Monterosa Gids + onderkomen maart 2018

• Balboa
    Tourist
    Balboa op 4 november 2017 路 18:04
    Wij (5 vrienden) willen begin maart 2018 naar Monterosa. We snowboarden al jaren, pistes geen probleem, maar off-piste moeten we nog een hoop leren. Poeder boarden is niet de grootste uitdaging, dit kunnen we wel, maar we willen dit wel verantwoord doen. Kortom, door het ontbreken aan lokale kennis en snowsafety willen we graag 茅茅n of twee dagen met een gids op pad. Een andere optie is een helidropping.

Wie kan ons een goede tip geven qua onderkomen, gids en helidropping. Zit nu voor een appartement in Staffal te kijken, maar het lijkt of heel duur, of heel lastig een betaalbaar (+/- 350 pp p/w) onderkomen te vinden.

Met vijf personen in een heli? Mogelijk, of zit je dan aan twee heli's vast?

Kom maar op馃槂
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 4 november 2017 路 22:58
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 4 november 2017 路 23:00
    Zelf niet mee op pad geweest maar kaartje gekregen van iemand vol lof, toen ik afgelopen winter in Monte Rosa was.
  • Balboa
    Tourist
    Balboa op 4 november 2017 路 23:34
    Dankjewel. Ga eens kijken. Toevallig nog tips voor onderkomen?
  • dimsum
    Beginner
    dimsum op 5 november 2017 路 10:06
    dimsum op 4 nov 2017 22:58

Ik zie net dat deze gids is gelokaliseerd in de Ecrins dus ik vermoed dat je wel lokalere gidsen zal vinden.
  • OscarV
    Advanced
    OscarV op 5 november 2017 路 10:48
    Hotel monte cervina in Champoluc, ben ik een aantal jaren geleden geweest. Niet superlux, maar wel goed. En volgens mij qua prijs ook te doen. http://www.montecervinohotel.com/ \
    Gids, Paolo Tombini www.mountainkingdom.net Hele relaxte vent. Was wel met ski's, weet niet of hij boardt. Woont in Aosta dal.
    You don't stop playing because you grow old, you grow old because you stop playing
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 6 november 2017 路 07:55
    naar mijn weten gaan er 3 in de helikopter (5 in totaal maar dat is dus ook de gids en de piloot) ter plaatse moet je dus geluk hebben dat er nog iemand is om tot 6 of 9 te komen, dan vliegen ze twee keer of drie keer.
    Onequiver
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 6 november 2017 路 09:55
    @Balboa waarom wil je perse in Staffal gaan zitten?
    Je kunt ook in Gressoney la Trinit茅 (http://wepowder.com/nl/gressoney-la-trinite) gaan zitten. Is ietsje verder van de centrale liften, maar wel iets goedkoper. Klik even op de link en gebruik dan het booking blokje. Ik vind altijd zo mijn onderdak in die regio. Vorig jaar zat ik tussen Gressoney en Staffal in. Was helemaal prima. Je kunt ook in Alagna gaan zitten (http://wepowder.com/nl/alagna-valsesia). Is wel een stukje verder rijden, maar het dorp zelf maakt heel veel goed..
    May the powder be with you.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 6 november 2017 路 10:02
    naar mijn weten gaan er 3 in de helikopter (5 in totaal maar dat is dus ook de gids en de piloot) ter plaatse moet je dus geluk hebben dat er nog iemand is om tot 6 of 9 te komen, dan vliegen ze twee keer of drie keer.mark75 op 6 nov 2017 07:55

Hangt van het type helikopter af dat ze gebruiken. In de Alpen zie je veelal de kleinere types. Daarin kunnen 4 klanten mee (naast de gids en de piloot).
    Betrouwbare partner is: http://www.guidemonterosa.info/
  • 49
    Advanced
    49 op 6 november 2017 路 10:45
    @Balboa, even hier heen geswitched. Hoeveel kamers wil je hebben? Als het onderkomen wat ouder en kleiner (maar wel gezellig) mag zijn kan je in Alagna vrij dicht bij de liften zitten voor 1000-1200e/week. Dan hou je nog wat geld over voor twee extra dagen gids (misschien een 5 dagen freeride crashcourse doen met zijn 5-en?). Via de link van MM (zag daar nog 茅茅n) of bijvoorbeeld alagna.it of airbnb. Bij de laatste zag ik zelfs een app. voor e850 langskomen.

heli: https://www.alagna.it/en/winter/heliskiing-monterosa/...
    montagna bianca, ti amo
  • Balboa
    Tourist
    Balboa op 6 november 2017 路 14:20
    Jeetje, wat een mooie tips allemaal!

Ik was van Staffal uitgegaan omdat dit redelijk centraal in het gebied ligt en we bij voorkeur de auto een week zo min mogelijk gebruiken. Als er bussen rijden kan dat natuurlijk ook een oplossing zijn. Alagna lijkt me zo helemaal in de uithoek te liggen, maar uitgaande van de reacties hierboven is het juist een goede plek om te zitten. Klopt dat?

Eisen aan onderkomen zijn niet zo hoog. Goede bedden is wel belangrijk馃槂 Heb ook een email gestuurd naar zo'n refugio. Lastige is alleen dat de wensen van de groep nogal uiteeinlopen. Enerzijds lijkt het me heel mooi om een week op zo'n plek te zitten, anderzijds ben je ook wel wat beperkt. Kortom, probeer zo goed mogelijk rekening te houden met de groep馃槂

Zo'n helidropping s natuurlijk wel heel mooi, maar als we met z'n vijven zijn kan het dus een duur geintje worden. Tenzij er meerdere mensen gaan die dag. Andere optie die ik sterk overweg is ipv de helidropping meerdere dagen een gids te boeken. Scheelt iig in de prijs. In Ischgl ben ik een dag met een gids (Jeroen Smallelange) op pad geweest en maakten we gebruik van de liften en af en toe een klein stukje hiken. Dat was echt een super dag. Het gezelschap kennende waarmee we in maart gaan - mezelf incluis - willen we geen hele stukken moeten lopen. Hoe zijn de mogelijkheden in dit gebied als je dus uit gaat van lift + klein stukje lopen?

Alvast bedankt voor alle tips!
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 6 november 2017 路 16:16
    @Balboa,

Monterosa is een uitgebreid gebied. Met een goede gids kun je daar dagen zoniet weken aan de slag. Zeker als je bereid bent om wat te hiken. Dan komt het helemaal goed. Maar je geeft aan vooral kleine stukjes te willen hiken. Wat zijn kleine stukjes? En vraag 2: heb je tourspullen (sneeuwschoenen/splitboard)?
  • Balboa
    Tourist
    Balboa op 6 november 2017 路 16:33
    @Balboa,

Monterosa is een uitgebreid gebied. Met een goede gids kun je daar dagen zoniet weken aan de slag. Zeker als je bereid bent om wat te hiken. Dan komt het helemaal goed. Maar je geeft aan vooral kleine stukjes te willen hiken. Wat zijn kleine stukjes? En vraag 2: heb je tourspullen (sneeuwschoenen/splitboard)?meteomorris op 6 nov 2017 16:16

Nope, geen tourspullen of splitboard. Wel plofzak en 3-eenheid. Sommige zullen wat moeten huren of nog aanschaffen.

En wat zijn kleine stukjes, dat is moeilijk te defini毛ren. Primair willen we boarden en niet hiken, maar als we een "wandelingetje" moeten maken voor een super mooi stuk, dan moet dat - afhankelijk van de omstandigheden - wel kunnen.
  • 49
    Advanced
    49 op 6 november 2017 路 17:20
    @Balboa http://www.thealps.com/store/eid/18/polvere-rosa-3
    dit boek kopen, staan "alle" routes in. nu niet ineens zonder gids op pad 馃槈
    montagna bianca, ti amo
  • Balboa
    Tourist
    Balboa op 9 november 2017 路 10:58
    Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk toch een accommodatie geboekt via Airbnb in Alagna. Bespaard op accommodatie zodat we nog wat over hebben voor twee dagen gids en heeeeeeeeeeel misschien een helitrip 馃槈

Nu even wat zaken uitgezet bij de lokale gidsen.

Oh man, wat heb ik er zin in.....en de rest van de groep heeft geen idee waar we naar toe gaan馃槂
  • 49
    Advanced
    49 op 9 november 2017 路 11:02
    @Balboa, welke gidsen heb je contact mee?
    montagna bianca, ti amo
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 9 november 2017 路 11:33
    @49 uiteindelijk komt alberto toch wel bovendrijven?
    Onequiver
  • Balboa
    Tourist
    Balboa op 9 november 2017 路 15:55
    Heb nu een mail gestuurd naar: guide@alagna.it , info@guidemonterosa.info en info@guidealagna.com Zijn er nog meer die ik rechtstreeks kan benaderen?

Maar Alberto is een fenomeen begrijp ik?
  • 49
    Advanced
    49 op 9 november 2017 路 16:08
    lol, alle lokale gidsen in Alagna zijn fenomenen, anders krijg ik ruzie, ook Alberto is een toffe gast.
    montagna bianca, ti amo
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 9 november 2017 路 16:58
    ik ben met hem aldaar op pad geweest. we hadden perfecte omstandigheden en hebben de standaard dingen gedaan. (ook heli naar andere kant) toerdagje en in rifugio di montova (zoiets) geslapen. spreekt engels en ging mee naar de vino bar te alagna. hoeveel wil je er gaan benaderen? je bent ruim op tijd ze reageren echt wel.
    Onequiver

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro