Ervaringen Nieuw-Zeeland?

• Cassiej
    Beginner
    Cassiej op 13 juni 2016 · 16:11
    Hi! Heeft iemand ervaringen met boarden in Nieuw-Zeeland? We denken over een trip naar Australie of Nieuw-Zeeland in september voor 3 weken.
    In NZ is het natuurlijk nog hartje winter. Koud dus, maar misschien juist wel weer vet een aantal snorbaard dagen erbij in te plannen.
    Kan echter vrij weinig info vinden vanuit Nederlanders, welke gebieden tof zijn en hoe alles hier een beetje in zijn werk gat, gezien het heel anders dan Europa is.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 13 juni 2016 · 20:54
    Ai, alweer 20 jaar geleden geweest. Dus zal wel veel veranderd zijn. Maar de clubfields Temple Basin and Craigieburn was een fantastische ervaring.
    Toerisski
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 13 juni 2016 · 22:57
    Ha Cassiej, ik heb een half jaar in Nieuw Zeeland gewerkt in een skigebied. Is ook al weer even geleden. Dat was in Ohakune (tongariro national park) http://www.mtruapehu.com/winter/weather-forecast/

Het is een klein gebied maar ik me er uitstekend kunnen vermaken, 6 maanden lang 4 dagen per week boarden. De climax is de vulkaan. Als de omstandigheden goed zijn kan je naar de krater toelopen. Op een heldere dag kan je dan aan twee kanten de kust zien. Mt.Taranaki in het westen en de east cape in het oosten. Na genoten te hebben van het uitzegt trek je zo je board weer aan en heb je een leuk stuk off piste. Het is verder geen groot gebied en als je wat meer uitdaging zoekt zul je naar het zuidereiland moeten. De gebieden daar liggen hoger en zijn ruiger en stijler.
  • wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 13 juni 2016 · 22:59
    De skipassen waren toen 100 euro voor een heel seizoen! Dat kwam omdat het jaar er voor de vulkaan was uitgebarsten terwijl er nog mensen op de piste stonden. 😃
  • robbert
    Advanced
    robbert op 14 juni 2016 · 13:27
    @Cassiej Nieuw Zeeland is wel een aanrader voor de zomer. Wij zijn naar Mt. Cook regio gegaan om te toeren en een aantal skifields bezocht. Toeren bij Mt. Cook is super mooi, nog een beetje avontuur
    verslag op http://wepowder.nl/forum/topic/184288
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 14 juni 2016 · 13:54
  • BasV
    Beginner
    BasV op 15 juni 2016 · 13:06
    Ik ben er 2 jaar geleden geweest om 6 weken rond te rijden met mijn vriendin en we hebben toen 3 skigebieden aangedaan op het zuidereiland. Als ik het me goed herinner hebben we vanuit Quenstown Cardrona en Coronet peak gedaan en vanuit Wanaka naar Treble Cone. Deze laatste was op dat moment extreem ijzig en eigenlijk niet erg leuk, maar alleen voor het uitzicht is het het al waard.

Kosten lagen ongeveer op $100 (70 euro oid.) per dag voor de skipas en alles wat je niet mee hebt, dus ook kleding is daar prima te huren. Verwacht absoluut geen gebieden als in de alpen, zelfs Winterberg is groot in verhouding tot deze gebieden. Oude liftjes, naar boven glibberen op half bevroren modderige wegen (prima te doen zonder 4x4 zolang je kettingen hebt), kleine gebieden, maar fantastische uitzichten en geweldig gevoel om midden in de Nederlandse zomer daar te kunnen boarden. Ook al klink ik nu ietwat negatief ik vond het een fantastische ervaring en ook al zijn de gebiedjes klein zijn ze wel degelijk leuk. Van de 3 gebieden die we bezocht hebben vonden we beide Cardrona het leukst, maar hier kan het bij goede sneeuw ook erg druk zijn (indien mogelijk, probeer doordeweeks te gaan, scheelt een klein beetje).
    (Heb nul tourervaring dus kan hier niks over zeggen)

Als je 'maar' 3 weken naar Nieuw-Zeeland gaat en je gaat met name om te reizen zou ik niet te veel moeite en tijd steken in proberen te boarden daar. Het land heeft zoveel te bieden en hoewel boarden daar zeker uniek is, zal het niet het hoogtepunt van je reis zijn. Als je in Queenstown/Wanaka bent kijk of het weer goed is en ga dan een paar dagen boarden, maar ga niet wachten op goed weer/betere sneeuw. Heb ook veel goede verhalen gehoord over het skien in de vulkaan op het noordereiland zoals @wesselvanderdonk aangaf. Helaas hebben wij hier toen vanwege weersomstandigehen niet kunnen boarden.

Als je verder nog info/tips wil over NZ (of AU, 5maanden rondegereisd), ik heb er nu 2x 6 weken rondgereisd (1x zomer, 1x winter) en ben volledig verliefd geworden op dit land. Hoewel het weer niet altijd fantastisch is in die periode is het een van de mooiste landen op aarde en maken de besneeuwde winterse bergen het alleen maar magischer.
  • BasV
    Beginner
    BasV op 15 juni 2016 · 13:10

Hoo verkeerde foto hierboven toegevoegd. Zelfde locatie maar deze geeft iets beter het fantastische uitzicht weer. (Dat is Lake Wanaka waar je op uit kijkt, voor degene die hier ook geweest zijn).
  • Kip
    Advanced
    Kip op 6 september 2016 · 16:25
    Aantal jaar geleden geweest. Toen de beste winter in 50 jaar, was qua sneeuw prima (geen la nina taferelen).
    Tips: broken river, craigieburn, lake ohau, treble cone
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro