sanno op 6 oktober 2016 · 09:25
als ik het zo lees zijn de meeste merken die genoemd worden best rendabel, maar willen ze er toch snel vanaf waarschijnlijk zodat er werkkapitaal vrij komt voor investeringen in de resterende producten.
Als er niet een investeerder is die het over wil nemen dan lijkt een management buy-out zeer goed mogelijk. Maar mogelijk worden ze in de verkoop opgezadeld met een enorme schuldenlast. Hoewel dat altijd betekent dat er de eerste periode flink gesneden gaat worden in de namen, producten etc.
Het kan natuurlijk ook verzelfstandigd worden met een beursgang. Dat levert waarschijnlijk het meer op dan een management buy-out.
Ik denk dat er best genoeg mensen zijn die een aandeeltje K2Sports willen hebben. Net voordat jarden over werd genomen heb ik er nog naar gekeken, maar dat Jarden was zo een opeenstapeling van merken en producten dat ik er geen goed gevoel aan overhield. Nu is Newell dus een nog erger monster met (te) veel tentakels. Eigenlijk denk ik dat het voor iedereen beter is als het af wordt gesplitst.
Toerisski