Dynafit heel insert in verboden schoen

• rollie
    Beginner
    rollie op 31 oktober 2017 · 09:47
    Bij gebruik van de beast heb je een extra dynafit heel insert nodig. Die is niet compatibel met de Salomon quest schoenen (staat er), maar ik vraag me af waarom niet? Ik heb de quest max bc.

Online blijft het vaag, behalve dat de twee pinnetjes van de power insert misschien niet zouden passen? Verder zie je dat schoenen soms de toe unlock indrukken of de inserts uit de zooltjes komen, maar dat zou allemaal in 2014 /2015 opgelost moeten zijn.

Beetje boren ben ik niet bang voor. Briljant of megadom?
    bericht aangepast door rollie op 31 okt 2017 09:48 (1% bewerkt)
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • sanno
    Tourist
    sanno op 31 oktober 2017 · 11:27
    Heb je de 'sporen' al gepast of de schoenen? Kan me voorstellen dat mogelijk de vorm/breedte van het hielstuk net afwijkend waardoor de aansluiting niet optimaal is?

Maar wie schrijft wat?

Zegt Salomon dat het niet compatibel is of Dynastar. Ik kan me voorstellen dat Salomon niet wil dat je aan hun schoenen gaat sleutelen en dan later gaat klagen als er iets kapot gaat. Zijn er voorbeelden op internet te vinden dat het mis kan gaan. Als je niets vindt dan zu ik het gewoon proberen.
    Of zegt Dynastar het. In dat geval zou ik er voorzichtiger mee omgaan en het waarschijnlijk niet doen.
    Toerisski
  • ERES
    Beginner
    ERES op 31 oktober 2017 · 14:30
    Dynastie zegt het. Ik heb die heel power inserts besteld en kan dan kijken hoe ze passen. Evt. Maak ik ze zelf van RVS (heb beschikking over werkplaats).
  • sanno
    Tourist
    sanno op 31 oktober 2017 · 21:23
    We hebben het natuurlijk over Dynafit en niet Dynastar.
    Ben benieuwd naar het resultaat. Misschien kan je Dynafit vragen om verdere uitleg?
    Toerisski
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 1 november 2017 · 14:12
    Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan. Volgens mij gaat het juist om de vorm van het teenstuk die niet compatible is met de Beast. De "lip" is te kort voor de Beast schijnt. Andere tech bindingen kunnen namelijk wel gewoon. Maar zowel Salomon als Dynastar geven aan dat het niet kan/mag.
    Wildsnow heeft er ook over geschreven. Jammer want Conrad heeft Beasts voor 250 €! Ik heb het toch maar niet gedaan.
    powpowwowjippiajippieee
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 1 november 2017 · 14:34
    Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan. Volgens mij gaat het juist om de vorm van het teenstuk die niet compatible is met de Beast. De "lip" is te kort voor de Beast schijnt. Andere tech bindingen kunnen namelijk wel gewoon. Maar zowel Salomon als Dynastar geven aan dat het niet kan/mag.
    Wildsnow heeft er ook over geschreven. Jammer want Conrad heeft Beasts voor 250 €! Ik heb het toch maar niet gedaan.QmaartenQ op 1 nov 2017 14:12

ALS het idd aan het teenstuk ligt, dan is de beast 14 evt een optie?
    zie ook dit stukje:
    http://www.earnyourturns.com/25509/some-boots-incompatible-with-dynafi...
  • mitely
    Expert
    mitely op 1 november 2017 · 18:12
    Hallo

Kompatible probleem met Tech-bindingen en schoenen......

Waarom de ene schoen funktioneert en de andere niet ligt aan het feit dat er geen Industrie Norm is.
    (ene Fabrikant gebruikt Offiziele Dynafit inserts en de andere niet, er bestaat ook geen Norm hoe deze dan in de schoen
    verder verwerkt wordt, Bv. de positie waar hij ingebouwt wordt is ook niet ge-normt)
    Het andere Probleem is de Vorm het hiel-plaatje in vergelijk met en dat van Dynafit wat wat ander monteerd wordt.
    (zoals je in de hier boven staande Link.!!)
    Derde probleem is de Vorm van de schoen aan de voorkant, plus die Inserts die daar zijn, plus noch de dikte van de zool enz.
    Vierde Probleem kan zijn , dat de ronde vorm van de Adapter niet dezelfde ronde vorm heeft als de schoen.
    Dit probleem geldt voor elke TechBinding en schoenen, zeker raadzaam voor de aanschaf te testen , of die beide kompatibel zijn !!
    (Bij ons hebben vaak een probleem met de KingPin, nieuwe Fritschi Tecton 12...)

Je moet je wel zeker zijn, eenmal Beast adapter op je schoen betekent dat je schoen niet meer in een andere binding meer past !
    (telkens omschroeven raad ik je niet aan)

Natuurlijk de Beast kan je nu goedkoop krijgen, moet je maar afvragen warom hij uit het Program van
    dynafit gehaalt is ?

Zolang er geen duidelijk afspraken gemaakt worden tussen de vele Schoen Fabrikanten en Binding Fabrikanten zal dit
    ''probleem'' blijven bestaan. Min Tip; wil je een een dergelijke Set-up kopen , laat je goed
    informeren in de winkel en laat het Testen voordat je het laat vast schroeven op je Ski.

(sorry voor mein schlechte Nederlands..)
    Mitely
  • mitely
    Expert
    mitely op 1 november 2017 · 18:12
    Hallo

Waarom de ene schoen funktioneert en de andere niet ligt aan het feit dat er geen Industrie Norm is.
    (ene Fabrikant gebruikt Offiziele Dynafit inserts en de andere niet, er bestaat ook geen Norm hoe deze dan in de schoen
    verder verwerkt wordt, Bv. de positie waar hij ingebouwt wordt is ook niet ge-normt)
    Het andere Probleem is de Vorm het hiel-plaatje in vergelijk met en dat van Dynafit wat wat ander monteerd wordt.
    Derde probleem is de Vorm van de schoen aan de voorkant, plus die Inserts die daar zijn, plus noch de dikte van de zool enz.
    Vierde Probleem kan zijn , dat de ronde vorm van de Adapter niet dezelfde ronde vorm heeft als de schoen.
    Dit probleem geldt voor elke TechBinding en schoenen, zeker raadzaam voor de aanschaf te testen , of die beide kompatibel zijn !!

Je moet je wel zeker zijn, eenmal Beast adapter op je schoen betekent dat je schoen niet meer in een andere binding meer past !

Natuurlijk de Beast kan je nu goedkoop krijgen, moet je maar afvragen warom hij uit het Program van
    dynafit gehaalt is ?

Zolang er geen duidelijk afspraken gemaakt worden tussen de vele Schoen Fabrikanten en Binding Fabrikanten zal dit
    ''probleem'' blijven bestaan. Min Tip; wil je een een dergelijke Set-up kopen , laat je goed
    informeren in de winkel en laat het Testen voordat je het laat vast schroeven op je Ski.

Mitely
  • mitely
    Expert
    mitely op 1 november 2017 · 18:13
    Hallo

dynafit gehaalt is ?

Mitely
  • mitely
    Expert
    mitely op 1 november 2017 · 21:30
    Sorry Jongens

heb nu 3 keer mein reaktie...

Wie weet hoe je die verwijderen kan ?
    Mitely
  • ERES
    Beginner
    ERES op 2 november 2017 · 15:30
    Het maakt niet uit dat de skischoen voor andere zaken onbruikbaar raakt. (Al zit op de huidige schoen ook al een metalen plaatje voor pinbindingen en zal het dus niet of nauwelijks uitsteken. Maar het oude patent van dynafit wordt gebruikt in de beast, maar ook in de Salomon schoen.(zag ik) En de din14 versie zou meer ruimte bij de teen moeten hebben..... Achja., We gaan het zien en ik knal het anders wel online.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 2 november 2017 · 20:20
    met een beast insert pas je nog prima in de meeste alpine bindingen, maar wellicht niet alle. Iig gaat Marker prima.
  • mitely
    Expert
    mitely op 3 november 2017 · 12:14
    Hallo
    Misschien ''past'' hij in de binding... maar of hij ook 100% veilig en zeker funktioneert...
    Mitely

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro