Reuzeslalomski's voor Landes1 opleiding gezocht

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 19 februari 2017 · 09:58
    19 maart begin ik aan de Landesopleiding. Hiervoor heb ik GS ski's nodig. Ik zoek ski's met een lengte rond 185 cm en een radius rond de 20 m.
    Heeft iemand nog wat liggen, te leen, te huur of ter overname?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 19 februari 2017 · 11:03
    ik heb nog een wat oudere (ik denk 5 a 6 jaar) rossignol GS FIS wedstrijdlat te koop. bij mij zien ze toch te weinig sneeuw.
    http://link.marktplaats.nl/m1136877925
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 19 februari 2017 · 11:22
    @SPAM Dank je voor je aanbod. Ik houd het even in beraad. Lijkt me een goede ski voor een goeie prijs, alleen de radius is wat groter dan ik in eerste instantie op het oog heb.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 19 februari 2017 · 11:41
    @Aryen ik hoor het wel.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 19 februari 2017 · 12:14
    @Aryen, als je gevorderd bent zou die radius geen issue mogen zijn 😉

Alle gekheid op een stokje. Kijk eens naar een dames gs ski die zijn 182 en een radius van 23>

Anders een consumenten gs ski. Bijvoorbeeld Head I-Speed dat is een top ski tegen de gs lijn aan. Radius is daarvan zekers oké.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 19 februari 2017 · 12:29
    @Aryen als je ze alleen voor de RS wilt gebruiken heb ik mogelijk nog wel iets liggen bij een vriend.
    setje Dynastar Skicross race atelier WC ski's. 187 Uit 2004. Identiek aan RS atelier ski. De lengte is ook afwijkend aan de productie skilengte van dat jaar (dat was 186). Is wel oud maar onvergelijkbaar tov een productie RS skis. Vooral heel veel beter. Radius geen idee maar ik dacht mij 24 te herinneren.
    Stuur PM als je interesse hebt.
    Toerisski
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 19 februari 2017 · 12:56
    Wat wil je precies met de GS ski gaan doen? Is het alleen voor de RS dan was die voorheen (bij de SBSSV) alleen bij het Landes 2 als examen-eis met tijdmeting en dat je dan maximaal zoveel procent/seconden langzamer mocht zijn dat de ausbilders. En dan nog zou ik eerder voor een dames GS (of inderdaad consumenten GS zoals de iSpeed) gaan die bij het gewone skiën ook veelzijdig gebruikt kan worden. Voor de RS moet je gewoon veel trainen op een goed gestoken RS slalom en niet die willekeurig uitgezette toeristen 'slalom' stukjes door de pistedienst. Probeer te regelen, misschien via je skischool, dat op een bepaalde dag van de week, buiten de vakantie drukte, een stuk piste afgeschermd mag worden met netten en dan een echte RS steken. Misschien met hulp van je skischool Staatliche leraren.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 19 februari 2017 · 13:09
    @lennart75 Het gaat bij Landes1 (wssv) in eerste instantie om techniek en pas bij Landes2 op tijd. Ik vermoed dat ik inderdaad beter af ben met een niet al te stijve (dames) GS ski.

@sanno Ik vermoed dat die Dynastar Skicross race atelier WC ski's behoorlijk stijf is?

@all Dank voor jullie reacties en het meedenken.
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 19 februari 2017 · 19:35
    Aryen, doe Michi (Strausz) en Colin (Biribauer) de groeten van me 😃 Veel plezier en succes natuurlijk, vanaf nu ga je pas echt wat leren...
  • sanno
    Tourist
    sanno op 19 februari 2017 · 21:59
    @Aryen Als je op snelheid bent is het een fantastisch ski, maar ik zou als het voor alg. techniek training niet gebruiken.
    Toerisski
  • Godsspeed
    Tourist
    Godsspeed op 20 februari 2017 · 10:25
    Ik heb nog een setje Head world cup rebels gs staan met jouw gewenste lengte en ongeveer de gewenste radius. Mag je voor heel weinig hebben. Ski is nog prima.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 20 februari 2017 · 12:14
    @Godsspeed PM gestuurd
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 20 februari 2017 · 20:17
    @Aryen mijn set is inmiddels verkocht.
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 20 februari 2017 · 23:01
    I speed.pro hier te koop, 180 en 18M radius. Zelf ook ls1 erop gedaan.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro