Reparatie Pieps DSP sport

• evr66
    Beginner
    evr66 op 3 mei 2017 · 15:51
    Helaas is mijn lcd display gesneuveld, apparaat werkt verder nog perfect, alleen moeilijk af te lezen. Weet er iemand waar er evt gerepareerd kan worden (hoeft alleen een nieuw schermpje in). Beetje zonde om hem hiervoor te vervangen.
  • nero
    Expert
    nero op 3 mei 2017 · 16:04
    Even afdroppen bij de winkel waar je deze hebt besteld en het wordt geregeld.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 3 mei 2017 · 17:21
    Is je dat gelukt met die mooie stuiter? Ik zou hem idd even afgeven bij een pieps dealer en kijken wat kan.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 3 mei 2017 · 17:45
    Is je dat gelukt met die mooie stuiter? Ik zou hem idd even afgeven bij een pieps dealer en kijken wat kan. martijnuiterwijk op 3 mei 2017 17:21dit was in feb al. Stuiter zonder filmpje. Was wat vervelender, weinig sneeuw, stukje traverseren en voorover over een of ander keienveld naar beneden gestuiterd. Moet nog wat goretex laten herstellen ook 😃. Dat filmpje lag ik na de stuiter te lachen gelukkig. Sneeuw zat afgelopen week. Af en toe een kop cq broek vol met poeder. Onderdeel van het leerproces zeg maar.
  • Fons999
    Beginner
    Fons999 op 4 mei 2017 · 08:54
    Ik heb in februari dit jaar zo'n beetje hetzelfde gehad met mijn DSP sport. Begin van de dag was alles OK, kwam gewoon door de selfcheck heen en alles functioneerde OK tijdens de piepscheck. Toen ik mijn pieps aan het einde van de tour wilde uitzetten bleek opeens de helft van het display niet meer af te lezen, zonder dat ik die dag gevallen was of het ding op een andere manier een klap had gehad. Onderin het display waren allemaal zwarte spikkels te zien. Aan de buitenkant van het display waren geen beschadigingen te zien.
    Bij aanschaf heb ik mijn pieps geregistreerd dus ik had 5 jaar garantie (had em ongeveer 4 jaar). Teruggebracht naar de Bever en is gewoon vervangen onder garantie 😃.

Niet zeker of dit ook bij jouw Pieps aan de hand is, maar bovenstaand verhaal is een bekend probleem, zie ook:
    http://beaconreviews.com/transceivers/Specs_PiepsDSPSport.asp... voor meer info:

"Warranty Issues: I have seen three issues with the Pieps Sport and Pieps Pro which are covered by warranty. First, some units develop black "speckles" near the bottom of the display. You might think you damaged the screen during use, but the blackened screen is caused by a manufacturing defect and the speckles won't appear until you have used the Sport for a while. "
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 4 mei 2017 · 09:06
    Zo, dank je! Dacht dat het met val te maken had, maar dit hoeft dus niet. Gaan we mee aan de slag! Aan de buitenkant inderdaad geen beschadiging te zien (zat natuurlijk keurig in zijn hoesje)
  • kanski
    Elite
    kanski op 4 mei 2017 · 16:48
    Dragen jullie de pieps met het display naar het lichaam?
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 4 mei 2017 · 16:56
    Tegenwoordig wel, voorheen niet op gelet. Wel altijd met de display beschermd door het hoesje.

Enfin, mail gestuurd naar leverancier en wordt keurig opgelost. Hij is inmiddels onderweg.
  • Fons999
    Beginner
    Fons999 op 5 mei 2017 · 15:30
    @Kanski: nee, mijn oude pieps heb ik altijd met het display van mijn lichaam af gedragen. Nadat ik mijn vervangende pieps kreeg nog eens de handleiding (beter) doorgenomen, daarin wordt inderdaad geadviseerd om em met het display naar je lichaam toe te dragen. Sindsdien doe ik dat dus wel.

Echter denk ik dat het voor mijn geval niet veel heeft uitgemaakt; ik ben regelmatig gevallen met mijn oude pieps (in harnas, display van het lichaam af), telkens zonder beschadigingen of andere problemen.
    Uitgerekend op een dag waar ik geen val maakte sneuvelde het display, eigenlijk precies volgens de omschrijving zoals in de link die ik hier eerder heb gepost.

@evr66: goed om te lezen dat alles wordt opgelost!
  • kanski
    Elite
    kanski op 5 mei 2017 · 22:38
    Maar over het algemeen kan je willekeurig welke pieper je hebt deze altijd beter met het display naar het lichaam dragen. Mocht je in het bos skiën of boarden en je heb het display van het lichaam af dan is met een simpel contact van een tak je display stuk! Ook een skistok of een harde impact op het display kan vervelend eindigen voor je apparaat en in het ergste geval... je maat! Display stuk = moeilijk zoeken.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 6 mei 2017 · 11:06
    Maar over het algemeen kan je willekeurig welke pieper je hebt deze altijd beter met het display naar het lichaam dragen. Mocht je in het bos skiën of boarden en je heb het display van het lichaam af dan is met een simpel contact van een tak je display stuk! Ook een skistok of een harde impact op het display kan vervelend eindigen voor je apparaat en in het ergste geval... je maat! Display stuk = moeilijk zoeken. kanski op 5 mei 2017 22:38zonder meer waar en logisch, nooit bij stilgestaan, dank voor de tip! Zo zijn er waarschijnlijk nog 1000 dingen in het terrein waar we niet bij stilstaan in ons beginners-enthousiasme 😃
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 31 mei 2017 · 11:59
    Vandaag mijn gerepareerde pieper ontvangen. Als nieuw, onder garantie, zelfs geen verzendkosten hoeven bijdragen. Prima service van Bergzeit!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro