Skien in Mei/Pinksteren

• plukski
    Beginner
    plukski op 31 maart 2016 · 10:54
    Hello Folks,

Ik was benieuwd welke spots jullie aanraden om in mei/met pinksteren heen te gaan voor de best mogelijke sneeuw in Europa. Ik hoorde natuurlijk Tignes/Zermatt etc. alleen vind ik het moeilijk te vinden of alles nog open is.

Thanks!
  • Niels
    Advanced
    Niels op 31 maart 2016 · 10:59
    Het noorden van Noorwegen.
  • Juulski
    Advanced
    Juulski op 31 maart 2016 · 12:49
    Wat @niels zegt: Lyngen, lofoten of Senja in Noorwegen. Kijk even naar de Senja lodge, dan krijg je er meteen een heel leuke gids bij!

Voor meer info over Senja, zie hier: http://wepowder.nl/forum/topic/224403
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 31 maart 2016 · 13:43
    Ben er zelf nog niet geweest, maar Riksgransen schijnt dan ook nog wel goed te zijn.
  • evan
    Advanced
    evan op 31 maart 2016 · 14:33
    Met een goede timing en wat geluk is er dan ook nog wel goede sneeuw te vinden in de Alpen. Op de Oostenrijkse gletsjers bijvoorbeeld. Zorg dat je er snel bij bent, want zelfs als het grotendeels bewolkt is, transformeert de sneeuw dan snel. Ideaal is sneeuwval met een heldere nacht daarna en dan de volgende ochtend vechten met de racers om de eerste lift. 😉
    Als je gaat toeren kun je natuurlijk het beste een plek zoeken waar je je auto zo hoog mogelijk kunt parkeren.
    Vorig jaar heb ik met Pinksteren (eind mei) op de Gaislachkogel in Sölden (waar de liften dan gesloten zijn) geskied. Je loopt zo over de (ongeprepareerde) piste omhoog en daalt dan in een van de couloirs aan de noordzijde af.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 31 maart 2016 · 14:48
    Ben er zelf nog niet geweest, maar Riksgransen schijnt dan ook nog wel goed te zijn. markindealpen op 31 mrt 2016 13:43
    Staat op mijn lijstje voor de meivakantie volgend jaar. In twee weken naar de Noordkaap rijden en terug en onderweg even skiën in het middernachtzonnetje. 😃
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 31 maart 2016 · 23:29
    touren op dikke 4000ers 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro