ortovox F1 pieper / sweet fleece

• slashy
    Advanced
    slashy op 5 januari 2018 · 14:42
    te koop Ortovox F1 focus pieper. 50 euro inclusief port

te koop sweet lumberjack fleece maat S (valt groot als alles van sweet) , 1 maal gedragen. 40 euro inclusief
    port

bericht aangepast door slashy op 5 jan 2018 14:49 (15% bewerkt)
  • Mars
    Tourist
    Mars op 5 januari 2018 · 15:56
    Ik wil de pieper wel als zender voor pieperzoeken. Maar 50 Euro is ze niet waard lijkt mij. Al is het incl. verzenden.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 5 januari 2018 · 17:18
    Oei... de F1, die is wel écht bejaard hoor. 1 antenne ipv 3, analoog... Hier moet je niet meer serieus de bergen mee in willen. Zoals Mars zegt, leuk om mee pieper te zoeken, maar dan is 50 euro echt veel te veel. Ik zou als ik jou was een leuk wepowder prijsje voorstellen. Dan raak je 'm nog wel kwijt aan een serieuze peperzoeker.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • slashy
    Advanced
    slashy op 5 januari 2018 · 19:46
    prijs gezakt naar 35 euro
  • Markie
    Advanced
    Markie op 5 januari 2018 · 20:03
    Hi Slashy, ik neem de pieper graag van je over voor de E35, zie mn pm..
    DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
  • Teze
    Tourist
    Teze op 5 januari 2018 · 20:36
    Voor een zachter prijsje wil ik pieper ook wel overkopen om onder de sneeuw, zand, aarde te stoppen en terug uit te graven.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 6 januari 2018 · 09:13
    Oei... de F1, die is wel écht bejaard hoor. 1 antenne ipv 3, analoog... Hier moet je niet meer serieus de bergen mee in willen. Zoals Mars zegt, leuk om mee pieper te zoeken, maar dan is 50 euro echt veel te veel. Ik zou als ik jou was een leuk wepowder prijsje voorstellen. Dan raak je 'm nog wel kwijt aan een serieuze peperzoeker.Poedertijn op 5 jan 2018 17:18

@Poedertijn Dat is een probleem van deze pieper. De andere problemen zijn de oscillator en multiple burial.
    Piepers zenden uit op een frequentie van 457 kHz. Daar mag volgens de norm een afwijking van plus of min 100 Hz op zitten. Buiten die afwijking kan een andere pieper hem niet meer ontvangen. Moderne piepers gebruiken een kristal voor de frequentie. Dat is behoorlijk stabiel.

De F1 gebruikt nog een oscillator. Hoe ouder ze wordt hoe meer ze gaat afwijken en hoe zwakker het signaal wordt. Zodra de afwijking te groot wordt, zal een zoekende pieper hem niet meer ontvangen.

Bovendien is gebleken dat de frequentieafwijking ook nog temperatuur afhankelijk is. Hoe kouder, hoe groter de afwijking. Een oude pieper met oscillator die je thuis op kamertemperatuur nog net kan ontvangen, zou op een koude berg wel eens buiten het ontvangsbereik kunnen zenden.

Ik gebruik wel vaker een Ortovox F1 voor te oefenen. Mijn Pieps DSP geeft ze dan vaak als een multiple burial weer. Dat is een bekend probleem.

Kortom een Ortovox F1 en F2 moet je nooit meer als pieper dragen.
    Ze zijn wel nog te gebruiken voor pieperzoeken. Maar dan moet je eerst testen of het ding nog kunt ontvangen, of de signaalsterkte nog voldoende is en of ze nog tegen een paar graden vorst kan. Anders vindt je hem bij een oefening in de sneeuw al niet meer terug.

Als iemand een werkende een antenne pieper voor mij heeft, geef ik er een paar tientjes voor.
  • slashy
    Advanced
    slashy op 6 januari 2018 · 14:58
    verkocht aan Markie.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 6 januari 2018 · 15:14
    @Mars Kijk... dat is nog eens extra informatie. Dat van die oscillator wist ik ook niet. Ik heb ook nog wel met de F1 gewerkt. Ging me nog best goed af, om op het gehoor te zoeken. Maar zou dat in geen geval meer in een stress situatie willen.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Robert1968
    Beginner
    Robert1968 op 6 januari 2018 · 22:13
    Oscillator kun je afstellen.
    Snowboarder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro