Yasper op 29 januari 2017 · 09:01
Uiteindelijk heb ik de magnetische skidragers via marktplaats op de kop kunnen tikken. Eenmaal thuis ontvangen en van te voren geprobeerd met de skies (en gelukkig niet de nacht/ochtend dat we pas zouden vertrekken).
Mijn Fischer RC4 (122-68-103) - 160cm gingen er niet makkelijk in. Voornamelijk de voorkant, net voor de binding was te hoog, na wat kleine aanpassingen kon deze er wel in. aan de achterkant zat de binding in de weg bij het sluiten van de deksel. Gelukkig kan ik deze bindingen er zo vanaf schuiven, maar dat zou op locatie niet ideaal zijn geweest om dat elke dag te doen.
Wat ik merkte was dat de voorste binding erg veel ruimte in nam. Waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik geen twee paar skies naast elkaar kon leggen.
Al met al de magnetische skidragers heb ik niet gebruikt en niet kunnen testen op de autobahn. Waarschijnlijk is dit model voor de wat oudere skies geproduceerd op de doos stond productiedatum 2003.
Met passen en meten heb ik de skies diagonaal in de auto gekregen, dat had ik als beste als eerste kunnnen doen.