PA 7.0 dagreport

• martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 2 februari 2017 · 17:30
    Goed eindelijk een PA en in Oostenrijk dus dan kan ik eindelijk ook eens een tripreport schrijven joehooo,.

Kaprun heeft dan niet de grootste dump gehad maar wel 10-20 vers. Touren deze week stond al op de planning i.o de gids besloten om vandaag op pad te gaan. Ski tour bij de Weissee en volgens hem nog voldoende onverspoord te vinden. So lets goo.

Gisteravond heeft het in het dal alleen maar geregend dus begon me al iets aan zorgen te maken. Goed vanochtend daar heen gereden in de mist. En bij het dal station gewacht tot de 1e lift ging. In de tussentijd samen het lawinebericht gechecked. Stufe 3

Daar werden Markus en ik niet heel blij van. Ondertussen begon het steeds harder te waaien. Mevrouw bij de ticket verkauf gaf aan dat het boven nog harder waaiden 60-80kmh. Daar werden we nog minder blij van. In goed overleg samen besloten dat het een no go was. De openheid en eerlijkheid van Markus is echt prettig. Ruim voldoende aandacht voor planning lawinebericht etc. Daar leer je echt wat van. Ook zo zie je maar weer hoe veel je al aan lawine 1 hebt😃

Goed. Inmiddels weer in de auto terug naar het dal. Markus zegt, es ist kalt gewese und du hast steigeisen und ein klettergurte. So das eis ist sehr gut. So eisklettern?

Ik had dus echt geen zin om weer de meute op de piste te gaan staan. So ijsklimmen it is. Geweldige sport. Alleen vermoeiden. En ijs is hard. Na wat oefenen op t klein stukje ijs heb ik de smaak wel een beetje te pakken.

Vervolgens een metertje of 10 15 abseilen en daar eens echt wat te klimmen. Goed niet hoog maar het valt toch vies tegen hoe pittig het is. Totaal anders als in de klimhal maar echt leuk om te doen. Je hoeft echt geen multipitch of 200 mtr klimmen om een dagje lol te hebben. Tevens nog wat touwtechniek gedaan. Wat verschillende inbindknopen. Standplaats bouwen etc. Al met al een TOP dag. Moraal van het verhaal soms is een no go misschien nog wel leuker dan touren

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • rollie
    Beginner
    rollie op 2 februari 2017 · 22:12
    Ja tof! En heel wijs 😉
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro