SSC La Grave, nog 1 deelnemer gezocht

• markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 11 maart 2016 · 13:14
    Ik ga samen met @Willem2k als het goed is 10 april de ssc hooggebergte cursus doen, uitgevoerd door Powderguides, gegidst door Martijn Schell. Ik zeg als het goed is, want er moet nog 1 deelnemer bij voordat het door kan gaan.

Wie o wie?

kijk voor meer info op http://www.powderguides.nl/pg-ssc-data.html
  • evan
    Advanced
    evan op 11 maart 2016 · 18:45
    Ik zal het nog even nakijken, maar ik kan dan helaas zeer waarschijnlijk niet. Volgend jaar moet het er dan echt eens van komen.
    Zijn jullie de enige deelnemers, of gaat het alleen door bij minimaal vijf deelnemers?
    Ik kon me herinneren dat François Lombard geen gemengde groepen van snowboarders en skiërs wilde (http://wepowder.nl/forum/topic/95386), maar ervan uitgaande dat Martijn Schell geen snowboarder is zal dat nu zeker niet het geval zijn?
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 11 maart 2016 · 19:21
    Ik heb niets vernomen dat snowboarden niet toegestaan zou zijn, ik heb het er nog met Martijn Schell over gehad.
    Er zijn 4 inschrijvingen, er moet dus nog een 5e bij.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 11 maart 2016 · 20:20
    Ik kan helaas niet. Maar kan je niet met zn 4en de gids betalen?
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 12 maart 2016 · 11:10
    Ik kan helaas niet. Maar kan je niet met zn 4en de gids betalen? ijsbeer op 11 mrt 2016 20:20

Dat zou idd nog eventueel een optie zijn, maar eerst maar eens proberen de 5e man/vrouw te vinden.
  • evan
    Advanced
    evan op 13 maart 2016 · 14:03
    Gelukkig wordt de soep dus niet zo heet gegeten, maar dat klantgerichtheid geen vanzelfsprekendheid is in La Grave bewijst Joe Vallone.
    De minachting voor zijn klanten spat ervan af. Je zou maar voor een aanzienlijk bedrag bij hem geboekt hebben om met hem te gaan skiën, of wat hij dat dan ook mag noemen.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 13 maart 2016 · 14:33
    Uhm, sorry maar ik heb geen idee wat dit met deze trip te maken heeft, anders dan dat de genoemde gids in het zelfde gebied werkt.

Ik heb na de eerdere cursussen sowieso alle vertrouwen in SSC en de gidsen waar ze mee werken. Onderdak is pension Edelweiss wat hier volgens mij ook prima bekend staat... Dus laat die Joe het lekker uitzoeken?

Er ligt alvast een dik pak sneeuw en voor zo ver ik weet zijn ze er nog steeds niet uit wie na volgend jaar gaat zorgen dat de lift blijft draaien. Dus als je nog een keer die kant op wil zou ik gewoon zorgen dat je er bij bent. 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • evan
    Advanced
    evan op 13 maart 2016 · 15:14
    @Willem2k, wat ik ermee wil zeggen is dat ik het vreemd vond dat de indruk werd gewekt dat de minimale én maximale groepsgrootte vijf personen is. Verder heb ik het idee dat het verkopen van zichzelf en hun vak niet het sterkste punt van veel gidsen is. Joe Vallone, die blijkbaar alleen gidst om zijn lifestyle te bekostigen en niet vanwege een passie voor zijn vak vind ik daar een sprekend voorbeeld van. Hij heeft het blijkbaar niet nodig, maar zijn houding straalt wel negatief af op zijn beroepsgroep.
    Ik heb niet met Martijn Schell geskied, maar mijn ervaring met Powderguides is dat zij wél enthousiast voor hun vak zijn. Ik geef mijn geld liever uit aan hen, dan aan Joe Vallone, die het gebied wellicht nog beter kent. Helaas was mijn kennismaking met La Grave met Powderguides teleurstellend, maar dat had voor een belangrijk deel met de weersomstandigheden te maken. Edelweiss zou ik overigens ook aanbevelen.
  • BartVissers
    Advanced
    BartVissers op 13 maart 2016 · 17:10
    Het zou jammer zijn dat er opnieuw een La Grave week met Powderguides wordt geannuleerd. Wij hadden met 2 personen de week voor SSC geboekt. Helaas kunnen wij de SSC-week niet mee.
    Voor ons gaat het uiteindelijk een toerski week in het Ortlergebergte worden.
    Hopelijk vinden jullie een oplossing!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 13 maart 2016 · 17:36
    Gewoon nog een extra weekje Kamchatka boeken als je er dan toch al bent. 😉
    Toerisski
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 13 maart 2016 · 21:47
    @markindealpen Zit sterkt te denken om mee te gaan. Twee jaar geleden HR des Ecrins gedaan en wil graag nog eens naar La Grave toe skiën. Moet alleen kijken of ik het kan regelen met werk.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 16 maart 2016 · 14:17
    *Bump*

De organisatie geeft aan nog met een potentiële 5e deelnemer in gesprek te zijn. Maar een snelle beslisser kan er dus nog bij zijn!

Je weet dat je het wil 😃
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 16 maart 2016 · 14:36
    Ten eerste werkt Martijn met geweldige gidsen. Allemaal toppers en goede skiërs. Die zeer goed zijn in het overdragen van kennis. Dus bij powderguides zit je goed!

Over Joe Vallone, dit is een geweldige gids. Hij werkt het meeste 1 op 1 met vaak erg goed skiënde klanten of met hele, hele, kleine groepen. En skiet lijnen waar je weinig andere gegidste klanten in tegenkomt. Hij kent La Grave op zijn duimpje. Ik hoor alleen erg goede verhalen over hem, hij is dus de gids die je zoekt als je graag door heel steil en pittig terrein gegidst wil worden. Nogal een niche markt.

Dat de man in kwestie naast zijn beroep af en toe graag een lijn in zijn eentje skiet of met vrienden is toch helemaal te begrijpen? Ik denk dat er maar weinig klanten zijn snelheid in de Pan de Rideau kunnen halen 😉 En zelf zonder verantwoording skiën is wel wat anders dan met klanten...

Dat hij zich af en toe uitlaat op social media als een moddervette olifant in een zeer breekbare porceleinkast dat is weer een heel ander verhaal.
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 17 maart 2016 · 00:51
    @markindealpen Heb Martijn gemaild. Ben benieuwd of ik er bij kan/mag zijn. Anders bel ik de heer Vallone wel op 😃 .
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 17 maart 2016 · 06:33
    @nzwarts, mooi nieuws. Hopelijk kun je mee.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 18 maart 2016 · 11:45
    @markindealpen @Willem2k @nzwarts
    Ik ben één van de vier reeds ingeschreven deelnemers.
    Benieuwd wie meekan. Zou top zijn om eens samen op pad te gaan @nzwarts

Bij deze ook al eens horen wat jullie plannen zijn Mark en Willem.
    Vrijdagmiddag (9/04) vertrekken en zaterdag en zondag wat 'inboarden'? Zaterdag 16/04 ook nog aan vast breien?

Ik woon in Sint-Truiden in BE, beschik over een bedrijfswagen PASSAT break met winterbanden, kettingen en skibak. En kan gratis tanken in BE.

Al enig idee wie de vierde reeds ingeschreven deelnemer is?

STOKED!
    knowledge is powder
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 18 maart 2016 · 12:13
    @3ezel

Gezellig, hopelijk gaat het allemaal door! We willen idd ook vrijdags (avonds?) al weg om onderweg of in de buurt bij la grave wat in te boarden.

Ik weet niet wie de 4e dln is, mocht het allemaal doorgaan, dan zullen we onze plannen in wat meer detail afstemmen.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 maart 2016 · 12:25
    Zojuist de bevestiging in de mail.

It's ON!
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 18 maart 2016 · 12:31
    vette shit!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 18 maart 2016 · 12:43
    Mooi werk. 😃

Have fun.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 18 maart 2016 · 13:33
    Gaaf! Veel plezier!
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • JobLomans
    Expert
    JobLomans op 18 maart 2016 · 17:06
    @Rogier en @ Evan

Ik ben het helemaal eens met Rogier!!! Joe vallone heb ik ongeveer 10 jaar geleden leren kennen, toen hij nog als berggids/ skigids begon bij Snowlegend in La Grave. Toen al iemand die heel gedreven was en nog steeds is van het skien, hij is een uitmuntend goede skier en rotsklimmer en geeft inderdaad graag vol gas. Ik heb een paar keer met hem mogen skien en dat was een super ervaring; super enthousiast, veel aandacht voor veiligheid en onvergetelijke lijnen rijden in La Grave. Iedere locale gids in La Grave kent hem en hij is als Yankie toch heel geliefd bij zijn Franse collega's. En inderdaad hij is een van de weinige gidsen die klanten mee neemt naar de extremere afdalingen (zoals de Pan de Rideau). Toevallig was ik vorige week na jaren weer in La Grave en was helaas niet in de gelegenheid om met hem te skien maar sprak hem wel, en hij was na al die jaren niet veranderd. Hij is nog steeds zelf ook gek van skien in La Grave en daar is niets mis mee, integendeel denk ik. Hij heeft alleen een hekel aan klanten die zich ski experts noemen en druk op hem leggen om de extreme lijnen te skien en vervolgens niet capabel genoeg hiervoor blijken te zijn. Het geen ook weer gebeurde vorige week bij 2 klanten van hem die hem onder druk hadden gezet om de Pan de Rideau te skien en vervolgens compleet door angst blokkeerde in de traverse van de Pan de Rideau. Terwijl hij de dag ervoor in deze traverse al extra haken, touw en bandslinges had aangebracht voor de veiligheid van zijn klanten 9hetgeen niet gebruikelijk is). Maar ja deze klanten wilden hun lijstje met couloirs verder afstrepen, bluften zich in de Pan de Rideau maar waren dus niet capabel genoeg hiervoor. De sympatieke Joe had zich laten overhalen en het zijn die teleurstellingen die hij wel eens wil uiten. Kotom ik ben een grote fan van Joe Vallone en hij is een really nice guy.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro