Ultiem poederboardje?

• Ranco88
    Beginner
    Ranco88 op 26 november 2016 · 01:29
    Hi,

Ik ga in januari twee weken naar Japan en ik ben op zoek naar het ultieme freeride poederboard. Ik heb de K2 Cool Bean besteld, maar door de reacties elders op het forum ben ik toch wat gaan twijfelen. Ik las dat de Cool Bean bij grote dumps toch minder goed uit de verf komt, iets wat in Japan vaker wel dan niet voorkomt.

Oftewel, kunnen jullie me advies geven in het perfecte poederboard? Ik houd van off-piste, lekker drijven en makkelijk sturen. Heb ik de juiste keuze gemaakt of is er beter spul op de markt?

Details:
    178 cm lang
    +- 80 kg
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 26 november 2016 · 06:07
    Als je écht goed spul wil, dan zou ik in Japan op zoek gaan naar een Moss of Gentemstick board. Je moet er de nodige Yen's voor neertellen, maar je krijgt er dan ook een handgemaakt poederkunstzerk voor in de plaats.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 26 november 2016 · 09:39
    Inderdaad wat @Anouk zegt.

En anders dit topic doornemen "Gear '16-'17: de 10 beste snowsurf snowboards" http://wepowder.nl/forum/topic/231182
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 26 november 2016 · 11:24
    1 'het perfecte poederboard' bestaat niet.
    2 Afgaande op de reviews zijn er voor de diepe dagen inderdaad betere opties dan de cool bean.
    3 Er zijn hier al threads over poederboards volgeschreven. Begin met zoeken op termen als 'poederplank' en 'snowsurfer' en als je een interessant boardje tegenkomt kun je daar ook nog eens een search aan wagen. Dikke kans dat er al het nodige over geschreven is. 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Ranco88
    Beginner
    Ranco88 op 26 november 2016 · 12:08
    Hi mensen,

Thanks! Ik heb al het nodige onderzoek gedaan, alleen is de één lyrisch over de Cool Bean, de ander schrijft hem in een goed betoog gelijk af. Zijn de verschillen met een Cool Bean vs de ander genoemde boards dan zo groot?

Ik zal nog meer gaan lezen, maar ben ook zeer benieuwd naar het verschil tussen Cool Bean en de 'top'.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 26 november 2016 · 13:04
    Prijs van Cool Bean is op zich prima .... maar de ultieme performance in de poeder laat denk ik te wensen over. Voor hetzelfde geld kun je ook een Korua kopen ...... denk dat die boards veel meer passen bij vloeiende surfy stijl van rijden waarbij ze tevens als de donder carven. Hoe dan ook: stevige neusrocker, flinke standaard setback, (lichte) camber en voldoende breed (afhankelijk van je boots ook) zijn wat mij betreft de basis behoeftes. Ennuh .... wanneer je naar Japan gaat zou ik zeker overwegen om te kijken naar een Moss of Gentemstick
    Tukker(ik)
  • Markie
    Advanced
    Markie op 26 november 2016 · 17:42
    Denk veel goeie tips en adviezen.
    Als toevoeging: je kunt al je geld kapot slaan op allerlei speciale boards en als je wil ga voor iets exotisch. Echter kom je in Japan op ieder boardje met beetje float weg. Ik heb een full rocker parkboardje die op dikste Japan dagen prima zn werk deed 😃 no stress gewoon lekker de vaart erin houden.

Enne @willem2k het perfecte poederboard bestaat wel hoor. Die zal ik dit seizoen ook in de Japanese dry pow loslaten...
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 26 november 2016 · 18:17

Enne @willem2k het perfecte poederboard bestaat wel hoor. Die zal ik dit seizoen ook in de Japanese dry pow loslaten...

Markie op 26 nov 2016 17:42

dan ben ik toch wel nieuwsgierig welke dat dan is😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro