Ik heb in februari dit jaar zo'n beetje hetzelfde gehad met mijn DSP sport. Begin van de dag was alles OK, kwam gewoon door de selfcheck heen en alles functioneerde OK tijdens de piepscheck. Toen ik mijn pieps aan het einde van de tour wilde uitzetten bleek opeens de helft van het display niet meer af te lezen, zonder dat ik die dag gevallen was of het ding op een andere manier een klap had gehad. Onderin het display waren allemaal zwarte spikkels te zien. Aan de buitenkant van het display waren geen beschadigingen te zien.
Bij aanschaf heb ik mijn pieps geregistreerd dus ik had 5 jaar garantie (had em ongeveer 4 jaar). Teruggebracht naar de Bever en is gewoon vervangen onder garantie 😃.
Niet zeker of dit ook bij jouw Pieps aan de hand is, maar bovenstaand verhaal is een bekend probleem, zie ook:
http://beaconreviews.com/transceivers/Specs_PiepsDSPSport.asp... voor meer info:
"Warranty Issues: I have seen three issues with the Pieps Sport and Pieps Pro which are covered by warranty. First, some units develop black "speckles" near the bottom of the display. You might think you damaged the screen during use, but the blackened screen is caused by a manufacturing defect and the speckles won't appear until you have used the Sport for a while. "