! Is wel aardig, maar toch wel klein (leuk voor 2 3 dagen). Routes die je kan skieen zijn wel mooi, bovenop is het welvrij vlak. Het is vooral een mooi gebied voor toerskiers (plateau boven op is heel mooi en overzichtelijk)> ik zat destijds in de lodge op 2000m in een slechte periode (feb2008), Dat is wel een mooie plek, je kijkt op de dachtstein gletscher en die is te bereiken met toerskies, of je moet er omheen rijden en dan kan je vanaf Dachstein gletcher en Hallstatergletcher helemaal terug naar 600m skien. Ik heb dat met een gids gedaan (de officiele skiroute is totaal niet spannend, en eigenlijk gewoon een geprepareerde piste.) Met 1 a 2 korte hikes (zonder toerskies) kan je echter wel een pracht afdaling maken met 2000+ hoogtemeters)
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 3 maart 2016 · 09:55
    Voor Freeriden leuk voor 1 dag maar het verspoort er redelijk vlot. Maar het is echt een tof gebied om een keer aan te doen als je weet dat het er gaat dumpen! Maar zeker niet aan te raden voor beginners, redelijk heavy gebied met pittige exits waarbij er ieder jaar een aantal van de cliffs afglijden (en dan is het over).
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 3 maart 2016 · 12:59
    bedankt heren, bevestigd mijn gedachte leuk om een daggie gedaan te hebben en af te strepen (figuurlijk dan)
    Onequiver
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 4 maart 2016 · 10:11
    Ik vond het wel leuk gebied, wij waren er een langweekend met pasen. Hebben daar mooie stukjes gehiked https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152656592425110&set=a.10... en gehiked https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152656592230110&set=a.10... en af en toe wat afdalen https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152656592160110&set=a.10... ..

Wij zijn toen indd bovenin via het vooral vlakke gebied naar Dachstein gegaan daar afgedaald en daarna weer terug naar krippenstein vooral veel hiken en af en toe wat korte afdalingen. Maar indd er moet wel genoeg sneeuw liggen. Ik was met een vriendin/gids die het gebied helemaal kende dus we waren meegenomen naar wat mooie locaties anders had ik daar niet gekomen. Je moet wel oppassen voor de Sinkholes/dolines die in dit gebied zijn, daar wil je niet in terecht komen 😃. En als er genoeg sneeuw is gevallen dan kan je naast die lange piste naar het dal op veel stukken mooi tussendoor een aantal routes met hier en daar een clifje doen. Maar indd je moet wel het gebied kennen want sommige clifjes zijn niet te doen zijn.

Zou er in ieder geval geen week naar toe gaan dan ben je denk wel snel uitgekeken. Wij verbleven ook in de lodge erg relaxed maar wel appart dat je de laatste lift omhoog moet nemen om terug te komen in de lodge ipv laatste afdaling maken 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro