sneeuwkettingen frankrijk

• patrick
    Beginner
    patrick op 10 december 2016 · 16:38
    Hello

zijn sneeuwkettingen in frankrijk ook verplicht op 4x4?of niet?
    Wij hebben een ford f150
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 december 2016 · 16:52
    @Patrick

Indien onder het bordje sneeuwkettingen de tekst « pneus neige admis » staat, dan volstaat het ook om met winterbanden te rijden (mits je die hebt).

Er is geen specifieke uitzondering voor 4x4. Dat gezegd hebbende, heb ik nooit sneeuwkettingen bij me in mijn 4x4. Wel goede sneeuwbanden er onder.

Bron: http://www.bison-fute.gouv.fr/IMG/pdf/Pneus-hiver_2016.pdf...
    May the powder be with you.
  • patrick
    Beginner
    patrick op 10 december 2016 · 17:16
    sneeuwbanden hebben we ook... maar was mij aan het afvragen wanneer de politie bijvoorbeeld in bourg-saint-maurice staat en de mensen verplicht om kettingen aan te doen,moeten de 4x4 dat ook doen of laten ze die gewoon doorrijden...
  • BMT
    Advanced
    BMT op 10 december 2016 · 22:04
    Ik heb ze bij me in mijn 4x4 maar nog nooit nodig gehad, als het super ijzig is dan zou je sneeuwkettingen nodig kunnen hebben. Maar vooralsnog.....

Dus ik denk dat het van de situatie afhangt of ze je doorlaten. Gewoon een paar goedkope vd gamma (15 euro toen betaald) 😉
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 11 december 2016 · 08:39
    Bij lokale verordening kunnen kettingen verplicht zijn, als het sneeuwt laten gendarmes soms alleen auto's met kettingen door. Zeker buitenlandse nummerborden mogen dan niet zomaar doorrijden. Als je dus opzoek gata naar verse sneeuw zou ik zeker niet zonder kettingen naar Frankrijk gaan.

In aanvulling van Morris als Pneus neige admis niet onder het kettingen bord staat dan zijn kettingen verplicht.

Ik heb geweldige winterbanden, een 4x4 en ik heb toch echt kettingen in mijn auto liggen voor als het door gendarmes verplicht wordt.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 11 december 2016 · 12:49
    Bij lokale verordening kunnen kettingen verplicht zijn, als het sneeuwt laten gendarmes soms alleen auto's met kettingen door. Zeker buitenlandse nummerborden mogen dan niet zomaar doorrijden. Als je dus opzoek gata naar verse sneeuw zou ik zeker niet zonder kettingen naar Frankrijk gaan.
    Rogier op 11 dec 2016 08:39

@Rogier ik denk dat ze bij jou in de regio dan beter auto's met 13 in hun kenteken kunnen aanhouden.... 😉
    May the powder be with you.
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 11 december 2016 · 18:01
    @meteomorris Voor hier zijn dat ook buitenlanders 😉
  • patrick
    Beginner
    patrick op 12 december 2016 · 17:30
    heb het ook aan de gemeente in Tignes gevraagd en dit is hun antwoord :

Monsieur Bonjour,

Actuellement les routes sont déneigées donc les chaines ne sont pas nécessaires.
    En revanche, il est fortement conseillé de toujours vous munir d’équipements spéciaux.

CORDIALEMENT
    MARIE

Het is dus aangeraden maar niet verplicht...
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 12 december 2016 · 17:38
    @patrick Ja maar als je naar boven rijdt en het sneeuwt wel dan maakt dit mailtje weinig indruk bij de gendarmes.

Kortom er is geen verplichting zoals in sommige andere landen, maar ze kunnen en mogen het verplicht stellen. En dan sta je daar onder de klim. Voor die paar tientjes kan het je een hoop gedoe schelen.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 12 december 2016 · 17:56
    @patrick Ja maar als je naar boven rijdt en het sneeuwt wel dan maakt dit mailtje weinig indruk bij de gendarmes.

Kortom er is geen verplichting zoals in sommige andere landen, maar ze kunnen en mogen het verplicht stellen. En dan sta je daar onder de klim. Voor die paar tientjes kan het je een hoop gedoe schelen. Rogier op 12 dec 2016 17:38

Gebeurt ook in de praktijk. Paar keer op een camping gestaan pal voor de weg naar Les Arcs omhoog gaat. Ze gaan je er zonder kettingen in die gevallen echt gewoon niet doorlaten (en terecht in sommige situaties)
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 12 december 2016 · 19:08
    Afgelopen winter reden we binnendoor van Chatel naar Champery en daar stond de politie te controleren op sneeuwkettingen. Wij mochten vrolijk doorrijden met de 4x4! Zou me dus niet zo'n zorgen maken...
    Riding on the edge!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro