Wax van skie geeft af op skins

• Doke
    Doke op 17 februari 2017 · 22:05
    Hey,

ik heb mijn tweedehands randonnee ski's gewaxt overgenomen. Alleen zijn ze niet goed gepolijst, waardoor er nog veel wax onder mijn ski's zat. Vervolgens heb ik mijn vellen er op geplakt, met als gevolg dat er wax aan de lijm van mijn vellen bleef hangen. door deze aangeplakte wax, plakken mijn vellen nu minder goed. ik heb al om advies gevraagd en mijn ski's zo goed mogelijk zelf geprobeerd te polijsten, maar er komt alsnog meer wax op mijn vellen. Enig idee hoe ik het te veel aan wax van mijn ski's af kan halen zodat ik het niet nog erger maak? En hoe ik de wax van mijn vellen kan halen?

Alvast bedankt!
  • -Laurent
    Beginner
    -Laurent op 17 februari 2017 · 22:37
    Agent orange base cleaner sterk verdund, eerst even testen in een klein hoekje.

En skis schrapen met plexi.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 februari 2017 · 22:38
    Je ski's zijn kennelijk netjes opgeborgen voor een volgende keer beschermd met een goede laag wax. Je moet nu niet polijsten, maar schrapen met een stevige plastic schraper zodat het overtollige wax eraf komt. Of gewoon een dagje skien dan is het er ook wel van af.

Daarnaast je vellen gewoon in het zakje houden totdat je ze nodig hebt en niet je vellen op de ski's plakken en zo opbergen. Dat is niet goed voor je vellen en ook niet goed voor de glijeigenschappen van de skis.
    Toerisski
  • ArjanK2
    Advanced
    ArjanK2 op 17 februari 2017 · 23:15
    Ik heb dit ook wel eens gehad. Teveel wax, en splitboard met skins erop in de volle zon laten liggen. Gevolg: wax op de skins.

Mijn strategie: Stukjes waar wax zat de lijm weggeschraapt, en nieuwe lijm aangebracht (black diamond gold label). Beetje gepiel, maar je krijgt het dan wel weer goed.

Verder zeer actief schrapen na het waxen om het niet erger te maken
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 17 februari 2017 · 23:41
    Voor nu geen oplossing, maar ik probeer zelf altijd na het waxen ondanks zorgvuldig schrapen en borstelen eerst minimaal een half uurtje te hebben geskied voor ik de vellen eronder plak. Anders heb ik ook weleens een klein beetje last van wat wax op de skins.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro