Nieuwe goggle (advies)

• AvdL
    Beginner
    AvdL op 23 september 2016 · 17:32
    Voor de geargeeks onder ons: wie kan mij iets zinnigs vertellen qua goggles? Ik zit namelijk nog te dubben om mezelf een nieuwe cadeau te doen voor een mooi summersale prijsje, zolang het nog duurt. Ik heb gevonden:

- Adidas ID2 Pro voor €117 (normaal €220)
    - Salomon Xmax voor €107 (normaal €180)
    - Bluetribe Ultra voor €119 (normaal €150)
    - Evt een ander model?

Ik heb nu ook een Bluetribe, een BT X-Ray geloof ik. Op zich een fijn ding, maar wil graag iets 'beters'. Wie kan wijs en zeer verstandig advies geven?
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 23 september 2016 · 18:07
    Adidas bevalt mij prima. Vind twee lenzen ook wel fijn werken. Normale prijs slaat overigens nergens op. Ik denk dat ik 'm twee jaar geleden voor €125 heb gescoord
  • svenk
    Advanced
    svenk op 23 september 2016 · 19:51
    Heb zelf vorig jaar de xmax aangeschaft met de photochromatische lens. Continu goed zicht onder alle omstandigheden. Ben er erg blij mee. Bluetribe vond ik een hele smalle pasvorm hebben die mij iig niet paste.

Daarnaast paste de ene bril mij duidelijk beter dan de andere. Wat proberen kan dus ook geen kwaad.
    If in doubt, don't go out!
  • robbe
    Advanced
    robbe op 23 september 2016 · 19:54
    hier ook al 2 jaar de id2 pro en zeer content van goed zicht en de 2 lezen werken inderdaad makkelijk
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 24 september 2016 · 18:12
    Van die Adidas hoor ik goede verhalen ja. Iemand nog tips voor een andere topper?
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 24 september 2016 · 18:19
    Ik weet niet of je een helm draagt. Zoja altijd passen met helm.

Zelf heb ik een electric erg 2.5.
    Goede pasvorm en het is een flexibele bril. En niet zoals bijv oakley van hard kunstof. Vind ik persoonlijk wel fijn

Tevens diverse lensen beschikbaar.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • waingro
    Advanced
    waingro op 24 september 2016 · 18:30
    Heb zelf via kickstarter destijds een goggle van sungod gehaald. Past erg prettig. Helemaal aan te passen naar smaak. De lenzen zijn ook nog eens top. Check:

http://www.sungod.co/shop/custom/revolts?id=revolts-rf_blackM-rle_gree...
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 24 september 2016 · 19:14
    Waar heb je de Xmax gevonden? 😃
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 25 september 2016 · 16:47
    @Luukie25 Bij Baumsport. Link: http://www.baumsport.nl/merken/salomon/skibrillen-goggles?gclid=CjwKEA...
    Ga nog ff kijken naar de andere tips. Thanks!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 25 september 2016 · 16:59
    Ik ben ook heel erg gecharmeerd van de Atomic Revent Q. Afgelopen seizoen hebben Morris en ik die bril veel gedragen en eigenlijk geen negatieve punten kunnen ontdekken. Makkelijke lenswissel ook (extra lens zit in een hardcase, die overigens geen garantie is op succes, want de lens van Morris was na een val toch naar de gallemiezen).
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 september 2016 · 17:01
    de lens van Morris was na een val . Arjen op 25 sep 2016 16:59

@Arjen Pics or it didn't happen! 😉
    splitfest.nl
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 25 september 2016 · 18:05
    @ieism Ik kan het wel beschrijven: bij een heftige val tijdens een nog heftigere afdaling bleek dat er een scheur in zat. Foto's zij er helaas niet. Ook niet het fotochromatische van de lens.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • rollie
    Beginner
    rollie op 25 september 2016 · 21:37
    oakley prizm lenzen blijven ook goed.... Maar wel prijzig.
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 26 september 2016 · 12:17
    Ik heb recent de Anon M2 gekocht met 2 lenzen, dmv magneetsysteem "plak" je de lens op het frame en kun je dus ook zo loshalen. Komende winter eens zien of dit echt goed werkt!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 26 september 2016 · 12:24
    @ieism Ik kan het wel beschrijven: bij een heftige val tijdens een nog heftigere afdaling bleek dat er een scheur in zat. Foto's zij er helaas niet. Ook niet het fotochromatische van de lens. Arjen op 25 sep 2016 18:05

LOL, ik vermoed eerder dat de hardcase de druk niet aankon van alle rugzakken die in het mandje van de heli gepropt worden. De mooi gevormde hardcase werd daardoor in de vorm van een platte pannenkoek gedrukt en toen scheurde de lens (is mijn vermoeden).
    May the powder be with you.
  • kanski
    Elite
    kanski op 26 september 2016 · 13:11
    Go for SMITH!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro