Splitboard stabilizer

• Wietze
    Beginner
    Wietze op 3 februari 2018 · 11:39
    Ha poedersnuivers 😃

Ik ben benieuwd wat de ervaringen van mensen zijn met een stabilizer voor een splitboard? Dingen kosten slechts 2 tientjes, maar heeft het echt zoveel effect. Anders koop ik er komende week nog ff snel eentje ^^

Groet Wietze
  • Thib
    Advanced
    Thib op 3 februari 2018 · 19:03
    Heb deze nog niet getest, maar uit mijn ervaring met het ontwerpen/ maken en rijden van splitboards zou ik zeggen dat het zijn geld niet waard is.
    Het grootste probleem met splitboards is voornamelijk de speling tussen beide delen in de nose en tail.

Bindingen zijn het belangrijkste onderdeel in het verbinden van beide delen. Aangezien dit vaak 2 solide aluminium platen zijn lukt dat degelijk. De plastic clips echter, plooien gewoon mee tijdens het boarden. Je moet eens op het tapijt u splitboard aandoen en kanten. Zo zie je hoeveel speling er op zit. (bij een degelijk split zal dit niet aanzienelijk veel zijn) Vervolgens moet je eens op je kant je nose opheffen (tailride op de kant) nu zal je zien hoeveel meer de 2 delen schuiven ten opzichte van elkaar. dit verschuiven zorgt jammer genoeg voor minder controle.

Idealiter zou je dit eens moeten testen met de stabilizer. Maar als ik dit doe (zonder) zie je dat er op zich weinig problemen zijn tussen de bindingen in.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 3 februari 2018 · 22:24
    Ik denk niet dat de stabilizer veel gaat bijdragen op een fabriekssplit.
    Als je de zaag in je eigen plank zet, die niet ontworpen was om een split te zijn, dan heeft het misschien nog een toegevoegde waarde.
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 4 februari 2018 · 17:27
    Ik rij sinds deze week op een ‘zelf’ gezaagde split en merkt het verschil in stabiliteit (t.o.v. Mn vorige factory split) )eigenlijk alleen op hele harde paden. Die moet je sowieso vermijden en in de poeder heb ik er geen last van.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 7 februari 2018 · 17:20
    Gewoon zo'n pin door de brackets? Vroeger deed ik dat met een stukje glasfiber vliegerstok, is precies de goede maat. Maar veel verschil maakt het niet, en ik had het ook bij me voor het geval ik een pin verloor. Maar met recente bindingen heb je geen pin meer.

De platen die onder de brackets gaan van Plum heb ik ook gereden, dat kan geen kwaad en helpt misschien iets. Zijn in ieder geval makelijker in gebruik.
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro