Ideale uitvalsbasis van waaruit meerder opties mogelijk zijn

• 3zel
    Advanced
    3zel op 15 december 2017 · 09:40
    Wat is voor jou de ideale uitvalsbasis?
    Om te vermijden deze kerstvakantie meerdere keren te moeten verhuizen zijn we op zoek naar tips voor een goede uitvalsbasis van waaruit je meerdere gebieden / regio's kan scoren maar waar je in de achtertuin kan terugvallen op een leuk gebiedje bij een heftige dump.
    Als uitvalsbasis voor de regio 'vorarlberg' denk ik bijvoorbeeld aan 'Bludenz',
    Voor de Hautes Alpes denk ik bijvoorbeeld aan 'Mont-Dauphin' of l'argentière-de la-bessée...
    bericht aangepast door 3zel op 15 dec 2017 09:40
    knowledge is powder
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 15 december 2017 · 09:49
    Kom eens bij mij buurten Dries. Dolomieten zijn ook niet al te ver è. 😃
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 15 december 2017 · 10:03
    Kom eens bij mij buurten Dries. Dolomieten zijn ook niet al te ver è. 😃Erwin op 15 dec 2017 09:49
    @erwin: Onbekend is onbemind... wat kan je aanraden als uitvalsbasis?

bericht aangepast door 3zel op 15 dec 2017 10:07 (4% bewerkt)
    knowledge is powder
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 15 december 2017 · 10:32
    Innsbruck. Via snelweg heel veel gebieden te bereiken in heel Tirol, via Brenner Italie en Vorarlberg. Daarnaast een bijzonder leuke stad en via Nordkette zonder te rijden de berg op kunnen.
    Tukker(ik)
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 15 december 2017 · 10:45
    Innsbruck. Via snelweg heel veel gebieden te bereiken in heel Tirol, via Brenner Italie en Vorarlberg. Daarnaast een bijzonder leuke stad en via Nordkette zonder te rijden de berg op kunnen. Tukker op 15 dec 2017 10:32
    Nieuwjaar vieren in Inssbruck lijkt me idd ook gewoon echt wel top...
    Nog tips voor Innsbruck zelf?
    bericht aangepast door 3zel op 15 dec 2017 11:02 (5% bewerkt)
    knowledge is powder
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 15 december 2017 · 11:05
    Wij gaan altijd met camper en sta dan altijd wild beschut naast Innsbrucker Hofgarten, nabij 2e halte van de Nordkettebahn. Dit is op loopafstand van het oude centrum van Innsbruck waar veel leuke restaurants, hotels en bars zijn. Niet zo plat en massaal als in de populaire Oostenrijkse gebieden, beetje sportief studentencosie sfeertje.
    Tukker(ik)
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 15 december 2017 · 11:14
    Wij gaan altijd met camper en sta dan altijd wild beschut naast Innsbrucker Hofgarten, nabij 2e halte van de Nordkettebahn. Dit is op loopafstand van het oude centrum van Innsbruck waar veel leuke restaurants, hotels en bars zijn. Niet zo plat en massaal als in de populaire Oostenrijkse gebieden, beetje sportief studentencosie sfeertje. Tukker op 15 dec 2017 11:05
    thx Tukker, btw de Morris 157 gaat ook mee... mss knal ik hem wel es van de Hafelekarrinne af 😉
    knowledge is powder
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 15 december 2017 · 11:16
    Wat zou een leven in de bergen zijn zonder de Morris 157/164 ?
    Tukker(ik)
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 15 december 2017 · 11:42
    Innsbruck was ook mijn eerste gedachte.
    Martigny in CH bied ook goede opties om noord (Valais), west (Haute-Savoie) en zuid (Aosta) met elkaar te combineren.
    Of wat @Erwin zegt, vanuit Kaprun en omstreken noord (Salzburgerland, Tirol) combineren met zuid (Karinthie, Ost-Tirol)
    It's all about the turns duuuuuude!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 15 december 2017 · 12:06
    Martigny vind ik ook een aardige. En zo zie 'k rond Brig (CH) ook mogelijkheden om naar 't noorden te kijken (Lauchernalp), een dagje monterosamassief te pakken of echt zuid (Rothwald/San Domenico) of zelfs een dagtip per trein naar Andermatt.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 15 december 2017 · 13:30
    @EmileHendrix ik had ik een ander draadje ook bij jouw reactie gespiekt 😉

Turijn zou ook nog kunnen, wintersport in Aosta/Ecrins en mtb'en in Ligurie. Meer voor maart/april dan.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 15 december 2017 · 13:35
    @EmileHendrix ik had ik een ander draadje ook bij jouw reactie gespiekt 😉

Turijn zou ook nog kunnen, wintersport in Aosta/Ecrins en mtb'en in Ligurie. Meer voor maart/april dan. AvdL op 15 dec 2017 13:30

Welk draadje?
    knowledge is powder
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 15 december 2017 · 14:18
    Stekje kopen in de bergen - http://wepowder.com/nl/forum/topic/250819
  • Vikkos
    Beginner
    Vikkos op 15 december 2017 · 18:41
    Montafon is echt wel heel kek! Leuke mensen, rustig en alles snel te bereiken en dat op ongeveer 8 uur rijden. Ohw wacht. Bludenz......
    bericht aangepast door Vikkos op 15 dec 2017 18:45 (1% bewerkt)
  • djmj
    Advanced
    djmj op 15 december 2017 · 20:51
    Mijn uitvalsbasis is Luzern, CH. Bij een dump uit het noorden, in 35 min in Engelberg of minder in de kleine gebiedjes daarvoor, of richting de Berner Alpen (Jungfrau, Hasliberg) in minder dan een uur. Bij een dump uit het zuiden Airolo een uur, of naar Andermatt dat beide richtingen meepakt. En een leuke stad ook nog 😎🇨🇭
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 16 december 2017 · 00:03
    Mijn uitvalsbasis is Luzern, CH. Bij een dump uit het noorden, in 35 min in Engelberg of minder in de kleine gebiedjes daarvoor, of richting de Berner Alpen (Jungfrau, Hasliberg) in minder dan een uur. Bij een dump uit het zuiden Airolo een uur, of naar Andermatt dat beide richtingen meepakt. En een leuke stad ook nog 😎🇨🇭djmj op 15 dec 2017 20:51
    Zwitserland is zoooo mooi maar helaas ook zoooo duur 😅
    knowledge is powder
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 16 december 2017 · 00:03
    Mijn uitvalsbasis is Luzern, CH. Bij een dump uit het noorden, in 35 min in Engelberg of minder in de kleine gebiedjes daarvoor, of richting de Berner Alpen (Jungfrau, Hasliberg) in minder dan een uur. Bij een dump uit het zuiden Airolo een uur, of naar Andermatt dat beide richtingen meepakt. En een leuke stad ook nog 😎🇨🇭djmj op 15 dec 2017 20:51
    Zwitserland is zoooo mooi maar helaas ook zoooo duur 😅
    knowledge is powder
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 16 december 2017 · 23:31
    Montafon is echt wel heel kek! Leuke mensen, rustig en alles snel te bereiken en dat op ongeveer 8 uur rijden. Ohw wacht. Bludenz...... Vikkos op 15 dec 2017 18:41

Bludenz is echt ellendig met de jaarwisseling. Geen hond in dat dorp...
  • Sten
    Advanced
    Sten op 18 december 2017 · 13:03
    A: Untertauern, 5 min rijden naar Obertauern; noord en 20 min rijden naar Katschberg, zuid, Karintie.

CH: Stans: Engelberg, Haltigrat, Andermatt en Airolo
    CH: Davos & Klosters, noord, met de Fereina auto trein naar zuid: St Moritz, Bivio.

F: Briancon; noord: Serre Che zuid: Milky Way
    never grow up.
  • GerritA
    Beginner
    GerritA op 18 december 2017 · 21:54
    Wij hadden een stekkie in Ehrwald, was weliswaar een stacaravan maar we hebben er wel van genoten. Dingen die wij er prettig vonden waren:
    De afstand van Nederland, wij reden voor een lang weekend ook naar oostenrijk en dan is 900 km goed te overbruggen als je in middag weggaat.
    Gletschers in de buurt, wij hebben vaak in voor en naseizoen genoten van de rust op de gletschers van kaunertal en pitztal die op uurtje rijden lagen.
    Leuke omgeving, omdat je er vaker bent leer je je omgeving steeds beter kennen en dan is wel leuk als het leuke omgeving is.
    Regio skipas, scheelt geld en maakt de drempel om te gaan skien lager.

Toch hebben wij nu gekozen voor een huis op wielen (camper) omdat wij ook graag naar andere regios wilden.
    Als ik nu weer voor een vast stekkie zou kiezen in de bergen dan zou ik zeker kiezen voor innsbruck. Leuke stad mooie omgeving en veel mooie gebieden en gletschers in omgeving,

Succes met zoeken,
    And snow it is.....

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro