Nordica Enforcer 93 vs Line Sick Day 94

• Niels80
    Tourist
    Niels80 op 13 oktober 2017 路 14:42
    De eerste meters van het seizoen zijn een aantal weken geleden gemaakt: heerlijk! Het was echter ook tijd om afscheid te nemen van mijn Liberty Morphic 181. Nu ben ik op zoek naar een andere set om mee buiten te spelen. Voor de poeder dagen en het touren heb ik een aparte set. Dus deze set zal voornamelijk gebruikt worden voor:
    - 60% piste
    -40% spelen buiten de piste (maar bij echt diepe poeder staan deze ski's in de kast).
    Op de piste heb ik vooral lol in een beetje buiten spelen, van hard en lange bochten naar de moguls opzoeken (techniek moet nog verder aan gewerkt worden, maar heb er wel een hoop lol in; dat telt toch ook 馃槈?). Voor Nederlandse begrippen ben ik een redelijke ski毛r, maar ski vooral met kracht. Kortom ik ben op zoek naar een ski die zowel op de piste op hoge snelheid zich goed houd en wendbaar is, als een ski die wil buiten spelen op de moguls. Daarbij soms een 180, wat springen en verdere 'spielerei'. Iemand tips en/of ervaringen?
    De Enforcers zijn wellicht iets te stijf (voor op de moguls), maar wel goed wendbaar. De Sick Day's neigen wellicht te veel naar de twintips en leggen het dan af op stabiliteit?

Gegevens:
    Lengte 181cm
    Gewicht 82 KG
    Ski meerdere keren per jaar
    Ik ben (denk ik) een fysiek sterke ski毛r en wil mijn techniek altijd blijven verbeteren (voor zover relevant...).

Alvast bedankt.

Ps. testopties om deze ski's naast elkaar te vinden heb ik helaas nog niet gevonden.
  • johannes
    Beginner
    johannes op 13 oktober 2017 路 16:24
    Line supernatural 92 heb ik voor dat soort dagen en kan ik je zeker aanraden!
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 13 oktober 2017 路 21:28
    De Nordica Enforcer 93 stijf? Ik vond het eigenlijk een behoorlijke flapperlat... Dan zou ik eerder kijken naar de V枚lkl Kendo. SPeels en erg stabiel. Een combinatie die je niet heel vaal tegenkomt...

En een mogelijkheid om een en ander naast elkaar te testen:
    http://www.wintertrips.eu/snowcountry-kaunertal-2017.html...
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Kip
    Advanced
    Kip op 15 oktober 2017 路 09:43
    Ik heb de Sick Day 125 (193 cm). Stuk breder natuurlijk, maar wat een geweldige ski.
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Niels80
    Tourist
    Niels80 op 17 oktober 2017 路 11:33
    Thanks voor de reacties.
    @Cheizz; had die testdag al langs zien komen ja. Ga er nog even naar kijken. Wel grappig dat je de Nordica een flapperlat vindt; toch maar eerst eens testen.
    @Johannes; de supernatural stond ook op mijn shortlist, maar is er afgevallen. Waar gebruik jij de ski voornamelijk voor en hoe doet die het op de moguls en op snelheid?
  • johannes
    Beginner
    johannes op 17 oktober 2017 路 11:38
    Hi Niels,

Waarom is hij afgevallen? Ik gebruik de ski op de piste hij is erg stijf en zeer stabiel op snelheid en destroyed pap sneeuw. De ski heeft naar mijn mening een surfy feel des ondanks de breete. Vind hem zo nice dat ik zelfs overwogen heb om de 108 er bij te kopen alleen nadeel is dan toch echt wel het gewicht.
  • Cheizz
    Beginner
    Cheizz op 17 oktober 2017 路 11:43
    Ja de Enforcer 93 vond ik niet zo stabiel en zeker. De andere Enforcers is een ander verhaal. De 100 vind ik briljant; de 110 voor mij veel te 'burly' en zwaar. De 115 niet geskied.

Als je toch meer op de piste bent dan ernaast kan ik de V枚lkl Kendo, Blizzard Brahma (de gewone versie of de CA, die erg lekker en speels en licht is, maar zonder stabiliteitsverlies), de 'oude' Nordica Nrgy 90 aanbevelen. De K2 Pinnacle schijnt ge眉pdatet te zijn voor komend seizoen (wat minder rocker, wat meer camber, een volledige sidewall en een wat stijvere kern), en is mogelijk ook nog een leuke optie. Half november kan ik hopelijk vertellen hoe die ski skiet. Dat geldt ook voor de Head Kore 93, trouwens.

Opties genoeg, lijkt het.
    gigiski.com | deskiclub.nl
  • Niels80
    Tourist
    Niels80 op 21 oktober 2017 路 10:07

Hi Johannes,
    Vooraal omdat de Supernatural naar het schijnt toch iets minder 'speels' is en ook wat minder lekker op de moguls gaat. Voor crud e.d. schijnt het inderdaad wel een topski te zijn. Hoe skiet de Supernatural voor jou op de Moguls?

Cheizz,
    Bedankt voor je aanbevelingen. Ik ga mijn lijstje weer even bijwerken 馃槈. Mocht je je ervaringen later willen delen; graag!

Ps. Excuus voor de late reactie ivm vakantie. Jullie reacties worden erg gewaardeerd!
  • johannes
    Beginner
    johannes op 22 oktober 2017 路 11:31
    Op Moguls ook prima te doen, minder speels lijkt me inderdaad wel, de ski is erg stijf en relatief zwaar maar des on danks ongelovelijk fun en er zit geen snelheids limiet op

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro