Offpiste gids Les Arcs

• ronaldkoopmans
    Tourist
    ronaldkoopmans op 1 november 2017 路 09:08
    Hallo mensen!

Ik heb onderstaande vraag ook gesteld op het forum van Wintersporters.nl, maar op advies van Rogier, ook even hier.

ik zit, samen met mijn vriendin, rond de Kerst in Les Arcs, en wij willen daar graag een dagje offpiste onder begeleiding van een gids. Ik heb nog niet (heel) goed gezocht via Google, want ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring(en) heeft en deze wil delen! Ik hecht meer waarde aan persoonlijke ervaringen van een (kritische) Wintersporter dan een mooie website met "recensies" (Je weet wel, die zinnetjes tussen aanhalingstekens die nergens terug te vinden zijn 馃槈 ).

Wat? Offpiste *snowboarden*
    Niveau: Gevorderd op de piste, off-piste geen ervaring (ik tel hier en daar een ski-route maar niet mee)

Hopelijk kunnen jullie mij/ons helpen. Alvast bedankt voor de moeite!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 1 november 2017 路 09:14
    Al op wsp gereageerd, houd ons op de hoogte. zitten daar met kerst in de buurt (afh van omstandigheden/sneeuw les arcs of tignes/val d i)
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 1 november 2017 路 11:29
    @ronaldkoopmans gewoon naar de ESF of ESI (https://www.ecoledeski.fr/fr/ecole/alpes-du-nord/les-arcs...).
    Het is je eerste keer buiten de pistes. Dan is een gediplomeerd (snowboard)leraar meer dan voldoende.
    May the powder be with you.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 1 november 2017 路 11:42
    Had op wsp forum deze link al geplaatst: https://www.ski-school-arc1950.co.uk/arc-1950/hors-piste-academy...

Gegarandeerd voldoende kundige gasten en leuke prijzen naar mijn mening.
  • ronaldkoopmans
    Tourist
    ronaldkoopmans op 1 november 2017 路 15:03
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 1 november 2017 路 15:15
    Gaat goed komen. Zal meer van de sneeuw afhangen dan van de gekozen partij. In het achterhoofd houden, dat afgelopen 2 jaar de sneeuw het in Les Arcs in december wat liet afweten, terwijl er in Val d'Is猫re nog genoeg leuks te vinden was.
  • ronaldkoopmans
    Tourist
    ronaldkoopmans op 1 november 2017 路 15:42
    We gaan het zien. Is Val d'Isere goed te doen vanaf Les Arcs? Mocht de sneeuw daar inderdaad offpiste niet echt toelaten..
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 1 november 2017 路 16:02
    Vanaf Bourg (staan daar op de camping, beneden in het dal, vlak bij de funiculaire) is het een half uur met de auto. Dan de eerste lift bij VdI (Funival) omhoog voor piste, of achterin als je nog wat overgebleven poeder zoekt (le Fornet). Wanneer je in les arcs zelf zit, komt er wel wat bij om eerst naar beneden te komen natuurlijk.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro