Board-dokter gezocht!!

• Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 14 juni 2017 · 16:00
    Tijdens mijn laatste onvergetelijke trip naar de poeder (PA#16 Arlberg) was ik iets te overmoedig de eerste dag waardoor ik tussen alle heupdiepe pow toch nog een flinke rots heb geraakt. Resultaat: kant eruit, board naar de k***en.
    Sowieso ga ik een Morris 157 aanschaffen maar mijn allround board was toch ook heel prettig en voor mij het 'best of both worlds'. Is er iemand die het aandurft (of een goede tip heeft) om dit alsnog te laten maken. In bijlage foto van toen het net gebeurd was. De kant heb ik er ondertussen wel netjes opnieuw kunnen insteken.
    Ik heb het board nog gevonden op een Zwitserse site (nieuw) maar dat is mij net te duur (ze vragen nog 390 Chf). Ik ben bereid 200€ te betalen om het te laten maken zodat ik ook volgend seizoen (naast een poederplank) ook nog een allrounder heb 😃

Ik hoor het wel.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 14 juni 2017 · 16:04
    Als de kern de hele tijd open en bloot is geweest, weet ik niet of de integriteit van het materiaal (en dus het board) het nog haalt.... Als je bij beschadigingen de kern ziet, altijd meteen wat aan laten doen, is mij altijd verteld. Als er vuil of vocht of lucht in de constructie kan komen, kan je het vaak weggooien, dacht ik.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 14 juni 2017 · 16:17
    Als je in de buurt van Scheveningen woont/komt zou ik eens langs gaan bij @Tukker
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 14 juni 2017 · 16:28
    @Cheizz Is gebeurd tijdens de laatste run van de dag, daarna meteen laten uitdrogen en netjes opgeborgen. Voor de rest nog niets aan gedaan. Board staat nu op een droge zolder.

@Marijnt Dank voor de info, helaas woon ik in het verre Geraardsbergen (België) maar mocht ik in de buurt zijn dan zal ik daar zeker eens langs gaan 😉

Ben trouwens best bereid een beetje te rijden hoor!
  • tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 15 juni 2017 · 08:36
    @Pistenbulcky:best eens contact opnemen met Phillipe van Xeno sports.
    Hier de gegevens:0473/26.06.79 Preterstraat 31 3118 Werchter www.xeno-sports.com
    Let the mountains have it's day or two following a big storm
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 15 juni 2017 · 10:06
    @tsc72149 dank voor deze info, daar moet ik binnenkort in de buurt zijn dus dat treft! Ik zal hen eens bellen.
  • philippesmets
    philippesmets op 21 november 2017 · 19:46
    Beste Pistenbulcky,

Dit is geen probleem om te repareren, indien je zoals je zegt de plank geen "water" heeft gemaakt en dus droog is gebleven, de kern niet is uitgezet etc... Zelfs al moest de staalkant gebroken zijn kan ik die in de meeste gevallen lassen met TIG. Dus dit soort reparaties is echt geen issue.
    Je kan gerust langskomen zoals afgesproken en ik kan je garanderen dat dit zelfs geen 100€ kost... Eerder een 50€ (stans 20€ en twee componenten lijm met wat persdruk en het werkuur...) reparatie ...en het normale 7-staps onderhoud van 35€ dus totaal 85€ en je ziet er niets meer van...
    Mvg
    Philippe
    Xeno-Sports
    bericht aangepast door philippesmets op 21 nov 2017 19:46 (1% bewerkt)
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 21 november 2017 · 20:18
    Beste Pistenbulcky,

Dit is geen probleem om te repareren, indien je zoals je zegt de plank geen "water" heeft gemaakt en dus droog is gebleven, de kern niet is uitgezet etc... Zelfs al moest de staalkant gebroken zijn kan ik die in de meeste gevallen lassen met TIG. Dus dit soort reparaties is echt geen issue.
    Je kan gerust langskomen zoals afgesproken en ik kan je garanderen dat dit zelfs geen 100€ kost... Eerder een 50€ (stans 20€ en twee componenten lijm met wat persdruk en het werkuur...) reparatie ...en het normale 7-staps onderhoud van 35€ dus totaal 85€ en je ziet er niets meer van...
    Mvg
    Philippe
    Xeno-Sportsphilippesmets op 21 nov 2017 19:46

Super!! Alvast bedankt...
    😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro