Teekidiezie op 13 januari 2017 · 19:10
woensdag bij bij de telemarkshop een setje tour bindingen en vellen gescoord en vandaag getest .
Het eerste plan was iets groter maar t is uit eindelijk de ardennen geworden ..............
De omgeving van Fraiture ken ik redelijk goed . Dus eerst daar de ski met nieuwe binding getest op de piste en die heeft nog steeds het zelfde ski gevoel .
De piste lag er onverspoord bij door de verse sneeuw ,leuk voor een uurtje .
Dan de vellen er onder, eerste meters gingen wat raar maar uiteindelijk had ik er wel ritme ingevonden .
De tocht ging door +- 20 a 30 cm verse sneeuw , volgende keer toch maar in de lengte aanpasbare stokken meenemen .
T waren korte hikes en korte afdalingen ,maar het was fantastisch .
Wat ik zocht in het toeren heb ik wel gevonden denk ik . Beetje t surf gevoel earn your turns .
Wat de freestyle ski betreft , klimmen geen probleem . Door eerdere ervaring weet ik dat het niet echt een poeder ski is , dat heb ik vandaag nog eens extra ondervonden . Heel wendbaar maar de flow valt er nogal rap uit als terrein te vlak wordt .
Vellen van de ski halen boven op de top in de wind is ook een kunst .
Nu maar snel naar langere hikes .
Ps : er was geen lawine bericht , maar de hellingen haalde geen 30° , t was tussen de bomen en er lag geen crunchy base .