GEZOCHT: pieper/sonde/schep

• Femke17
    Tourist
    Femke17 op 28 augustus 2016 · 09:18
    Hoi!
    Het moment is daar dat ik de winter niet meer in wil zonder pieper en co... heeft iemand nog wat in de aanbieding?
    Ik ben heb nog vrijwel geen idee waarnaar specifiek te zoeken, qua merk, functies, kwaliteit, dus tips daarover zijn ook welkom.
    Dank!
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 28 augustus 2016 · 09:26
    Je kan veel verschillende modellen proberen op Pieperfest: http://www.snowsafety.nl/pieperfest/
    Leer je meteen meer over hoe hij werkt en hoe je hem goed gebruikt. Zeker de moeite waard!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 28 augustus 2016 · 10:35
    Qua specs zou ik ieder geval deze drie regels hanteren voor jezelf:

Pieper: 3 antennes
    Sonde: minimaal 2,40 m lang
    Schep: aluminium blad

Voor de rest (vooral pieper) is het een kwestie van voorkeur en er goed mee om kunnen gaan. Pieperfest is daarvoor heel geschikt inderdaad. De schep en de sonde moeten natuurlijk in je rugzak passen (als je die al een hebt), dus check dan zeker ook even het formaat als het ingeklapt is.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 30 augustus 2016 · 22:26
    Er zijn verschillende aanbieders van wat Cheizz adviseerde:
    Sportconrad.de
    Bergzeit.de
    snowcountry.nl

En nog vele anderen maar de afgelopen jaren heb ik ontdekt dat deze drie de beste deals bieden, tenzij een member hier zijn setje kwijt wil.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 30 augustus 2016 · 22:52
    Om het simpel te houden, voor de serieuze maar beginnende freerider zou ik zelf kiezen tussen een Mammut Element, Arva Neo of Pieps DSP Sport.

Niet dat er geen andere goeie piepers zijn, maar dit zijn de meest gekozen 3 antenne piepers waar je vrijwel direct mee aan de slag kunt en die geen overdreven moeilijke functies of problemen hebben. Je zal altijd wel iemand vinden in een groep of bij een oefening die deze piepers hebben en je iets over kunnen uitleggen, en ze werken alle drie vrijwel hetzelfde met kleine verschillen.

De beste pieper is de pieper waar je veel mee geoefend hebt, als je het ding niet kan gebruiken heb je er niets aan. Schrijf je in voor pieperfest.
    splitfest.nl
  • Mr-90
    Advanced
    Mr-90 op 21 oktober 2016 · 18:39
    Hi Femke,
    Ik heb evt nog wel een complete set van BCA
    - Pieper is een 2-antenne pieper (Tracker 1)
    - Stalen schep
    - Sonde van 2.40meter lengte
    Voor 75eur mag je het setje hebben 😃
  • Ansje
    Beginner
    Ansje op 22 oktober 2016 · 10:23
    Heb je al gekocht? Ik kreeg deze tip: http://www.fliegfix.com/wintersport/lvs-geraete/2472/mammut-element-ba...
    Is een goede aanbieding!
    (Sorry Mr-90, hoewel jouw setje wel een stuk goedkoper is! Maar ik denk ook dat je een 3-antenne piepertje moet hebben)
  • Mr-90
    Advanced
    Mr-90 op 22 oktober 2016 · 15:55
    Hi Femke, Mijn pieper is inmiddels verkocht... Schep en sonde heb ik nog mocht je daar interesse in hebben... 😃
  • forcefield
    Beginner
    forcefield op 23 oktober 2016 · 15:52
    Hi Mr-90, mocht je de schep en sonde nog hebben. Heb ik anders wel interesse
  • Femke17
    Tourist
    Femke17 op 26 november 2016 · 13:49
    wooow, ik vergeet echt in te loggen en berichten te checken. pieper heb ik inmiddels maar schep en sonde nog niet. dus graag! heb je een bericht gestuurd MR90
  • BasV
    Beginner
    BasV op 27 november 2016 · 21:42
    @Femke17, ik heb ook nog een schep/sonde in de aanbieding. Net een complete set in een aanbieding gekocht, maar aangezien ik al schep/sonde had ben ik dus nu overcompleet. Stuur maar een PM als je interesse hebt.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro