Grote wintersportmerken in de uitverkoop

• Erwin
    Elite
    Erwin op 5 oktober 2016 · 22:49
    Betekent dit het einde voor K2, Ride, en nog een paar merken? Hoop het toch niet!

http://www.denverpost.com/2016/10/04/newell-brands-to-sell-winter-spor...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 6 oktober 2016 · 09:25
    als ik het zo lees zijn de meeste merken die genoemd worden best rendabel, maar willen ze er toch snel vanaf waarschijnlijk zodat er werkkapitaal vrij komt voor investeringen in de resterende producten.
    Als er niet een investeerder is die het over wil nemen dan lijkt een management buy-out zeer goed mogelijk. Maar mogelijk worden ze in de verkoop opgezadeld met een enorme schuldenlast. Hoewel dat altijd betekent dat er de eerste periode flink gesneden gaat worden in de namen, producten etc.
    Het kan natuurlijk ook verzelfstandigd worden met een beursgang. Dat levert waarschijnlijk het meer op dan een management buy-out.
    Ik denk dat er best genoeg mensen zijn die een aandeeltje K2Sports willen hebben. Net voordat jarden over werd genomen heb ik er nog naar gekeken, maar dat Jarden was zo een opeenstapeling van merken en producten dat ik er geen goed gevoel aan overhield. Nu is Newell dus een nog erger monster met (te) veel tentakels. Eigenlijk denk ik dat het voor iedereen beter is als het af wordt gesplitst.
    Toerisski
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 6 oktober 2016 · 10:07
    Mogelijk kapitaal vrijmaken voor een nieuwe overname
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 oktober 2016 · 10:14
    Ik geloof niet dat ze in de 'uitverkoop' gaan.. Uit het artikel: Newell Brands said the for-sale assets contributed about $1.5 billion in revenue in 2015.
    May the powder be with you.
  • Constant
    Beginner
    Constant op 7 oktober 2016 · 15:40
    Dit is meer een discussie voor lezers van het Financieel Dagblad dan voor skiërs. Dit is gewoon winst nemen door een investeringsmaatschappij. Die kopen dan weer nieuwe bedrijven in de hoop op het creëren van waardestijging. Als eindklant merk je hier niets van, tenzij de nieuwe eigenaar domme beslissingen gaat nemen zoals besparen op R&D (een managementziekte uitgevonden in de USA). Dat is het enige echte risico van het wisselen van eigenaarschap.
    Beginner , beginner en nog eens een beginner..................

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro