Livigno

• Tornado
    Advanced
    Tornado op 11 februari 2017 路 10:06
    Hallo allemaal,

Volgende week vrijdag ga ik voor het eerst naar Livigno. Ik hoorde via via dat je de reis extra goed moet plannen i.v.m. tunnels die niet 24/7 open zijn.
    Heeft iemand hier ervaringen mee dan wel tips voor de reis? Ik hoor het graag.

Groet Wouter
  • edvantijen
    Beginner
    edvantijen op 11 februari 2017 路 10:40
    Van 11 tot 19 alleen open richting Livigno. daarna verkeersafhankelijk.
    Meestal in drukke vakantieweken moet je nog op een parkeer terrein wachtten om door te rijden.
    Mijn ervaring is dat het tussen 11 en 14 het rustigst is.

https://www.carosello3000.com/it/top-experience/ski-reload...
    https://files.livigno.eu/pdf/generali/orari-tunnel-2016-2017.pdf...

Als je op bovenstaande link klikt kom je bij een programma voor freeride met Davide..super relaxede lokal die je graag mee op stap neemt voor 99 euro馃槂

Veel plezier Groeten Edward
    Summer Sucks!
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 11 februari 2017 路 12:20
    En de treintunnel bij chur, die tijden moet je ook checken, zeker in de avond
  • brt
    Advanced
    brt op 11 februari 2017 路 15:13
    Je kunt ook via Nauders (AT) rijden ipv via Chur. Scheelt maar 15 min, geen trein nodig.
  • thomas
    Tourist
    thomas op 11 februari 2017 路 16:23
    Waarschijnlijk word hierboven de Vereinatunnel (autotrein) tussen Klosters en het Engadin bedoeld.
    Als je via de Fernpas Oostenrijk binnenrijdt en het kleine stukje tussen Imst en Landeck niet over de autobahn rijdt heb je geen vignet nodig en hoef je niet voor de Arlbergtunnel te betalen.
    Op deze manier bespaar je je ten opzichte van door Zwitserland rijden: 38,50 voor het vignet plus 2x 39,00 voor de Vereinatunnel (2x44,00 als je op zaterdag, zondag of een feestdag rijdt!)
    Stel je rijdt in het weekend heen en terug, dan bespaar je dus 126,50 door over Oostenrijk te rijden.(Fernpas-Imst-Landeck-Pfunds-Reschenpas-Val Mustair-Ofenpas-Livigno
    Uiteindelijk ben je er even snel, want a. de Vereinatunnel (die snachts helemaal niet rijdt)heeft nog al eens wachttijden en b. de Zwitserse snelwegen laten niet al te hoge snelheden toe.
    Dan is het enige waar je nog aan moet denken het tunneltje bij Livigno.
    Succes!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro