Dag allemaal,
Dit winterseizoen zou ik graag willen beginnen met tourskiën, maar al snel blijkt dat het in België niet zo eenvoudig is om al het materiaal bijeen te zoeken, laat staan te monteren.
Ik wou altijd al tourski's kopen met een breedte van ca. 100mm onder de voet en vandaag heb ik dan ook o.w.v. een promotie de Line Supernatural 100 ski's gekocht.
De volgende logische stap is het aankopen van een tourskibinding + vellen, waar ik nu dus verschillende informatie over te horen krijg.
Vrienden met wat tourski-ervaring hadden aangeraden om het lichte systeem + tourskibotten aan te kopen.
Na wat rond te bellen, blijkt nu dat mijn ski's te zwaar zijn voor dat type tourskibinding.
De verkoper in kwestie raadde mij aan om het zwaardere type tourskibinding te monteren waarmee ik met gewone skibotten ook kan tourskiën.
Bovendien wordt er beweerd dat het voor een beginnende tourskiër ook makkelijker is om hiermee te skiën, omdat de ski's + bindingen zwaarder zijn.
Samengevat heb ik heel het tourski-verhaal toch wat onderschat, waardoor ik al meer geneigd ben om misschien 2dehands een volledige set aan te kopen.
Daarom had ik graag even geïnformeerd wat jullie bevindingen zijn en wat jullie mij zouden aanraden?
Mvg Yannick
bericht aangepast door playahcardz op 26 okt 2017 17:27