Trip report PA #0.1: BIRTHDAY BASH in HINTERTUX - met filmpje!!

• skiester
    Advanced
    skiester op 8 november 2016 · 20:17
    Birthday Bash

RP is op 6 november jarig. En wat kun je hem nou beter cadeau geven dan een goeie bak poeder? Dus na twee weken dansen was het inderdaad zover: het zou gaan dumpen op de 6e. Ook al was er geen alert afgegeven, de weerberichten waren al dagenlang stabiel, dus de ski's in Tonka geladen en gaan! Waarheen? Wat zou het worden? Van alle gletsjer gebieden kennen we alleen Hintertux en Kaprun goed. Dat is wel een must als het zicht minimaal is en er gevaar is van gletsjerspleten.

Onderweg op zaterdag, ergens bij Koblenz was de laatste run Bergfex online en daar werd wat zicht voorspeld voor de maandag op Hintertux en nul zicht voor Kaprun en zicht is wel fijn op een plek zonder bomen: dus het werd TUX, TUX, HINTERTUX!

Zondag 6 november, RP jarig! Maar het zou dan toch al sneeuwen? Vroeg wakker, uit het raam kijken, alles is nog groen.... Als dat maar goed gaat...?

Tonka in een groen dal:

Bovenop de berg was het gelukkig wel wit: erg wit! Dagje inskien zonder al teveel zicht: weer even de benen laten wennen aan de ski schoenen en het rondsturen van 190cm lange latten. Op de pistes en vlak daarbuiten lag al wel een lekker zacht laagje, maar dat was niet genoeg om de hobbels (sporen) te dichten, met als gevolg een fijne yardsale voor mij. (oeps) In de middag hadden onze spieren hun geheugen alweer teruggevonden en knalden we als vanouds weer naar beneden en waren we klaar voor de echte poederdag, maandag!

Blije Birthday Boy:

Eerst nog even een verjaardagsbiertje doen in Hohenhaus Tenne: Happy Birthday RP!!

Terug in Lanersbach bleek het daar helemaal wit geworden: in 1 dag van herfst naar winter, fantastisch mooi om dat mee te maken.

Tonka in z'n winterjas:

's Avonds een Birthday Dinner in restaurant BergfriedAlm. Dit is echt een aanrader! Mooi interieur, lekker eten en het nieuwe favoriete drankje voor RP: de Bombe 007..

Fire in the hole!!:

Enigszins wankel (was het de Bombe of de weg vol sneeuw?) ging het weer terug naar het hotel: prachtige plaatjes van een volledig ingesneeuwd dorp, het is bijna niet te geloven dat het hier vanochtend grauw en groen was!!

Dag twee: Het had lekker doorgesneeuwd die nacht dus we konden niet wachten om naar boven te gaan: Om 8 uur stuurden we Tonka met alle bagage de berg op, stoomden meteen door naar boven en meteen richting de Kaserer liften uiterst rechts. Daar waren we de allereersten. BAM! Waar we gisteren allebei nog onderuit gingen over een hobbel was daar nu 60 centimeter bovenop gevallen en was het een groot poeder paradijs!! Juichen tot we schor waren, skiën tot we niet meer konden, zelfs faceshots!!

Uiteindelijk in de middag katskapot maar ultiem gelukkig Tonka ingerold en naar huis gereden, waar vandaag de arbeid weer wachtte. De herinnering blijft, de grijns ook en ik ga het filmpje nog even een paar keer kijken. Wat een BIRTHDAY BASH! (en ouch wat een Yardsale...)
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 8 november 2016 · 20:48
    Ik ben 11 augustus jarig, graag hetzelfde cadeau als RP.

(lekker filmje weer jongens)
    splitfest.nl
  • Yvangelder
    Beginner
    Yvangelder op 8 november 2016 · 21:22
    Jaloersmakend filmpje!! Nog 5 weken...
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 8 november 2016 · 22:11
    Lekker lekker!
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 9 november 2016 · 09:46
    Fijne verjaardag zo!
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 9 november 2016 · 11:10
    Ik wou dat ik mijn verjaardag eens zo kon vieren! Ik zal mijn feestje ergens op het zuidelijke halfrond moeten doen dan, haha. Maar heerlijk zeg zo in de verse pow!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 november 2016 · 11:25
    lekkâh
    May the powder be with you.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 9 november 2016 · 12:12
    Gratuliert!!!
    Tukker(ik)
  • RP
    Advanced
    RP op 9 november 2016 · 16:49
    Ja, dat was een mooi verjaardagsfeestje..... meer van dat!
    Explore the Outdoor!
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 9 november 2016 · 21:35
    Lekker hoor! En natuurlijk alsnog gefeliciteerd rp!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro