Altschnee + regen geeft?

• evr66
    Beginner
    evr66 op 21 februari 2017 · 13:23
    Heren kenners, nu er redelijk wat regen lijkt te vallen gevolgd vrijdag door verse sneeuw, mogen we hiervan wellicht een positief effect verwachten op het altschnee probleem dat er nu al zo lang ligt? Beetje stabilisatie van de onderlaag, gevolgd door wat verse sneeuw hopelijk?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 21 februari 2017 · 13:26
    @evr66 nee, biet vanwege de regen. Het Altschnee probleem bevindt zich met name tussen de 2200 en 2800 meter. Daar valt geen regen.

Maar... er valt wel weer wat extra sneeuw. Dus de probleemlaag komt (gemiddeld) dieper in het sneeuwdek te liggen. Ik zeg gemiddeld, want de wind is duidelijk aanwezig de komende 3 dagen.
    May the powder be with you.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 21 februari 2017 · 13:30
    Tsja, toch een beetje positief dan. We gaan het bekijken zaterdag, dank je!
  • kanski
    Elite
    kanski op 21 februari 2017 · 20:48
    Maar het wordt dus ook weer zwaarder op die ouwe laag! Zeker als het vochtige sneeuw betreft! Dus zeker niet minder gevaarlijk! Prudence!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 21 februari 2017 · 21:05
    Ook weer waar pfff. Gelukkig met een gids op pad, maar afwachten wat er haalbaar is. Proberen wat eerder te vertrekken om zaterdag een opwarm-toertje te kunnen maken ipv in de file te staan.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 21 februari 2017 · 21:50
    Gewoon het zwaarste lid van de groep voor laten gaan
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 22 februari 2017 · 07:30
    Gewoon het zwaarste lid van de groep voor laten gaan SPAM op 21 feb 2017 21:50Moet ik ff over nadenken, goede kans dat ik dat zelf ben. Maar gouden tip @spam, bedankt kerel hahaha
  • CVS
    Beginner
    CVS op 22 februari 2017 · 15:38
    @kenners, die opmerking over de zwaarste van de groep als eerste laten gaan is een interessante... Ik heb zelf het "genoegen" gehad als 3e van de groep (na gids en andere in de groep) via exact dezelfde lijn in het eerste couloir een breuklijn en in het tweede (geen weg terug; Janus couloir Montgenevre voor de kenners) een kleine lawine te veroorzaken. Dus dat gaat natuurlijk niet altijd op. Maar is er wat meer over te zeggen? Ik kan me voorstellen dat een eerste skier de helling soms juist op scherm zet voor de 2e? Of heb je als eerste ruim het grootste risico? Kan misschien een positief effect hebben voor de dringers die altijd als eerste willen afdalen 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro