Seizoen in de alpen

• robincapelle
    Beginner
    robincapelle op 31 januari 2017 路 10:13
    Hallo

Ik zou graag eens een volledig seizoen in de alpen gaan werken en boarden natuurlijk.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Tips zijn zeker welkom
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 31 januari 2017 路 10:57
    Ja, ik zou vooral voor de winter heel hard werken en dan tijdens je seizoen in de Alpen zoveel mogelijk sneeuw pakken. Seizoenspas in de voorverkoop kopen, appartement delen met anderen.
    May the powder be with you.
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 31 januari 2017 路 12:36
    Ik denk dat @meteomorris heel hard werken in de zomer bedoelt. 馃槂

Als dat zo is ben ik het met hem eens! Veel geld verdienen in de zomer, low-budget leven in de winter. Een klein poedergebied zoeken waar de kosten laag en de baten hoog 馃槂

Als deze mogelijkheid niet kan bedenk dan baantjes met veel vrije tijd overdag zoals bijvoorbeeld nachtportier, of reisleider bij een grote aanbieder.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 31 januari 2017 路 12:56
    @Rogier Morris schreef het goed hoor, hij raad aan om VOOR de winter hard te werken 馃槈

Voor jezelf bedenken waar je naar toe zou willen en dan wellicht een verkennende trip dit seizoen maken zodat je zelf kan zien of je er een seizoen kan doorbrengen en waar je kan werken. Heb je voor jezelf al een idee wat voor werk je kan/wilt doen?
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 31 januari 2017 路 15:14
    oups 馃槂
  • robincapelle
    Beginner
    robincapelle op 3 februari 2017 路 01:19
    Waar ik precies naartoe wil gaan heb ik nog niet echt een idee van.
    Wil gewoon een gebied met veel mogelijkheden en vooral een mooie offpiste.
    Van werk maakt het mij niet zoveel uit, maar heb natuurlijk wel voorkeur voor werk waarbij je overdag meestal vrij bent
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 3 februari 2017 路 21:19
    Hey @robincapelle ik heb zelf verschillende seizoenen achter de rug...de eerste vijf heb ik in de Arlberg gespendeerd en dan werkte ik inderdaad in de zomer heel hard om dan in de winter Pettneu (vlakbij St. Anton, maar pakken goedkoper als verblijf) als thuisbasis te nemen en appartement in Belgi毛 gewoon doorverhuren aan iemand die tijdelijk iets zoekt. Op die manier heb je echt een gans seizoen om je skills en knowledge bij te werken en te genieten van de sneeuw. Daarna hebben we de Arlberg gelaten voor wat het was (wegens poederstress) en zijn we in Veysonnaz (Zwitserland) terecht gekomen...skigebied van 4 Vall茅es maar veel minder poederstress dan in grote broer Verbier en met wat kennis even mooie lijnen te rijden (of even 45min rijden om in Evol猫ne of Arolla te genieten). Daar hebben zowel mijn vriendin als ik gewerkt voor de Zwitserse skischool (ik op snowboard, zij op skis). Zwitserland is wat dat betreft super. Je kan je aanmelden voor een seizoen (of enkel voor de drukke vakanties) en volgt dan een 2 weken durende opleiding (niet betalend!!!) waarna de chef-technique jou aangeeft tot welk niveau je mag les geven. Met wat onderhandelen kan je er nog een deftig loon uit slaan ook (zeker als je meerdere talen spreekt). Je krijgt dan wel geen diploma (kan altijd maar dat zijn wel betalende opleidingen) dus als je het volgende jaar opnieuw les wilt geven volg je gewoon de opleiding opnieuw mee. Lesgeven vond ik super. Je bent de ganse dag buiten in de sneeuw, leert mensen iets wat ze fantastisch vinden en je leert zelf ook nog een heleboel bij. Ander groot voordeel van lesgeven is dat je in de vakantieperiodes werkt (heel veel) maar dan is er toch zo veel volk in een skigebied dat het leuker is om te werken. In de tussenseizoenen (lees 'na de kerstvakantie tot ongeveer midden februari en van begin maart tot de paasvakantie) is er veel minder werk maar dan valt meestal ook de beste sneeuw. Aangezien niet iedere leraar even dol is op poeder rijden kan je (als je een felxibele skischool hebt, gewoon op voorhand duidelijk communiceren) dus heel vaak de poeder in...voor mij was dit een win-win situatie. Je kan als je dit interesseert gewoon heel veel skischolen aanschrijven (shortlist maken van de gebieden waar je heen wil) en kijken hoe ze reageren. Maar de tip van @meteomorris is natuurlijk super, dat heb ik zelf dus ook ondervonden, maar het lesgeven had ik voor geen geld van de wereld willen missen!!!
    Succes met je zoektocht en mogelijkheden en geniet er van als je iets gevonden hebt!
  • robincapelle
    Beginner
    robincapelle op 14 februari 2017 路 20:09
    dag @Pistenbulcky, bedankt voor de uitgebreide uitleg. die deal om les te kunnen geven ziet er zeker niet slecht uit en vind ik wel het wel waard om eens verder te bekijken. zal ook nog eens naar andere opties kijken, maar zeker omdat het een gratis cursus is van 2 weken klinkt dit zeer aanlokkelijk 馃槂
  • bvvb
    Tourist
    bvvb op 22 februari 2017 路 13:50
    Dag allemaal, ikzelf zou volgend jaar voor twee maanden naar de alpen trekken (bij voorkeur Oostenrijk). Ik vraag me af hoe je best (lees goedkoopst) het verblijf regelt. Kan je bij lokale immokantoren aankloppen, is het beter om iets te regelen via sites zoals airbnb, booking, ... ? Alle tips/ervaringen zijn meer dan welkom! Groetjes
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 22 februari 2017 路 15:37
    Hey bvvb,

Beste is ter plaatse gaan en een paar dagen rondhoren (vanop afstand is dit soms moeilijk te regelen en krijg je niet steeds de beste prijszen). Spreek locals en seizoenarbeiders aan, die weten vaak raad. Probeer ook steeds de omliggende dorpjes (in Oostenrijk heb je vaan boertjes die nog extra kamer verhuren voor een seizoen) van waaruit je met een skibus of wagen in het gebied kan geraken.

Erik
  • bvvb
    Tourist
    bvvb op 22 februari 2017 路 17:00
    Dank voor de snelle reactie en de tips. Hopelijk valt er snel iets te vinden!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro