Van gewone vellen naar Splitskins

• Kip
    Advanced
    Kip op 10 november 2016 · 12:13
    Ik heb nu een paar vellen van 96 mm breed van Kästle. Nu heb ik voor de echt diepe dagen een 125 mm ski gekocht (naast mijn 98 mm ski).
    Het meeste tour ik op de 98mm ski, echter een klein klimmetje moet wel lukken met de 125 mm onder de voet. Nu wil ik hiervoor geen nieuwe vellen kopen.

Nu had ik zelf het plan om mijn vellen tot splitskins om te bouwen zodat ik ze meer langs de kant kan leggen bij de bredere ski, hierdoor heb ik m.i. meer grip.
    Hierdoor blijft er dan wel in het midden een kaal stuk over.

Nu mijn vraag: Kan dit?
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 10 november 2016 · 12:54
    Dit kan zeker, en het wordt ook wel gedaan. Maar ik heb ook erg veel mensen hiermee zien klooien.

Bedenk dat bredere ski's sneller wegglijden en je zult dus minder steil kunnen klimmen en op lastige passages wel eens problemen krijgen met dit soort 'halve' vellen.

Ook plakken deze vellen vaak minder goed aan de ski's en raken makkelijk los.

Last but not least, zoek een zeer goed mes, vellen zijn nogal stevig, netjes snijden is niet zo makkelijk als het lijkt. Kortom bedenk of je zeker weet dat je je goede vellen hiervoor wilt opofferen...
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 10 november 2016 · 13:15
    @Kip en @Rogier inderdaad wil je "goede" tour skins opofferen...... stel je eens voor bij harde wind die split skins er netjes opkrijgen... dat is met gewone skins al niet makkelijk. Zelf zal ik er niet aan beginnen, ik bespaar me de ellende en dat kost ca. 150 euries ja 😞
    xs2arjan

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro