Vorige jaren verzekerd bij Sneeuwsport Vlaanderen.
Vorige jaren adverteerden ze zelf met 'off-piste skiën verzekerd tot en met lawinegevaar 3'.
Die zin is er ondertussen uit en na wat opzoekwerk zijn er wat voorwaarden gewijzigd.
Daarom ook bij KBF aangesloten ondertussen.
Om zeker te zijn, heb ik de verantwoordelijke een mailtje gestuurd voor ik die verzekering aanging en de antwoorden bevielen me (zie onderstaand).
Mezelf en mijn partner ondertussen aangesloten.
- Zijn we gedekt als we off-piste skiën?
JA
- Ook op flanken waar geen lift staat / we niet in een skigebied vertoeven?
JA
- Is die dekking wereldwijd? (we zouden misschien in Iran gaan toerskiën dit of volgend jaar)
Wereldwijd, maar met uitzondering van Arctische gebieden (= boven en onder poolcirkels) en Groenland.
- Geldt er een limiet qua lawinegevaar? Vorige jaren waren we bvb verzekerd bij Sneeuwsport Vlaanderen die een dekking garandeerde tot en met lawinegevaar 3.
Geen beperking… maar, er zal steeds worden nagegaan welke voorzorgen u heeft genomen…
Wie gaat er skiën met lawinegevaar 5, bijvoorbeeld???
- Zijn we ook gedekt als we zonder gids zouden gaan toerskiën?
JA
- We zijn door de kaart verkeerd te lezen ooit terechtgekomen in beschermd natuurgebied. Toen we doorhadden dat we verkeerd zaten, zijn we uiteraard zo snel mogelijk uitgeweken richting 'toegelaten' gebied. Stel dat er in het natuurgebied toch iets zou gebeuren, zijn we dan alsnog verzekerd?
JA… DE OMSCHRIJVING “NATUURGEBEID” IS NIET RELEVANT
bericht aangepast door kly86 op 22 dec 2017 12:46 (1% bewerkt)