http://wepowder.nl/forum/topic/90539
Hier een inkijkje in mijn eerste 'stapjes' op de skies na 8 jaar enkel te hebben geboard...
3zel op 13 sep 2017 10:11
Interessante vraag, die switch-vraag. Een boardende buddy van me twijfelt dezer dagen nu ook wel heel hardop over een overstap richting skies, omdat 'ie traverses en van die korte horizontale stukjes bij een adempauze zo'n onhandig geklooi vindt op een board.
Nou probeer ik 'm te overtuigen een split te kopen, of gewoon de zaag in z'n huidige plank te zetten, maar dat lukt maar half omdat je als off-piste-beginner gewoon makkelijker wat rondklooit op ski's.
Samengevat denkt hij, zonder ski-ervaring, wel lekker weg te hannesen in de poeder, terwijl ik denk dat 'ie die uurtjes/knaken beter in board-ervaring en splitbindingen kan steken, omdat dat het onhandigheidsprobleem ook wel op kan lossen.
Zijn er snowboarders die zoiets herkennen, dat je in je van-piste-naar-poeder-carriere op een gegeven moment met wat meer ervaring dingen handiger aan leert pakken? Of blijft dat gehannes en moet ik een oud paar tele'ski's voor 'm uit het vet trekken?