Allmountain ski advies

• MaartenN
    MaartenN op 1 januari 2018 · 19:45
    Na jaren lang huren heb ik toch besloten om eigen ski’s te kopen. Als de condities ernaar zijn ski ik het liefst off piste, maar ik wil ook met mn ski’s op de piste skien als er weinig poeder is. Ik ben 189cm lang en weeg 85kg, ik ski het liefst met zoveel mogelijk korte bochten en de ski’s bij elkaar, zowel op als buiten de piste. Ik zat te denken aan de Head Kore 93, maar die zijn lastig verkrijgbaar online of de K2 Pinnacle 95, deze kan ik van dit jaar krijgen of het model uit 2015/16, of eventueel de rossignol sky HD.
    Welke ski’s passen denken jullie bij mijn skistijl? Welke lengte zouden jullie nemen? En als ik voor de k2’s zou gaan, is er dan veel verschil tussen het 2017 of 2015 model?
    En welke bindingen zouden jullie adviseren? Alvast heel erg bedankt voor het advies! Groeten Maarten
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 1 januari 2018 · 19:56
    Je kunt ook eens kijken naar de Atomic Backland serie. Ik gebruik zelf de 85mm in 185 cm (192,82kg) voor tourskien, poederen en piste skien. Zowel carve als kort. Die bevallen mij erg goed. Nu zocht ik dus iets lichts vanwege het tour aspect en houd ik niet van brede ski's (want minder float is meer faceshot 😃). Hij is er ook in 95mm. Ik zou voor de langste lengte gaan.
  • JanWillem1965
    Beginner
    JanWillem1965 op 1 januari 2018 · 20:36
    Afgelopen week veel plezier gehad met mijn seizoen 2017 180 cm Sky 7. 83 kg 183 cm 52 jaar. Deze skies gaan erg makkelijk door crud ed. Voelde ook op de piste alsof ik beter en makkelijker ski dan ooit. Zelfs lekkerder dan de 85 mm die ik hiervoor skiede.
    Stijf waar het moet flexibel waar het kan.

Het 2018 model nu 322 euro op decathlon.nl inclusief bindingen (mooie skis worden steeds goedkoper). Ik zou nu 188 cm wel durven; maar met 180 net wat makkelijker tussen bomen/struiken en dwars door smalle geultjes.

bericht aangepast door JanWillem1965 op 1 jan 2018 20:49 (6% bewerkt)
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 1 januari 2018 · 21:14
    Ik heb pas geleden een setje Amplid Alter Ego's (185cm) overgenomen van iemand om te gebruiken als pisteski. Als je van korte bochten houd kom je met deze wel aan je trekken. W.m.b. een perfecte allmountain.

https://www.amplid.com/outlet/skis/307/alter-ego-16/17?number=&c=1...
    When life gets too complicated.... SKI

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro