Nieuwe ontwikkelingen/modellen lawinepiepers?

• chrisvanhooijdonk
    chrisvanhooijdonk op 28 januari 2017 · 20:46
    Is er iemand op de hoogte van de laatste nieuwe ontwikkelingen van lawinepiepers? Mijn pieper is aan vervanging toe, omdat het helaas een verouderd type is. Om weer voor een tijdje up-to-date te zijn zoek ik een goede en moderne pieper. Zijn er of komen er binnenkort weer nieuwe modellen op de markt???
  • waingro
    Advanced
    waingro op 28 januari 2017 · 23:23
    Ik meen dat @ieism hier laatst iets over melde dat mammut met een opvolger komt voor de element.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 29 januari 2017 · 07:32
    Hier een artikel over de opvolger van de Element:
    https://www.wildsnow.com/21504/new-barryvox-barryvoxs-2017/...

En op de site van BeaconReview staan normaal de meeste nieuwtjes ivm piepers :
    http://beaconreviews.com/transceivers/news.asp
  • JurgenB1
    Advanced
    JurgenB1 op 29 januari 2017 · 14:48
    Ik heb dit jaar de PIEPS DSP sport gekocht. Ben ik heel tevreden mee. Is recent helemaal onder handen genomen nadat black diamond Pieps heeft overgenomen. Daardoor ook voor een zeer goede prijs in de markt gezet. Je koopt de kwaliteit van de mammut element, maar dan een stukje goedkoper.
    http://beaconreviews.com/transceivers/Specs_PiepsDSPSport.asp...
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 29 januari 2017 · 15:19
    @chrisvanhooijdonk koop een 3 antenne pieper!
    De piepers van Pieps, Mammut, Arva en BCA hebben zich de laatste jaren als uitermate goed bewezen. Daarentegen is er met een Ortovox altijd wel weer gedoe. De marketeers zullen hierover iets anders beweren, maar ik zou Ortovox voorlopig nog even links laten liggen. Als hun producten de komende 5 jaar zich weer probleemloos bewijzen kun je de stap maken. Zou ik nu nog niet doen.

Wat dan wel? Indien je niet bij een hulpdienst werkt, koop dan een no-nonsens pieper:
    Mammut: Element, BCA: tracker 3, Pieps: Sport en ARVA: Neo
    May the powder be with you.
  • dick
    Advanced
    dick op 29 januari 2017 · 16:48
    Mijn pieper is aan vervanging toe, omdat het helaas een verouderd type is. Om weer voor een tijdje up-to-date te zijn zoek ik een goede en moderne pieper.
    chrisvanhooijdonk op 28 jan 2017 20:46

Wat heb je nu dan? Imo is de pieper technology de laatste 10 jaar niet veel veranderd. Mijn Barryvox zoekt net zo goed als de nieuwe modellen. De verschillen zijn echt minimaal. Waarom dan een nieuwe aanschaffen? Iemand die mij een paar goede redenen kan geven?
    --
  • ieism
    Tourist
    ieism op 29 januari 2017 · 17:31
    Imo is de pieper technology de laatste 10 jaar niet veel veranderd. Mijn Barryvox zoekt net zo goed als de nieuwe modellen. De verschillen zijn echt minimaal. Waarom dan een nieuwe aanschaffen? Iemand die mij een paar goede redenen kan geven? dick op 29 jan 2017 16:48

Integendeel, er is best veel veranderd. De originele Barryvox is een 2 antenne pieper. Ik ken wel mensen die heel snel zijn met een één of twee antenne pieper, simpelweg omdat ze er veel mee gewerkt hebben en gewend zijn aan de tekortkomingen. Dus op zich kan je er prima mee uit de voeten met regelmatig oefenen, en hoef je ook niet te upgaden. Maar als je iets nieuws gaat kopen, zijn er inmiddels wel betere piepers.

In het algemeen een nadeel van 2-antenne piepers of nog ouder: Als er twee piepers haaks op elkaar staan, neemt je bereik enorm af en is het veel moeilijker een slachtoffer te vinden of gevonden te worden. Daar zijn 3-antenne piepers voor uitgevonden.

Ander nadeel van bijvoorbeeld een oudere Barryvox, geen multiple burial en markeerfunctie. Je kan wel zeggen dat het zonder ook prima gaat, maar voor 99% van de mensen werkt dit toch veel sneller.

Nooit kopen of mee op stap gaat: Pieps Freeride.
    splitfest.nl
  • dick
    Advanced
    dick op 29 januari 2017 · 17:38
    @ieism, dank voor je feedback. Ik heb op mijn oude barryvox wel multiple burial indicator, maar geen markeerfunctie. Je laatste zin? Wat bedoel je daarmee? Slecht product?
    --
  • ieism
    Tourist
    ieism op 29 januari 2017 · 17:54
    Pieps Freeride vind ik (en anderen) een waardeloos product. Ik dacht altijd dat het wel meeviel, totdat ik er laatst mee probeerde te zoeken. De persoon waarmee ik oefende liep als een kip zonder kop rond, ik dacht van geef mij dat ding maar even dan laat ik even zien hoe het wel moet. Niet dus. 😃 Totaal nutteloos apparaat, als je hier je vrienden mee moet zoeken ben je fucked.
    splitfest.nl
  • dick
    Advanced
    dick op 29 januari 2017 · 17:58
    helder
    --
  • Mars
    Tourist
    Mars op 29 januari 2017 · 18:10
    Logisch toch; Pieps Freeride heeft maar een antenne en geeft dus geen richting aan.

En gelukkig is ze sinds een jaartje ook uit productie.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 29 januari 2017 · 20:23
    Was echt een blunder van de maker van een van de beste piepers. Pieps had dit ding nooit op de markt mogen brengen als het mij vraagt. Heeft hun reputatie geen goed gedaan. De redenatie: beter een slechte pieper dan geen pieper is geen goede!
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • chrisvanhooijdonk
    chrisvanhooijdonk op 13 februari 2017 · 21:04
    @meteomorris (http://wepowder.nl/profile/56),
    Over welke problemen gaat het mbt de Ortovox-piepers???
  • Haas
    Expert
    Haas op 13 februari 2017 · 21:41
    De Pieps freeride is voornamelijk gemaakt voor wedstrijd tourskiërs. Die zijn verplicht tijdens wedstrijden een pieper te dragen. Pieps voorzag ze in een lichtgewicht pieper. De naam voor 't apparaatje was uiterst slecht gekozen en zoeken met het ding idd een drama.
    De nieuwe regelementen schrijven de wedstrijd tourskiër een 3 antenne pieper voor. Pieps heeft dus nu een lichtgewicht 3 antennepieper op de markt gebracht. De Pieps micro. Ook voor de grammentellers onder de freeriders.
    Zelf rijd ik al jaren met de pieps dsp (eerste generatie) en vanaf dit seizoen met de DSP PRO.
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro