NatGeo report PA#7

• Bodo
    Advanced
    Bodo op 3 maart 2017 · 22:50
    De meeste journalisten begrijpen geen snars van wat wij doen en daar is op het forum een heel topic aan gewijd (http://wepowder.nl/forum/topic/85823 )

Er zijn uitzonderingen. De journalist van NatGeo definieert het zo:
    For the non-skiers out there, this type of ultra-fluffy, light snow called “powder” is more air than snow crystals, and you don’t ski on top of it, you float through it, sort of surfing on your skis. The sensation is hard to describe, but is more akin to flying than regular skiing because you can’t feel the bottom of the snow. Once you’ve experienced it, it is known to lead to obsessive behavior… constant checking of weather forecasts, long drives in storms, large amounts of money expended on travel and equipment, careers put on hold, etc etc….. I can recommend it highly.
    ( bron: https://www.instagram.com/p/BRIBepcjuF2/ )

Deze beschrijving deed me aan onze trip vorige maand denken (PA#7 @Raz), zeker de eerste dag in Pelvoux! Na een lange auto rit en een paar uur slaap in een goedkoop hotel stap je de ontbijtzaal in en zie je de krant van die ochtend groot koppen: “La Neige est La!”. En dan weet je dat het goed komt. Tnx2 @Meteomorris! een Epic dag zoals door NatGeo beschreven. De volgende dag doe je dat nog eens dikjes over in het altijd magische Bois du Coq van Puy, maar dan met blue bird. Zelfs de iets wat te warme afsluiter in La Giettaz op de derde dag is er een op terug te kijken.

Van zo’n trip maak je dan een filmpje en dat upload je naar Vimeo. Het zijn souvenirs die je in een virtuele vitrine kast zet. Immers, memories are souvenirs too, zoals het kunstwerk in de Amsterdamse grachten ons weer eens liet realiseren.

Gedurende de zomer maanden kan je die souvenirs af en toe uit de kast halen en bekijken en zo overbrug je dan de maanden naar het volgende seizoen. Ik denk dat ik nog 1 a 2 souvenirs moet verzamelen dit seizoen anders wordt het een lange zomer…

PA#11 zit er helaas niet in maar ik wens iedereen die gaat een NatGeo ervaring. Hou je veilig!

• Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 3 maart 2017 · 22:58
    w000000000t!
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 4 maart 2017 · 08:57
    Nice! PA7 was mooi!
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 4 maart 2017 · 21:22
    @dimsum 😃 volgens mij zijn we elkaar in Pelvoux tegengekomen toch? top dag was het!
  • Abko
    Beginner
    Abko op 4 maart 2017 · 22:57
    Lekker @bodo! Een mooie inspiratie voor pa11!
    Powder to the people!
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 5 maart 2017 · 07:28

@dimsum 😃 volgens mij zijn we elkaar in Pelvoux tegengekomen toch? top dag was het! Bodo op 4 mrt 2017 21:22

Dat klopt! Dat maakt jullie edit extra leuk voor mij. Ik weet hoe goed het was 😃 Tijd voor een volgende trip!
  • raz
    Advanced
    raz op 7 maart 2017 · 14:07
    @bodo Weer top ge-edit man! en het was weer een memorabele poedertrip!

@dimsum.... het is zeker een goede tijd voor een volgende trip! bevestigd door de beelden van @Abko die ik langs zie komen.... Helaas dat ik niet weg kon voor PA11 en 12.... ben jij nog gegaan?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro