Magnetische skidrager voor op dak ervaring?

• Yasper
    Tourist
    Yasper op 6 januari 2017 · 20:10
    Heeft er iemand ervaring met magnetische skidragers voor op het dak van de auto.

De auto waar wij nu mee gaan is net iets te klein voor skies in de auto (VW UP). Maar een dakkoffer is wat overkill voor twee personen en omdat deze auto tijdelijk is wil ik ook geen dakdragers kopen.

Lees wel veel dat mensen er twijfels bij hebben of het wel blijft zitten maar geen ervaringen. 150km/h zal de maximale snelheid zijn die wij rijden over twee weekjes.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 6 januari 2017 · 20:27
    Jaren geleden zoiets gebruikt eigenlijk werkte het prima ook met hogere snelheden en zou het zo weer gebruiken. helaas passen er geen poeder ski's in het model wat ik heb.
    Toerisski
  • Morzel
    Tourist
    Morzel op 6 januari 2017 · 20:28
    Is het dak van een Up wel lang genoeg om ski's betrouwbaar op vast te maken?

Belangrijk nadeel is dat ongeacht hoe goed je alles poetst voor je de dragers erop plaatst, ze de autolak toch beschadigen. Bovendien vangen je ski's vuil en steentjes op.

Voor een kort ritje zou ik ze eventueel nog overwegen, voor lange ritten lijken me er veel meer nadelen dan voordelen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 6 januari 2017 · 21:04
    Ik zou huren. Dan heb je ze niet 5 jaar op zolder liggen, en ze monteren ze ook nog gratis.
    splitfest.nl
  • sanno
    Tourist
    sanno op 6 januari 2017 · 21:27
    Ik heb geen schade gehad, evenals anderen die er gebruik van hebben gemaakt.
    Vuil en steenslag op je ski's? Daar heb je toch een skitas voor?
    Toerisski
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 6 januari 2017 · 22:39
    Ik heb ze in het verleden gebruikt. Geen last van lakschade gehad en eigenlijk viel het best mee. Wel max 130/140 gereden. Dus als alternatief voor een enkele keer is er niks mis mee.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Morzel
    Tourist
    Morzel op 6 januari 2017 · 22:47
    Het hangt er natuurlijk vanaf aan wie je het vraagt... er zijn evenveel verhalen als het aantal keer dat je de vraag stelt 😉.

Het is een terugkerend topic (zie ook https://www.wintersporters.be/forum/topic/211044 ), waarbij altijd gemengde reacties zijn.
  • Yasper
    Tourist
    Yasper op 7 januari 2017 · 09:14
    Dat topic had ik nog niet gevonden. Net zoals hier gemengde reacties.

lees wel dat je beide van te voren erg goed moet schoonmaken. Ik kan mij voorstellen als je veel tegenwind heb en hard gaat dat die dingen een beetje kunnen gaan 'dansen' waardoor sommige lakschade krijgen of matte plekken krijgen wanneer ze het een hele week erop laten zitten.
    In het geval van matte plekken, alleen voor de heen en terug reis gebruiken en tussendoor een locker.

Ik ga er nog over nadenken, mocht ik het doen dan zal ik daarna mijn ervaring plaatsen.
  • Yasper
    Tourist
    Yasper op 29 januari 2017 · 09:01
    Uiteindelijk heb ik de magnetische skidragers via marktplaats op de kop kunnen tikken. Eenmaal thuis ontvangen en van te voren geprobeerd met de skies (en gelukkig niet de nacht/ochtend dat we pas zouden vertrekken).

Mijn Fischer RC4 (122-68-103) - 160cm gingen er niet makkelijk in. Voornamelijk de voorkant, net voor de binding was te hoog, na wat kleine aanpassingen kon deze er wel in. aan de achterkant zat de binding in de weg bij het sluiten van de deksel. Gelukkig kan ik deze bindingen er zo vanaf schuiven, maar dat zou op locatie niet ideaal zijn geweest om dat elke dag te doen.
    Wat ik merkte was dat de voorste binding erg veel ruimte in nam. Waardoor ik tot de conclusie kwam dat ik geen twee paar skies naast elkaar kon leggen.

Al met al de magnetische skidragers heb ik niet gebruikt en niet kunnen testen op de autobahn. Waarschijnlijk is dit model voor de wat oudere skies geproduceerd op de doos stond productiedatum 2003.
    Met passen en meten heb ik de skies diagonaal in de auto gekregen, dat had ik als beste als eerste kunnnen doen.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro